Sonos Beam, Philips Hue Sync Box, Google TV, alleen PCM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44
Ik ben al 3 uur aan het zoeken maar ik kan niet tot een antwoord komen.
Installatie:
- Philips Hue Sync Box met op poort 4 een Google Chromecast met Google TV.
- De "out" van de Sync-Box gaat naar mijn TV, een LG 47la6208-za en daar op aansluiting HDMI 2.
- M'n Sonos Beam zit op HDMI 1 van deze TV, de ARC-poort.

Ik gebruik eigenlijk alleen de Chromecast waarop ik alle apps heb staan, NLZiet, YouTube, Netflix, enzovoorts.

Probleem:
Ik krijg alleen PCM, dus stereo geluid.

In de TV kan ik bij instellingen m'n audio-out opgeven, deze staat op de ARC-poort. Ik kan kiezen tussen PCM en auto, deze staat op auto.

Ik heb 2x een Ikea Bookshelf aangesloten op de Beam.
Als ik nu een Netflix-film kijk, is het wel een soort van surround alleen de Ikea-boxen lijken af en toe weg te vallen.
Kijk ik in de Sonos-app, zie ik dat het geluid ook PCM is en geen Dolby.

Als ik muziek luister via YouTube Music of Spotify is het geluid wel constant, zonder haperingen.

Ik heb de Chromecast op handmatige audioinstellingen proberen te zetten, Dolby en ook nog Atmos, al ondersteund de Beam dit niet.

Welke instellingen ik ook probeer, ik krijg alleen PCM, dus Stereo, geluid. Zeker voor Netflix vind ik dit een gemis.

Zoals gezegd, ik kan verder geen enkele instelling op m'n TV oid vinden behalve de audio out welke op "auto" staat.
In de handleiding van de TV staat wel dat Dolby passthrough wordt ondersteund voor zover ik kan vinden.

Al enige uren aan het zoeken op het internet en in de instellingen maar nog niks kunnen vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Iemand enig idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
TV komt blijkbaar uit 2013 en ondersteund blijkbaar geen passthrough over de ARC poort van externe devices, kom ik achter na nog een tijd gezocht te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Ora et Labora op 14-09-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 14:38
Ik heb dezelfde TV met eem Beam gen2 en een Shield. Bij mij geeft de TV netjes Dolby Digital 5.1 door via hmdi 1 (arc). Heb je Simplink ook aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
SyphOn schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:21:
Ik heb dezelfde TV met eem Beam gen2 en een Shield. Bij geeft de TV netjes Dolby Digital 5.1 door via hmdi 1 (arc). Heb je Simplink ook aangezet?
Yes, Simplink staat aan aangezien er anders helemaal geen geluid over de Beam komt.
Ik gebruik echter niet de smart-apps van de TV maar alleen een Chromecast 4 waarop alles draait. Chromecast ondersteund wel Dolby/Atmos en dergelijken. Wellicht dat die combinatie niet goed draait.
Wat gebruik jij om TV te kijken? En de Shield geeft ook Dolby door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 14:38
Ora et Labora schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Yes, Simplink staat aan aangezien er anders helemaal geen geluid over de Beam komt.
Ik gebruik echter niet de smart-apps van de TV maar alleen een Chromecast 4 waarop alles draait. Chromecast ondersteund wel Dolby/Atmos en dergelijken. Wellicht dat die combinatie niet goed draait.
Wat gebruik jij om TV te kijken? En de Shield geeft ook Dolby door?
Ik gebruik de Shield om alles te kijken: Shield zit op de HDMI2 van de TV. De Beam zit aan de HDMI1 (ARC) van de TV. De beam krijgt Dobly door. Heb je het al geprobeerd zonder de Hue Sync Box? Dus de Chromecast direct aan de HDMI2 van de TV?