USBC compatibiliteit docking station

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bowblow
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09-2021
Hallo,

Ik heb thuis een laptop van lenovo met een doking station. Dit docking station hangt enkel via een usb kabel aan de laptop. Aan de docking station hangt vervolgens een extern scherm, muis, toetsenbord en UTP kabel. De docking station is van stroom voorzien en dus hoef ik maar 1 usb C kabel in te steken en mijn laptop wordt opgeladen, toetsenbord, keyboard scherm en UTP werken allemaal automatisch.
Recent kocht ik een MSI GP66 laptop. Die heeft achteraan een usb3.1 poort waar ook een D naast staat. Kan ik deze ook verbinden aan het docking station. Ik vermoed dat de voeding van het docking station onvoldoende is om de GP66 op te laden, maar ik hoop eventueel wel de functionaliteit van het scherm/UTP/toetsenbord muis gegeven in een keer te krijgen zodat ik niet steeds alles moet inpluggen. Ik heb echter schrik dat de usb poort van de GP66 echter kapot kan gaan (of erger heel de laptop), doordat de docking station zelf stroom kan voorzien en dit niet de bedoeling is. Heb al op verschillende fora gezocht, maar geen duidelijk antwoord gevonden. Kan iemand mij helpen?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zou zonder problemen moeten kunnen, die dock gaat pas stroom leveren als daar om gevraagd wordt en stuurt niet zomaar 100W je USB-C poort in.

Een dock gemaakt voor een kantoorlaptop zal inderdaad niet genoeg leveren om je gaming laptop opgeladen te houden tijdens het gamen, maar dan kun je altijd naast de USB-C kabel ook de voeding van de laptop zelf aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
USB-C is zo gemaakt dat beide apparaten met elkaar communiceren voordat er een flinke hoeveelheid stroom doorheen gestuurd wordt. Hier een klein stukje over die communicatie en wat USB-C voor je doet: https://www.reddit.com/r/...tiate_which_direction_to/