Toon posts:

Aankoopadvies privéauto

Pagina: 1
Acties:

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:45
Er bestaat een kans dat ik door een jobhop een privéauto moet gaan kopen.

Budget: 9000e
Stationwagon
150.000 km max
Trekhaak zou fijn zijn
Bj niet ouder dan 2009
Benzine
Handbak

Pro: sportief uiterlijk
Con: TFSI motoren, THP motoren, DSG

Wat ik ben tegengekomen:

BMW E90
Focus
Megane
Laguna

Hebben jullie nog tips of merken en modellen waar ik niet aan gedacht heb en die betrouwbaar zijn? Betrouwbaar als in: geen dure bekende kwalen?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BMW is wel duur in onderhoud, zeker bij dealer.
Zou ook Toyota, Mazda, Honda overwegen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Lensent
Ohja, Mazda 6 is ook een mooie! Nog weinig tegengekomen echter.

Toyota betekend denk ik dan snel de Avensis. Oogt me wat te saai en van Honda ken ik eigenlijk niet echt geschikte modellen. Ga dat eens onderzoeken.

Dank!

• Broabander
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:28
BMW ligt eraan welke je kiest. Als je een 318i of 320i kiest, let op het volgende; (quote van mezelf)
de N43 of N46 motor, staat inderdaad bekend om de distributieketting. De ketting rekt op, en daarmee loop je de kans dat hij een tandje verspringt, en het tweede is dat de olie regelmatig gewisseld moet worden omdat rotzooi in de motorolie en de frictie daarvan ervoor zorgt dat de kettinggeleiders harder verslijten en kapot gaan waardoor ze in de oliepan vallen en de oliepomp blokkeren... niet heel fraai dus. Nieuwe ketting en geleiders kost tussen de €750-€1000 afhankelijk van de garage, en zorg dat je elke 15.000 olie ververst. Als de kettinggeleider breekt en je hebt stukken plastic in je oliepan dan ben je rustig €1250-€1500 kwijt omdat je subframe er onderuit moet om je oliepan schoon te maken. Dus zoek er bij voorkeur eentje waarbij de ketting al gedaan is of let goed of je hem hoort bij de proefrit, en reserveer een bedrag om hem te vervangen.
325i of 330i zijn al iets betrouwbaarder, wel beter N52 dan N53 motor kiezen.

[Voor 3% gewijzigd door Broabander op 13-09-2021 22:17]

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:14

-tom-562

Oliesjeik

Mazda 6 of Honda Accord. Waarbij de Accord kwalitatief en qua afwerking nog wel een stap hoger is dan de Mazda 6

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• rvrrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-09 23:21
Bmw e91 lci heb ik zowel hatchback als station mee gereden. Uit 2009 en 2010. Erg fijne auto's. Beide waren wel dealer onderhouden door vorige eigenaren, dat zou wel iets zijn wat ik zou checken voor aanschaf.
Een mooi uitgevoerde bmw kan je wel vinden met jouw wensen.

Een honda accord met bovengenoemde eisen staat geeneens te koop op marktplaats dus die lijkt me niet realistisch. Tenzij je je budget verhoogt naar 10-11k of hogere KM stand accepteert.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Geen specifiek iets, maar de anwb heeft voor veel auto's een occasion pagina per model/jaargang. Daar beschrijven ze de issues die de wegenwacht vaak tegenkomt. Dus als je een auto op het oog hebt, kan je die altijd ff opzoeken.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Avensis?

Wise enough to play the fool

• Lensent
Groot maar niet veel aanbod.
Ik probeer gezien de bedragen Marktplaats te vermijden eigenlijk.

Volvo of Saab zou ook nog wel cool kunnen zijn?

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-09 08:55

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heb 2,5 jaar terug een Octavia (december 2014) gekocht. Kleine 10k. 110k op de teller. Diesel, heerlijke auto. Kan al uit als je +- 13k per jaar rijdt.

[Voor 5% gewijzigd door NeFoRcE op 14-09-2021 08:55]

Professioneel Heftruck Syndroom

• Tuxie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

Tuxie

En WeL nU!

Betrouwbaar zijn toch over het algemeen de Japanners en de Koreanen. BMW e.d. zou ik van wegblijven gezien de bouwjaren, tenzij je een kennis hebt die goed is ingelezen in de bouwjaren / modellen. Onderhoud is veelal duurder dan bij de alternatieven.

Als het voor werk is zou ik me beperken tot de populaire modellen:
- Renault Megane
- Ford Focus
- Skoda Fabia / Octavia
- Toyota Prius / Avensis
- Opel Astra

Volvo / Mazda kan ook (betrouwbaar en luxer) maar waarschijnlijk kom je op wat kalere versies uit. Als je veel gaat rijden wil je waarschijnlijk wel wat luxe & comfort. Overigens vind ik sportief weer een andere categorie, niet echt bovenstaande modellen. Keuzes keuzes keuzes...

• TooTall_NL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:45
Hyundai i40, groot, redelijk luxe en oerbetrouwbaar.
Was onze vorige auto en beviel echt top.
Met een 1.6 geen snelheidswonder, maar wel een heerlijke reisauto.
Dikke plus voor de ruimte en rust in het interieur.
Model is redelijk onbekend en daardoor onterecht onbemind. Je kan dus best een leuke deal maken.
Betrouwbaar is in mijn ervaringen toch vaak Aziatisch. Maar ja betrouwbaarheid is ook wel een beetje geluk hebben.

• robertnld
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-09 09:20
Je kijkt nu naar modellen. Voor een prive auto kijk ik ook naar garages. Je koopt immers een 2de hands wagen. Welke garage is in de buurt? Welke heeft een goede naam in mijn stad / dorp? Hebben ze van alles door elkaar of juist aandacht voor enkele merken? Of is het een merkdealer met goede (wel vaak iets duurdere) 2de hands van het eigen merk?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lensent schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:49:
[...]

Natuurlijk is een Volvo (V70) cool. Maar ze zijn qua vaste lasten wel duurder dan b.v. een Honda Accord. Qua gewicht zal het niet veel schelen, maar qua onderhoud wel.
Met jou budget en eisen wordt het aanbod aan V70's wel heel beperk. KM-stand ga je sowieso nooit halen i.c.m. het bouwjaar. En ik zou dan eerder voor het oudere model (wat tot 2008 o.i.d. geleverd is) opteren, met een wat lagere km-stand (+/- 2 ton) die dik in de opties zit

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Batsgeit
-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:02:
[...]

Natuurlijk is een Volvo (V70) cool. Maar ze zijn qua vaste lasten wel duurder dan b.v. een Honda Accord. Qua gewicht zal het niet veel schelen, maar qua onderhoud wel.
Met jou budget en eisen wordt het aanbod aan V70's wel heel beperk. KM-stand ga je sowieso nooit halen i.c.m. het bouwjaar. En ik zou dan eerder voor het oudere model (wat tot 2008 o.i.d. geleverd is) opteren, met een wat lagere km-stand (+/- 2 ton) die dik in de opties zit
Dat weet ik zo net nog niet, Honda rekent echt bizarre prijzen voor onderdelen. Misschien gaat er iets minder vaak wat stuk, maar als er iets stuk gaat ben je ook gelijk aan de beurt.

Is overigens bij meer Japanners het geval.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Batsgeit schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:15:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet, Honda rekent echt bizarre prijzen voor onderdelen. Misschien gaat er iets minder vaak wat stuk, maar als er iets stuk gaat ben je ook gelijk aan de beurt.
Voor 'gekke' onderdelen ja (dus buiten reguliere slijtage). Normale slijtagedelen zijn niet duurder dan bij andere auto's. Nu zijn die bij Volvo ook niet veel duurder, maar daar gaan wel vaker dingen kapot buiten het reguliere onderhoud. Dat heb je bij Honda eigenlijk niet/nauwelijks

• Lensent
Dingetjes als remschijven, remblokken etc kan ik prima zelf doen overigens. Enige mate van handigheid en gereedschap heb ik.

Dank zover!

• Batsgeit
-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:17:
[...]

Voor 'gekke' onderdelen ja (dus buiten reguliere slijtage). Normale slijtagedelen zijn niet duurder dan bij andere auto's. Nu zijn die bij Volvo ook niet veel duurder, maar daar gaan wel vaker dingen kapot buiten het reguliere onderhoud. Dat heb je bij Honda eigenlijk niet/nauwelijks
Tsja, met wat oudere (toch al snel 10+ jaar als ik dit zo zie) auto's heb je altijd meer kans op gekke dingen. Toen ik m'n Galant nog had was de houder waarin de remblokken klikten doorgeroest. Een nieuwe was €325 :X

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Batsgeit schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:23:
[...]

Tsja, met wat oudere (toch al snel 10+ jaar als ik dit zo zie) auto's heb je altijd meer kans op gekke dingen. Toen ik m'n Galant nog had was de houder waarin de remblokken klikten doorgeroest. Een nieuwe was €325 :X
Toch durf ik de weddenschap wel aan dat je met een moderne Accord (want daar praten we dan over :P) een stuk goedkoper uit bent qua onderhoud dan een willekeurige Europese auto van hetzelfde formaat :P De nieuwe Accords worden in de USA verkocht als Acura, ze zijn dus ook rete strak afgewerkt en het stuurt als een malle (voor een FWD)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:12

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Als je je budget nog iets kan/wil vergroten dan is een Toyota Auris TS misschien nog een optie?
Het facelift model (>=2015) is denk ik net te duur. De pre-facelift (2013-2014) is wel redelijk goedkoop te krijgen zie ik.

https://www.gaspedaal.nl/...2500&kmax=200000&srt=df-a

Hybride, dus geen handbak maar een automaat (CVT). Lekker zuinig rijden (1:20). Trekhaak kan, maar de auto mag maar 345kg trekken dus meer dan een fietsendrager of lichte bagagewagen gaat hem niet worden.

Heb zelf onlangs een facelift model uit 2015 gekocht met 160K. Ex-lease, wij hebben gekozen voor de 'Lease Pro' uitvoering, dat is één van de meer uitgebreide uitvoeringen. Ben net als jij ook handig qua onderhoud, dus de hogere km-stand was voor mij geen issue. Zeer betrouwbare auto's, zie ook deze video van AutoWeek waar ze eentje met 384k op de brug zetten.

Als een hybride te duur is, of je perse een aanhangwagen wil kunnen trekken dan kun je ook naar de 1.3 kijken. Iets goedkoper dan de hybride variant en mag meer gewicht trekken zie ik.

[Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2021 10:57]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kia Ceed sw een optie?
Voor trekhaak kun je de hybrides iig bijna allemaal links laten liggen. Zoals hierboven aangegeven: mag niks trekken, hooguit fietsendrager.

[Voor 76% gewijzigd door The Eagle op 14-09-2021 11:01]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Batsgeit schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:23:
[...]

Galant = Mitsubishi ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Batsgeit
I know, ging over Japanse merken in het algemeen, zal het even verduidelijken :)

• Sloebert
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:31
Toyota Verso 1.8, 7-zitter, met de achterste bank plat redelijk wat ruimte. Ziet er aardig uit en met 147pk niet de allerlangzaamste.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:15

Touchdomex

Meisje!

Ford Mondeo eigenlijk. Zeker als er ook wat grotere auto's genoemd worden.

https://www.ford-poll.nl/...atie-trekhaak-touchscreen

Zijn er niet veel maar als je er eentje kan vinden zijn het zeker mooie reisgenoten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RVW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:39
Het antwoord op alle welke-auto-moet-ik-kopen is altijd:

Alfa Romeo 159

Bijvoorbeeld: https://www.autowereld.nl...etails.html?_ga=undefined

[Voor 43% gewijzigd door RVW op 14-09-2021 11:40]

• bernhard.sr
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:48
Je zou nog kunnen kijken naar een Opel Astra sport tourer 1.4 turbo.

• CarJunkyXL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:27
RVW schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:38:
Het antwoord op alle welke-auto-moet-ik-kopen is altijd:

Alfa Romeo 159

Bijvoorbeeld: https://www.autowereld.nl...etails.html?_ga=undefined
Haha, Bij mij is altijd: Een BMW. :) Ook al zijn ze echt niet allemaal foutloos, het zijn stuk voor stuk fijne machines om te rijden die de eventuele kosten die het met zich mee brengt, het voor mij, altijd waard zijn. (indien de portomonee dit toelaat natuurlijk)

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Prius?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lensent schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:15:
Ohja, Mazda 6 is ook een mooie! Nog weinig tegengekomen echter.

Toyota betekend denk ik dan snel de Avensis. Oogt me wat te saai en van Honda ken ik eigenlijk niet echt geschikte modellen. Ga dat eens onderzoeken.

Dank!
Honda Accord Tourer

• StarZ
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 10:43
Lensent schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:49:
[...]

Als je een Saab overweegt dan zou ik voor de Saab 9-3 station gaan.Deze delen veel onderdelen met de Opel Vectra. Leuke autos maar het kost over het algemeen meer dan een een Toyota, Kia of Honda. Geen mega verstandige auto, wel leuk! Maar goed, ik ben misschien wat bias...

• Lensent
The Eagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:59:
Kia Ceed sw een optie?
Voor trekhaak kun je de hybrides iig bijna allemaal links laten liggen. Zoals hierboven aangegeven: mag niks trekken, hooguit fietsendrager.
Heb nu een nieuwe Ceed SW. De voorgaande versies vind ik helaas niet zo strak over het algemeen.

Mondeo was een goeie suggestie nog, de Alfa is gaaf maar je raadt het nooit: m'n vrouw vind het front niet mooi....

Women.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:12
Ik zou privé ook niet te veel waarde hechten aan het uiterlijk (tot op zekere hoogte uiteraard). Liever een "oké" en betrouwbare bak dan een mooie auto welke je 5K aan reparaties per jaar kost (of je neemt dat voor lief uiteraard :) , maar gezien je wensen / budget vermoed ik dat niet).

De wijzen komen uit het Oosten!

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mondeo 1.6 EcoBoost moet je wel kunnen vinden voor dat geld.
Betrouwbare auto, fijne koppelrijke motor en stuurt uitstekend. En veel ruimer dan een E91 bijvoorbeeld.

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:59
Lensent schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:56:
[...]

Heb nu een nieuwe Ceed SW. De voorgaande versies vind ik helaas niet zo strak over het algemeen.

Mondeo was een goeie suggestie nog, de Alfa is gaaf maar je raadt het nooit: m'n vrouw vind het front niet mooi....

Women.
Eerste keer dat ik dat hoor.. Meestal als ze over de front van een Alfa praat, vooral dat 159 zeggen ze:
"De front is zo macho, mn vrouw keek ernaar en werd zwanger"

Life is too short to drive boring cars

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:07
StarZ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:55:
[...]

Als je een Saab overweegt dan zou ik voor de Saab 9-3 station gaan.Deze delen veel onderdelen met de Opel Vectra. Leuke autos maar het kost over het algemeen meer dan een een Toyota, Kia of Honda. Geen mega verstandige auto, wel leuk! Maar goed, ik ben misschien wat bias...
En, afhankelijk van de uitvoering, voorzien van best redelijke features. Maakt het een heerlijke reisauto imho.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je moet er alleen wel van houden, qua uiterlijk. Exterieur zijn ze wel OK, zeker in een donkere kleur met mooie velgen. Qua interieur zien ze er echt hopeloos ouderwets uit :P

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:08
Lensent schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:03:
Hebben jullie nog tips of merken en modellen waar ik niet aan gedacht heb en die betrouwbaar zijn? Betrouwbaar als in: geen dure bekende kwalen?
Mijn mening: zonder een kilometrage of beoogd gebruik te noemen is het niet mogelijk goed advies te geven. Verder wordt altijd gekeken naar een budget qua aanschaf terwijl wat eigenlijk telt de TCO is (Total Cost of Ownership). Kijk dus vooral naar het totaalplaatje in plaats van aanschafprijs (een auto die 2x duurder in aanschaf zijn kan alsnog de goedkopere optie zijn).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:07
-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:34:
Je moet er alleen wel van houden, qua uiterlijk. Exterieur zijn ze wel OK, zeker in een donkere kleur met mooie velgen. Qua interieur zien ze er echt hopeloos ouderwets uit :P
Vind je dit oprecht? Als ik naar mijn eigen kijk vind ik het er alles behalve hopeloos ouderwets uitzien.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Waarom geen automaat? Dat is zo relaxed rijden. Zeker in de file, geen eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, derde, vierde, ohnee toch maar weer tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, etc. schakelacties meer :7

What's next, wil je ook een zweepje om iedere pk aan te moedigen? Sporen in je schoenen? :P

Maargoed, op Autoscout24 kan je veel resultaten vinden.

Ik zou uit ervaring de Franse merken links laten liggen, en vooral BMW (en Mercedes, en Audi) ook omdat het luxemodellen zijn die vooral duur zijn in onderhoud. Honda, Toyota, Mazda. Dat zijn de merken die ik persoonlijk zou aanhouden, dan kom ik snel uit bij een Mazda 6 Sportbreak 2.5 S-VT 170pk Executive met 170pk voor € 9.835,-

Al zou ik toch écht voor een automaat gaan. Maargoed, ieder z'n eigen voorkeur.

• Lensent
assje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:40:
[...]

Mijn mening: zonder een kilometrage of beoogd gebruik te noemen is het niet mogelijk goed advies te geven. Verder wordt altijd gekeken naar een budget qua aanschaf terwijl wat eigenlijk telt de TCO is (Total Cost of Ownership). Kijk dus vooral naar het totaalplaatje in plaats van aanschafprijs (een auto die 2x duurder in aanschaf zijn kan alsnog de goedkopere optie zijn).
Als het qua werk allemaal lukt zal ik op jaarbasis misschien 12k aantikken ofzo.
We zijn echter ook van de autovakanties en hebben straks 2 kinderen.
Daarbij hou ik van MTben en moet ik de fiets vervoeren. Dat mag natuurlijk altijd in de kofferbak maar met tzt twee kinderstoeltjes is een trekhaak voor een drager wel weer fijn.

Dus qua looks en sportiviteit is zo'n Mazda 6 wel leuk, maar qua ruimte is een Avensis en Mondeo dan weer koning natuurlijk. Kinderwagen, campingbedje, jadiejadieja.

[Voor 9% gewijzigd door Lensent op 14-09-2021 15:23]

• hajee999
  • Laatst online: 13:19
Volvo v50 misschiens iets voor je, fijne reis auto's.

• 80sdude
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ford Focus met trekhaak 1.0 . Enige voorwaarde zorg dat de distributieriem vervangen wordt en dat het het altijd het juiste type smeerolie krijgt. eenmaal gereden wil je geen ander. De kinderen komen toch pas "straks" tegen de tijd van de 2e een Mondeo of Kuga

• Jeroenneman
  • Laatst online: 18:40

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Blue-eagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:45:
Waarom geen automaat? Dat is zo relaxed rijden. Zeker in de file, geen eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, derde, vierde, ohnee toch maar weer tweede, eerste, tweede, eerste, tweede, etc. schakelacties meer :7

What's next, wil je ook een zweepje om iedere pk aan te moedigen? Sporen in je schoenen? :P

Maargoed, op Autoscout24 kan je veel resultaten vinden.

Ik zou uit ervaring de Franse merken links laten liggen, en vooral BMW (en Mercedes, en Audi) ook omdat het luxemodellen zijn die vooral duur zijn in onderhoud. Honda, Toyota, Mazda. Dat zijn de merken die ik persoonlijk zou aanhouden, dan kom ik snel uit bij een Mazda 6 Sportbreak 2.5 S-VT 170pk Executive met 170pk voor € 9.835,-

Al zou ik toch écht voor een automaat gaan. Maargoed, ieder z'n eigen voorkeur.
Geen idee hoe men normaal file rijdt, maar als je een beetje auto hebt, dan trekt ie ook in z'n twee wel door vanaf stilstand. Scheelt weer een hele hoop schakelen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Lensent
80sdude schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:39:
Ford Focus met trekhaak 1.0 . Enige voorwaarde zorg dat de distributieriem vervangen wordt en dat het het altijd het juiste type smeerolie krijgt. eenmaal gereden wil je geen ander. De kinderen komen toch pas "straks" tegen de tijd van de 2e een Mondeo of Kuga
Mn zoon is 6 en nr 2 komt in november dit jaar :+

• Lensent
hajee999 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:30:
Zeker mooi maar achterin is het allemaal erg krapjes.
Ook qua instap. En dat herinner ik me zelfs nog op basis van toen ik als puber met mn pa een keer mee ging proefzitten toen hij deze destijds als auto vd zaak overwoog.

• FvGa
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-09 12:15
C of E klasse station, ruime auto en betrouwbaar. Vaak al standaard luxe uitgevoerd.

• Lensent
Mercedes en ook Audi bijv zijn niet 'mijn' merken.

https://www.autotrack.nl/...1.2.2145965865.1631609072

Dit smoelt bijv ook wel leuk zo.

• 80sdude
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-09 16:11
Lensent schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:42:
[...]

Mn zoon is 6 en nr 2 komt in november dit jaar :+
:Y

Dat is niet straks, dat zo meteen.
Als dat maar geen koopstress wordt. Dan zou ik 3000 pegels erbij lappen en een VW Passat station halen uit Duitsland. Liefst diesel, automaat en leer.

ps. Ik heb nog een Cybex baby/kinderstoel te koop

• bartijn2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-09 13:56

bartijn2

Fixing the world

Ik zou de e90 318i en 320i versies laten staan.
Drama blokken, heb zelf een e91 318i uit 2010 gehad, veel ellende mee gehad in 2 jaar tijd. (110.000 km op de teller bij aanschaf en bij verkoop maar 140.000 op de teller)
Broertje had een 320i en ook niks anders dan ellende.
325i of 330i zijn daarin tegen wel prima blokken.

En het is natuurlijk nog steeds een schitterende auto, vrij tijdloos design. Tenminste de LCI versie.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• assje
Een diesel met 12kkm/jaar, dat klinkt als een strak plan :>

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• yinnemans
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Volkswagen Golf 6 station (7 is denk ik buiten budget). ?
Vermijdt alleen de 1.2 TSI motoren.

Blijven betrouwbare en degelijke auto's. Prima wegligging, veel ruimte, keurig verbruik, nette afwerking makkelijk en betaalbaar in onderhoud (buiten de dealer).

Wij hebben onlangs een TDI (ja diesel weliswaar gezien de KM's die wij rijden) variant van de 7 serie aangeschaft voor ~13KEUR met BJ 2017. Uitvoering met halflederen bekleding en alle toeters en bellen die je kunt bedenken. Ex lease-auto van maatschappij incl. 1 jaar garantie of 30.000 KM.

Dan moet een versie <2009 voor ~9KEUR zeker lukken.

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

• Lensent
80sdude schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:58:
[...]

Als dat maar geen koopstress wordt. Dan zou ik 3000 pegels erbij lappen en een VW Passat station halen uit Duitsland. Liefst diesel, automaat en leer.

Voor ik definitief van baan ben gewisseld zijn we ook zo weer 1,5 maand verder natuurlijk.

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:50
Prius+ natuurlijk! Ruim, zuinig, aparte stoelen op de achterbank, weinig onderhoud, trekhaakje voor fietsendrager, mooi ( _O- ) . Alleen geen sportief uiterlijk, maar je hebt 2 kinderen, je hoeft je niet meer te bewijzen ;)

(Serieus, ik heb nog nooit zo’n probleemloze auto gereden. Jarenlang Volvo en Mercedes gereden, diverse prijsklassen, maar de Prius die ik nu heb *; (was wel een keuze van mijn vriendin, maar blij dat ik geluisterd heb))

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:12
TWCRay schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:
Prius+ natuurlijk! Ruim, zuinig, aparte stoelen op de achterbank, weinig onderhoud, trekhaakje voor fietsendrager, mooi ( _O- ) . Alleen geen sportief uiterlijk, maar je hebt 2 kinderen, je hoeft je niet meer te bewijzen ;)

(Serieus, ik heb nog nooit zo’n probleemloze auto gereden. Jarenlang Volvo en Mercedes gereden, diverse prijsklassen, maar de Prius die ik nu heb *; (was wel een keuze van mijn vriendin, maar blij dat ik geluisterd heb))
Ik blijf die Prius+en verhoudingsgewijs tweedehands erg duur vinden...

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 20:51
Weer zo'n "welke auto" topic waar de looks zeer beslissend zijn en goed advies dus nauwelijks te geven is. Als je betrouwbaar wil, zou ik eerder naar een Koreaan of Jap (geen Nissan, vanwege Renault onderdelen de slechtste Jap) kijken dan naar een E90 BMW of een Renault.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

80sdude schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:58:
[...]

Second de Passat station. Ideaal met een gezin. Maar wel even opletten dat je er een met een 6 bak dsg hebt. De 7 traps dq200 met droge koppeling wil je idd vermijden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lensent
TWCRay schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:
, trekhaakje voor fietsendrager, mooi ( _O- ) .
Toch leuk om, als we op autovakantie ri Oostenrijk of Italië gaan, m'n eigen MTB mee te kunnen nemen?

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:50
Oh, dat mooi was bedoeld qua uiterlijk @Lensent . Maar tis idd handig voor je fietsendrager.

@Teleluvr , ze blijven idd erg waardevast. Heb er echter geen moment spijt van dat ik niet voor de XC90 ben gegaan.

• Lensent
Ben even verder aan het puzzelen geslagen, maar denk dat de shortlist uit gaat komen tussen de Hyundai i40 1.6 wagon of de Toyota Avensis 1.8 wagon. Zo rond bouwjaren 2010/2011/20212.

Veel ruimte, voldoende zuinig tov aantal kilometers, enorm betrouwbaar en tov bijv een Ford Focus qua maandelijkse lasten niet heel veel duurder terwijl je wel flink meer auto terug krijgt. Focus zal qua rijgedrag wat frisser en strakker zijn maar die rijstijl kun je toch niet echt gebruiken met het hele gezin :P

• hajee999
  • Laatst online: 13:19
hajee999 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:30:
Ik heb zowel een v50, bmw 3 al een a4 gereden maar deze verschillen achterin niet significant van elkaar... Just try...

• Lensent
Lensent schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:16:
Ben even verder aan het puzzelen geslagen, maar denk dat de shortlist uit gaat komen tussen de Hyundai i40 1.6 wagon of de Toyota Avensis 1.8 wagon. Zo rond bouwjaren 2010/2011/20212.

Veel ruimte, voldoende zuinig tov aantal kilometers, enorm betrouwbaar en tov bijv een Ford Focus qua maandelijkse lasten niet heel veel duurder terwijl je wel flink meer auto terug krijgt. Focus zal qua rijgedrag wat frisser en strakker zijn maar die rijstijl kun je toch niet echt gebruiken met het hele gezin :P
Oke, toch niet.

Heb ontdekt dat die i40 vreemd genoeg wel met achteruitrijcamera is geleverd maar zonder parkeersensoren.
De Avensis heeft binnen het budget over het algemeen hoge km-standen.

Back to the drawingboard.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Ben je merk vast? Ik zou je wensen invullen bij gaspedaal.nl.
Zie hier:
https://www.gaspedaal.nl/...ax=140000&opt=48&srt=df-a

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lensent schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:02:
[...]

Oke, toch niet.

Heb ontdekt dat die i40 vreemd genoeg wel met achteruitrijcamera is geleverd maar zonder parkeersensoren.
De Avensis heeft binnen het budget over het algemeen hoge km-standen.

Back to the drawingboard.
Je rijdt rond de 12k per jaar, KM-stand is dus niet heel relevant. Algemene technische staat is belangrijker. En zeker een Toyota kan je gerust met een wat hogere km-stand kopen (ze staan ook nog genoeg te koop bij een dealer met een hogere km-stand, dat zegt ook wel wat)

• assje
-tom-562 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:12:
Je rijdt rond de 12k per jaar, KM-stand is dus niet heel relevant. Algemene technische staat is belangrijker.
Sterker nog, vanuit kader afschrijving is er iets voor te zeggen juist te richten op een (jongere) auto met een relatief hoge kilometerstand (i.p.v. andersom). Afschrijving volgt uit een combinatie van leeftijd en kilometerstand. Aangezien je zelf weinig gaat rijden is het dus juist niet handig de meerprijs van een auto met een lage kilometerstand te betalen.

• oldie127
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 16:54
Nog een exoot Subaru en outback lust wel een slok maar degelijk en 4x4
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee