Vraag

• a person
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:11
Hallo,

Ik ben van plan een paar kleine soevenirs te verkopen via een webshop voor het goede doel. Waarschijnlijk haal ik hier maximaal €2.000,- mee op. Mijn vraag is of ik hier belasting over moet betalen en of ik dit ergens moet aangeven.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:12

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Dus je verkoopt iets (wat je al hebt) via een webshop en daarna geef je het geld aan het goede doel?

Waarom denk je dat je hier belasting over moet betalen? In dit geval is het niet veel anders dan geld over maken aan het goede doel.

• a person
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:11
bedankt voor je reactie,

Ik ben van plan ook bijv. bedrukte pennen in te kopen en dan te verkopen. Kan dit niet als webshop giezen worden waarover btw betaald moet worden. Ik heb verder geen verstand van webshops dus dit is allemaal nieuw voor me.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-09 21:25
Bij een webshop komt al snel meer kijken aan rechten en plichten. Denk bijvoorbeeld aan de wet koop op afstand, et cetera. Je draagt als verkoper dus ook een bepaald risico en dat gaat al snel naar ondernemen. Dat lijkt mij anders dan een keer op een lokale rommelmarkt staan met een aantal (zelf)bedrukte pennen.

Je zou een stichting kunnen oprichten. Ik zie website die dit in 10 minuten voor 300-400 euro voor je doen. Maar wat voor bedrijfsvorm je ook opricht, val je al snel onder de KOR (kleine ondernemersregeling) en daarom hoef je ook geen btw af te dragen.

[Voor 3% gewijzigd door Kees_B op 14-09-2021 16:12]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:52

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?