Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

Gonadan

Na onze vorige meet in de Biesbosch hebben wij de smaak weer te pakken gekregen. Daarom gelijk een uitnodiging voor de volgende meet. Dit maal willen we het bos in om mooie herfst-platen te schieten. Of je nou voor goudgele bladeren gaat of juist voor de paddenstoelen, er is voor ieder wat wils.

Als locatie hebben we gekozen voor het Speulderbos bij Garderen. Eén van de mooiste bossen van Nederland en ook nog eens lekker centraal gelegen. Er zijn genoeg mooie wandelingen te vinden en ook de uitkijktoren kunnen we wellicht nog even beklimmen.

In totaal hebben 14 mensen zich via de datumprikker aangemeld voor de meet:

@Gonadan @BlaTieBla @ehtweak @RvL @Arumes @Nomad @Orion84 @PowerUp @Sjaak_Afhaak @sys64738 , @Jan_V , @zzzzz @mrc4nl en @photoMinded

Update: Uiteindelijk is zondag 31 oktober met redelijk ruime marge als winnaar uit de bus gekomen. Dus deze mogen jullie in je agenda omcirkelen als datum voor onze herfst-meet. Nadere details volgen nog maar hou de dag dus vrij.

[ Voor 49% gewijzigd door sys64738 op 01-10-2021 16:28 ]

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Goed idee!

Maar kies dan een tijdstip waarop het licht (en mogelijk nevel) het fraaist is! M.a.w. net na zonsopgang en/of vlak voor zonsondergang.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51239844527_592d770aa9_c.jpg
Veluwe-Speulderbos04 by Erik Haak, on Flickr

[ Voor 46% gewijzigd door ehtweak op 13-09-2021 22:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:49:
Goed idee!

Maar kies dan een tijdstip waarop het licht (en mogelijk nevel) het fraaist is! M.a.w. net na zonsopgang en/of vlak voor zonsondergang.
Net als bij de vorige meet hebben we gekozen voor een verzameltijdstip dat voor iedereen haalbaar is. Sommigen moeten van verder of met het OV komen.

Je kunt er natuurlijk zelf voor kiezen om alvast vroeg in de ochtend heen te gaan en daarna bij het verzamelpunt aan te sluiten. Misschien doe ik dat zelf ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik heb het hier thuis voorgelegd, en mijn vriendin vond het ook een leuk idee. Het is alleen wel een mijl op zeven met het OV... we gaan er eens goed over nadenken! Wel weer een heel leuk idee!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photoMinded
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-11-2022
Wat een leuk idee! Ik kijk al lang passief op het forum en zie leuke foto's van voorgaande events langskomen. Daarom lijkt me het leuk om een keer mee te gaan.

Ik heb daarom ook maar de datum prikker ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:19

RvL

Zeker een leuk idee, en ook zeker interesse. Een paar vraagjes:

- is het toegestaan honden mee te nemen? Uiteraard aangelijnd
- is het mogelijk om eerder af te haken? Dit in verband met diezelfde (jonge) hond, die nog geen hele lange afstanden kan lopen. Ze is pas 6 maanden. Daarnaast is het nog maar de vraag of ik het zelf wel haal _O-

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:58
zzzzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:56:
Ik heb het hier thuis voorgelegd, en mijn vriendin vond het ook een leuk idee. Het is alleen wel een mijl op zeven met het OV... we gaan er eens goed over nadenken! Wel weer een heel leuk idee!
Misschien komt er wel iemand uit dezelfde richting en kun je meeliften? Of evt laatste stuk met de fiets, vanaf station Ermelo is het 7,5km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
RvL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:34:
Zeker een leuk idee, en ook zeker interesse. Een paar vraagjes:

- is het toegestaan honden mee te nemen? Uiteraard aangelijnd
- is het mogelijk om eerder af te haken? Dit in verband met diezelfde (jonge) hond, die nog geen hele lange afstanden kan lopen. Ze is pas 6 maanden. Daarnaast is het nog maar de vraag of ik het zelf wel haal _O-
Of honden daar toegestaan zijn weet ik niet. Dat zou je even uit kunnen zoeken maar ik denk niet dat iemand hier er bezwaar tegen heeft.

De meets zijn sowieso altijd op basis van vrijheid-blijheid. Dus je kunt aan- en afhaken wanneer je wilt. Gewoon lekker aanhaken en kijken wat lukt en hoe het loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Het zal in de herfst met name gaan om kleuren en schimmels, dus als een hond binnen de lokale regels valt lijkt het mij geen probleem.
Wanneer we op dieren zouden jagen zou het mogelijk nadelig zijn, maar dat lijkt mij nu niet het geval.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FYI:

https://www.staatsbosbehe...n/veluwe/Toegankelijkheid

Bij Staatsbosbeheer op de Veluwe mag je hond los in de volgende gebieden:

Kootwijkerduin: hondenlosloopgebied van 56 ha groot, niet omrasterd. Navigatieadres: parkeerplaats Nieuw Milligenseweg, 3775 KR Kootwijk. Aan de overkant van de weg ligt het hondenlosloopgebied.
Harskamp: omheind hondenlosloopgebied van 17 ha. Navigatieadres: parkeerplaats aan de N310, ter hoogte van de Hoog Buurloseweg, 6732 EP Harskamp.
't Leesten: hondenlosloopgebied van 16 ha. Navigatieadres: Het Leesten, Hoenderloseweg 191, 7339 GG Ugchelen. Omheind gebied en natteneuzenroute (4 km) waar honden los mogen lopen, mits onder appèl.
Speulderbos- en Sprielderbos bij Putten. Prins Hendrikweg, Putten, bij Koudhoorn tussen de Garderenseweg, Arnhemse Karweg en de Hessenweg. Apeldoornsestraat bij Voorthuizen, tussen de Harderwijkerkarweg, Hoge Boeschoterweg en Apeldoornsestraat.
Zwolse bos: grotendeels hondlosloopgebied, alleen rondom het ecoduct is een rustgebied voor het wild. Let op de borden! Navigatieadres: Palenweg/Kamperweg. Hoofdparkeerplaats tegenover inrit Heerderstrand, vlakbij de op-/afrit Heerde/Wezep.

Het lijkt me sowieso gewoon niet 'handig' om een huisdier mee te nemen bij dit soort meetings.
Om nogal voor de hand liggende redenen. Niet handig voor de hond, niet handig voor het baasje, niet handig voor de andere bezoekers en niet handig voor de medebewoners van het bos.

Mooie Plaatjes   

• RvL

RvL

@ehtweak
dank je voor de info. Alleen komen met de hond is inderdaad geen optie, dan kom ik niet aan fotograferen toe. Dus zullen de hulptroepen ook mee moeten... Dat past dan weer niet binnen de noemer Tweakers meet.

Daarnaast twijfel ik nog of het handig is om haar mee te nemen. Ze kan op zich ook best even alleen blijven. Maar dan moet ik het goed gaan plannen, want het is een dik uur heen en dus ook weer terug. Dan blijft er effectief op locatie niet heel veel tijd over.

Keuzes keuzes... :)

Nu de dekens nog...

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heb alle data ff als tentative opgegeven. Ben nu nog op vakantie en heb geen idee hoe de sociale kalender er verder uit ziet na de vakantie :-)

[ Voor 1% gewijzigd door BlaTieBla op 20-09-2021 10:20 . Reden: typo ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Heb de prikker nog niet ingevuld, maar als ik kan kom ik ook.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb ook wat data ingevuld. Wel een drukke maand voor mij en m'n gezin. We zullen zien ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 13:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ingevuld en meteen hier een klein schopje om hem weer onder de aandacht te krijgen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 21:33

the mod man

iets van beeldmaker

Nice!

Vorige keer kreeg ik last minute andere plannen, nu kan ik hopelijk wel mee

I can't wait to shoot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Datumprikker ingevuld, eens zien of er deze keer wel een dag uitrolt dat ik kan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sys64738 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:59:
Na onze vorige meet in de Biesbosch hebben wij de smaak weer te pakken gekregen. Daarom gelijk een uitnodiging voor de volgende meet. Dit maal willen we het bos in om mooie herfst-platen te schieten. Of je nou voor goudgele bladeren gaat of juist voor de paddenstoelen, er is voor ieder wat wils.

Als locatie hebben we gekozen voor het Speulderbos bij Garderen. Eén van de mooiste bossen van Nederland en ook nog eens lekker centraal gelegen. Er zijn genoeg mooie wandelingen te vinden en ook de uitkijktoren kunnen we wellicht nog even beklimmen.

Lijkt je het leuk om mee te doen, dan kun je je opgeven via de datumprikker hieronder. We richten op een weekend in oktober als de bossen op hun mooist zijn. Exacte verzamelpunt zal later bekend gemaakt worden.

***members only***

Inmiddels loopt het lekker op met de aanmeldingen. We zitten al op 13 ingevulde datumprikkers:

@Gonadan @BlaTieBla @ehtweak @RvL @Arumes @Nomad @Orion84 @PowerUp @Sjaak_Afhaak @sys64738 , @Jan_V , @zzzzz en @photoMinded

Zondag 31 oktober lijkt het te gaan winnen maar 10 oktober ligt niet ver achter. Eind van deze week (rond 25 september) willen we de knoop door gaan hakken zodat iedereen de gekozen datum vrij kan houden/regelen.
Mochten 10 en 31 oktober vlakbij elkaar blijven liggen qua aantal mensen die kunnen, zou ik kiezen voor de 10e....de 31e is erg laat in het seizoen en de kans op slechter weer is alleen maar groter.
Liever 9 man met mooi weer op de 10e, dan 11 man op de 31e met slecht weer zou mijn gedachte zijn.
En mocht het nu de 10e last minute erg crap weer zijn, heb je meteen een alternatieve datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Nomad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:55:
[...]

Mochten 10 en 31 oktober vlakbij elkaar blijven liggen qua aantal mensen die kunnen, zou ik kiezen voor de 10e....de 31e is erg laat in het seizoen en de kans op slechter weer is alleen maar groter.
Liever 9 man met mooi weer op de 10e, dan 11 man op de 31e met slecht weer zou mijn gedachte zijn.
En mocht het nu de 10e last minute erg crap weer zijn, heb je meteen een alternatieve datum.
Ik heb mijn Lightroom catalog er op nageslagen en in 2019 en 2020 was het rond beide datums prima weer (resultaten uit het verleden, I know). Maar een backup hebben voor als het de eerste datum echt K weer is, kan misschien wel handig zijn. We nemen hem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nomad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:55:
[...]

Dat laatste; qua backup datum zit wat in.

Maar... 10 oktober vind ik juist nog te vroeg. Dan is het nog lang niet zo herfstig.
De mooiste herfstfoto's heb ik de afgelopen 2 jaar pas eind oktober/begin november gemaakt! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Helaas, geen van de data kan ik (en eind oktober op vakantie). Veel plezier in ieder geval!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
De datum is bekend. Zondag 31 oktober heeft toch met redelijke marge gewonnen. De openingspost is aangepast en zondag 31 oktober mag in de agenda gezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hij staat er in. Duimen voor droog herfstweer :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's mooi, datum staat in m'n privé agenda genoteerd. d:)b

BTW: moet de datumprikker niet aangepast worden met de definitieve datum?
En mogelijk een week opschuiven mocht het beroerd weer zijn?

Wel ff opletten; zondag 31 oktober is de dag waarop net de wintertijd is ingegaan!
Zonsopgang: 07.33h
Zonsondergang: 17.13h

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 27-09-2021 22:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:26:
Da's mooi, datum staat in m'n privé agenda genoteerd. d:)b

BTW: moet de datumprikker niet aangepast worden met de definitieve datum?
En mogelijk een week opschuiven mocht het beroerd weer zijn?

Wel ff opletten; zondag 31 oktober is de dag waarop net de wintertijd is ingegaan!
Goed punt. Heb hem gelijk even "geprikt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mocht er iemand mee willen rijden; ik vertrek vanuit Lelystad richting de Veluwe.

Dus ergens op die route zou ik iemand kunnen oppikken.
En als extra bonus: als de weergoden behulpzaam zijn en er die ochtend een heldere, of nog beter een mistige, zonsopgang voorspeld wordt, dan kan ik je ook nog vroeger oppikken. :Y

Zonsopgang is rond half acht; m.a.w. valt nog mee. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ehtweak schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:57:
[...]
En als extra bonus: als de weergoden behulpzaam zijn en er die ochtend een heldere, of nog beter een mistige, zonsopgang voorspeld wordt, dan kan ik je ook nog vroeger oppikken. :Y

Zonsopgang is rond half acht; m.a.w. valt nog mee. ;)
Mooiste is om er ruim voor zonsopkomst te zijn (oriëntatie, fotogeniek plekkie zoeken, e.d.). Dus dan wordt het voor 7 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
BlaTieBla schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:02:
[...]

Mooiste is om er ruim voor zonsopkomst te zijn (oriëntatie, fotogeniek plekkie zoeken, e.d.). Dus dan wordt het voor 7 uur :)
7 uur klaar staan ja. Onbekende locatie dus nog uurtje scouten. 6 uur het bos in ;)

Van de andere kant is een bos het mooiste als de eerste zonnestralen door de bomen schijnen. Beetje mist erbij. Dus tussen 8 en 9 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BlaTieBla schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:02:
[...]

Al is het om vijf uur, maakt mij niet uit. :+
Aanbod blijft staan; wil je meerijden, laat het ff weten.

Echter... één probleempje... vele (zowat alle) locaties op de Veluwe zijn verboden toegang tussen zonsondergang en zonsopkomst. :-(
Een kwartiertje vóór zonsopgang alvast je auto neerzetten op een [P] is op zich geen probleem. Maar uren van tevoren willen er nog wel eens 'enthousiaste' locals de plaatselijke bos-BOA inseinen... En dan krijg je dus een bekeuring voor het parkeren buiten de toegestane tijden... :-(

En wat betreft dat scouten, dat kan ook gewoon overdag, van tevoren.
De plekkies op zich zijn al bekend. Mijn eigen foto's zijn vrijwel allemaal voorzien van GPS meta tags:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157714796141382

De mistflarden plekkies zijn dus bekend. Zo was ik in juni op deze plek:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51240429698_78b55c32d7_c.jpg
Veluwe-Speulderbos03 by Erik Haak, on Flickr

en begin september op vrijwel dezelfde locatie, dezelfde fraaie nevelbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51423756972_1cfb249117_c.jpg
Veluwe-Speulderbos10 by Erik Haak, on Flickr

8)

[ Voor 62% gewijzigd door ehtweak op 28-09-2021 12:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ehtweak schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:34:
[...]

Echter... één probleempje... vele (zowat alle) locaties op de Veluwe zijn verboden toegang tussen zonsondergang en zonsopkomst. :-(
[...]
Gewoon zeggen dat je het zonnetje in huis bent en je al 2 uur op bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
De 31ste kan voor ons hier thuis niet, maar volgende keer sluiten we graag aan! Namens mij ook alvast veel plezier!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wij zijn er, bij leven en welzijn, bij. En met wij bedoel ik m'n dochter en ik :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

Crazy-

Best life ever

Helaas moet ik alsnog afmelden voor de 31ste... ik wacht met smart op de volgende :)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Crazy- schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:30:
Helaas moet ik alsnog afmelden voor de 31ste... ik wacht met smart op de volgende :)
Jammer. En volgende keer inderdaad beter. Ik haal je van de deelnemerslijst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Have fun allen!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

sys64738 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:59:

We moeten nog ff geduld hebben, voordat we ons tussen de verhongerende wilde zwijnen kunnen mengen. >:) Maar toch, is al bekend waar precies we gaan verzamelen/parkeren/lopen?

Ik lees iets over de uitkijktoren. Neem aan dat de Bostoren bij Putten (?) bedoeld wordt?
https://schovenhorst.nl/bostoren/
BTW: de toren moet voor betaald worden. En dit ligt nou niet echt in het Speulderbos...

Aangezien ik de komende dagen ook weer die richting op ga, lijkt me een voorverkenning ook wel leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2021 11:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

ehtweak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

We moeten nog ff geduld hebben, voordat we ons tussen de verhongerende wilde zwijnen kunnen mengen. >:)
Memo aan mezelf: het zakje hondensnoepjes wat ik regelmatig aan m'n broek laat hangen (ik liep er gisteren ook mee op m'n werk....) toch maar thuis laten :o
Maar toch, is al bekend waar precies we gaan verzamelen/parkeren/lopen?

Ik lees iets over de uitkijktoren. Neem aan dat de Bostoren bij Putten (?) bedoeld wordt?
https://schovenhorst.nl/bostoren/
BTW: de toren moet voor betaald worden. En dit ligt nou niet echt in het Speulderbos...

Aangezien ik de komende dagen ook weer die richting op ga, lijkt me een voorverkenning ook wel leuk.
Ik ken de omgeving niet en kom voor die tijd ook niet meer aan voorverkenning toe ben ik bang. Dus ik zal het volgzame type zijn deze meeting :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@ehtweak Nee de exacte verzamelplaats is nog niet bekend. Die toren ligt inderdaad iets verderop en was een suggestie. Het hoofddoel is door het mooie bos te lopen.

Maar mocht je geschikte/mooie verzamellocatie spotten, horen we het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
De paar keer dat ik er geweest ben heb ik deze parkeerplaats gebruikt. Er is een bushalte op 350 meter afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Arumes schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:09:
De paar keer dat ik er geweest ben heb ik deze parkeerplaats gebruikt. Er is een bushalte op 350 meter afstand.
Idd!

Daar heb ik ook geparkeerd, toen ik deze foto maakte:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51240755605_0ff5e8c78a_c.jpg
Veluwe-Speulderbos01 by Erik Haak, on Flickr

Klik maar op de Google Maps location:
https://www.google.com/ma...&query=52.268725,5.683005
en je ziet dat die [P] slechts een paar honderd meter verderop is. :Y

Een andere geschikte [P] is bij de Schaapskooi Ermelo. Da's net ietsje noorderlijker, op de grens tussen bos en heide.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51422008624_5cb5e43292_c.jpg
Veluwe-ErmeloscheHeide13 by Erik Haak, on Flickr

Ook hier weer de coördinaten:
https://www.google.com/ma...&query=52.278369,5.671305

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2021 21:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Nog twee weken voordat we het Speulderbos "onveilig" gaan maken. Dus tijd voor een update.

We verzamelen inderdaad bij de hierboven genoemde parkeerplaats: https://goo.gl/maps/BtjbeQsvRB93Yy3Y9

Vanuit daar leek het ons een leuk idee om (ruwweg) de Cultuur historische route te lopen. Met 8km een mooie lengte en leuke stops halverwege en op het einde van de wandeling. De route gaat zowel over de hei als ook door het bos.

Het plan is om 10 uur te verzamelen en uiterlijk om 10.15 uur te gaan lopen. Mochten er mensen zijn voor wie dit een groot bezwaar vormt, laat het dan even weten.

Oh en niet onbelangrijk. Die zondag gaat de wintertijd in. Dus hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, ik weet 't, het duurt nog zes dagen, maar op dit moment is de weersverwachting voor a.s. zondag niet al te best...
>90% kans op neerslag. :-( En zo te zien niet een enkel buitje, maar de hele dag door nattigheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZcUBZ1wTxC_5YFeeyf7bFmSdr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiG3P07tFV8BXWI2rkZKiGH7.jpg?f=fotoalbum_large

Temperatuur op zich maakt me niet uit, maar al dat vallende water wel.

Uiteraard kan er nog e.e.a. verbeteren, maar als deze weerprognose op zaterdag nog steeds zo is, dan haak ik af. Wellicht dat we dan een week opschuiven?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mooi moment om je weathersealing te testen toch? :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
0,3mm per uur, dat overleeft een camera zonder weathersealing ook wel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik moet helaas wegens sociale verplichtingen formeel afhaken (ik stond op misschien in de datumprikker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik hecht nog weinig waarde aan een weersvoorspelling van 6 dagen van te voren, dat zegt nog niet zoveel. Wel ben ik een goed-weer-wandelaar ;)
We houden het de komende dagen nauwlettend in de gaten :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat me niet zozeer om die paar mm neerslag, maar wel om het feit dat het continu is en dat het qua licht wel erg somber gaat worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ehtweak schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:12:
Het gaat me niet zozeer om die paar mm neerslag, maar wel om het feit dat het continu is en dat het qua licht wel erg somber gaat worden.
Goed licht is highly overrated met al die high-ISO performances tegenwoordig. En met photoshop shop je er zon en blauwe luchten (met stapelwolken) in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@BlaTieBla Waarom zou je überhaupt nog op locatie gaan?
AI s/w fixed dat voor je! :+
Je verzint gewoon wat je had willen fotograferen en het komt zo uit de AI-image generator rollen. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ehtweak schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:04:
@BlaTieBla Waarom zou je überhaupt nog op locatie gaan?
AI s/w fixed dat voor je! :+
Je verzint gewoon wat je had willen fotograferen en het komt zo uit de AI-image generator rollen. :Y
True. * BlaTieBla blijft lekker thuis bij de kachel zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:12:
Voor macrofotografie kan een grijze lucht juist gunstig zijn. Dan is de lucht een gigantische softbox. Dus er is altijd wel wat te fotograferen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ben ook wel van het mooi weer wandelen eigenlijk :). Geen haast, ik kijk even hoe het er zaterdag voor staat qua voorspellingen, maar een dag door de grauwe nattigheid wandelen is niet mijn grootste wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Onderstaande deelnemers hebben zich aangemeld voor de meet van komende zondag:
@BlaTieBla @ehtweak @RvL @Arumes @Nomad @Orion84 @PowerUp @Sjaak_Afhaak @sys64738 , @Jan_V , @zzzzz @mrc4nl en @photoMinded @Anoniem: 8906

Enkelen van jullie hebben al discussie gevoerd over het weer en lijken een soort voorschot te nemen op afhaken wanneer het weer daadwerkelijk slecht zal zijn. Als dat last minute gebeurt kan het voor komen dat de groep onverwacht erg klein blijkt te zijn op zondagochtend, ik kan mij voorstellen dat mensen die een stuk moeten reizen graag vooraf willen weten waar zij aan toe zijn.

Daarom vanuit ons het verzoek aan jullie wat je plannen zijn en in hoeverre die afhangen van het weer. Op dit moment is de voorspelling (volgens mijn bronnen) dat het wisselvallig zal zijn, geen hevige regen maar ook zeker niet helemaal droog. Waar ligt voor jullie de grens? Ik zou de knoop graag uiterlijk morgen willen door hakken zodat er voor de hele groep duidelijkheid is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik verwacht niet te komen meer zondag. Zodoende vandaag de middag vrij gepland om straks te wandelen, nu de zon nog wel schijnt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Zoals eerder aangegeven zijn wij zondag ook niet van de partij; wij hebben een dagje Brussel op het programma staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csf2TBh5lc71yyAm-Vr6mNLRs_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sQc9adjvybW1F4R67n9ePAvP.png?f=fotoalbum_large
Buienradar is nog vrij positief voor het weer zondag overdag, dus vooralsnog zijn Hanneke en ik wel van plan te komen wandelen. Maar dat hangt dus inderdaad wel van het weer af. Als de voorspelling verslechtert kan het goed zijn dat we afhaken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vooralsnog zijn mijn dochter en ik voornemens gewoon te komen. Maar het is wel een beetje zoals @Gonadan aangeeft dat het leuker is met een groep te lopen dan met een paar mensen

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RvL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:02:
Maar het is wel een beetje zoals @Gonadan aangeeft dat het leuker is met een groep te lopen dan met een paar mensen
Maar een paar mensen is toch een groep? ;)
BTW: een grote groep is ook niet zo fijn vind ik zelf. Dan hoor je zo'n grote groep mensen al van verre aankomen in het bos. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, gezien de omgeving...
Maar dat is mijn idee daarbij.

En dat is ook gelijk het lastige met een weersverwachting, het is een verwachting...
Volgens weerplaza is de verwachting, op dit moment, voor Speuld als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKvWYIBAPxiaOHtNO5HBMDmjkEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4xsS87PYCrtz1TOjcajkPW9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik raadpleeg zaterdag nog ff het harmonie (KNMI) model, dat is wel redelijk accuraat, maar wel pas 24-48 van te voren.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@ehtweak dan blijf jij toch thuis als er te veel mensen komen? ;)

Uiteindelijk fragmenteert het toch wel een beetje. Ik vind het belangrijk dat mensen die komen om daadwerkelijk anderen te ontmoeten (hence the word meet) niet flink teleurgesteld worden als zij ter plaatse aangekomen zijn. Daarom vind ik het wel zo sociaal naar elkaar om uiterlijk morgen (24u van tevoren?) aan te geven wat je plannen zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Ik ben nog steeds van plan om te komen, zo niet dan laat ik dat morgen voor 12 uur weten. Als je niks meer van mij leest, dan ben ik er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 13:02
Aan de hand van de voorspellingen die hier zijn gepost vind ik het nog prima genoeg om toch te komen.
Zo te zien is het vanaf een uur of 15/16 wel een stuk slechter.

Mocht het 'slechter' worden in de zin van meer regenval, dan zou ik ook afhaken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:38
Ik ben nog steeds van plan om te komen. De laatste verwachting is dat de serieuze neerslag pas aan het einde van de middag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Met deze voorspelling ben ik ook van de partij 👍🏻

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Amper 100 meter ten noorden van de beoogde [P]arkeerplaats staat deze prominente boom:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51633472285_70eb2e2d64_c.jpg
Tree145 by Erik Haak, on Flickr
klik op de afbeelding en zoom in om de bijzondere details te zien

Twee weken geleden gefotografeerd, toen de boel nog aardig groen (en droog) was. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 13:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI0pOLQYcKia7_0_Hr57zq1C2Bw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHfPYRV3813XLj3WyyMJgky5.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ook een app met een beter weerbericht?
Die van mij is kapot zo te zien.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibdYZDxiGHNcA1KPnjnEoBSSCvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ThQkMfZyY0sxJqsdBKOS6g0y.jpg?f=user_large

Buienradar is vooralsnog positiever

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOFObe6bTZ0wtZMTmBDDhPsW9ZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvBfYC6YOF74yQlyeYfN0xrL.jpg?f=user_large

En ook Weer Online ziet het niet zo heel somber in

[ Voor 34% gewijzigd door RvL op 30-10-2021 09:05 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Volgens weerplaza (data van het KNMI):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3H0Pqr153lygyaAityUwkUdgCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YfOTILZHNwrOvueSPCZFvXSH.jpg?f=fotoalbum_large

M.a.w. is goed te doen. :Y
Ik kom, gezien dit weerbericht, naar het Speulderbos.

Het 'zicht' plaatje ziet er ook interessant uit. Oftewel nevel/mist verwacht in de ochtenduren. Dus als dit zo blijft, ben ik van plan er bij zonsopgang al te zijn.
Iemand die wellicht mee gaat?

Of anderszins opgepikt wil worden op de route Lelystad - Speuld/Drie?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Kijk. Dat ziet er lang niet verkeerd uit.

Het zag er even naar uit dat ik er helemaal niet bij kon zijn maar uiteindelijk is het toch gelukt om iets te regelen en ben ik gewoon van de partij. Helaas kan Bram, ons junior fotografie-talent, niet mee want die herstelt nog van een bacteriële infectie.

En hoewel ik graag de zonsopkomst had mee gepikt, gaat dat echt niet lukken. Maar ik heb er evengoed veel zin in. Tot morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wij zijn er ook bij, tot morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Het is al eerder gemeld maar nog 1 keer voor de zekerheid: vannacht gaat de wintertijd in. Dus de klok gaat een uurtje achteruit. Dus 10 uur wintertijd verzamelen en een kwartier later gaan we op pad.

[ Voor 10% gewijzigd door sys64738 op 30-10-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

sys64738 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:05:
Het is al eerder gemeld maar nog 1 keer voor de zekerheid: vannacht gaat de wintertijd in. Dus de klok gaat een uurtje vooruit. Dus 10 uur (9 uur oude tijd) verzamelen en een kwartier later gaan we op pad.
doe jij m vooruit?, ik doe ik m achteruit :>

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
mrc4nl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:16:
[...]

doe jij m vooruit?, ik doe ik m achteruit :>
Blast. Je hebt helemaal gelijk. Heb mijn vorige post aangepast om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:59
sys64738 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:05:
Het is al eerder gemeld maar nog 1 keer voor de zekerheid: vannacht gaat de wintertijd in. Dus de klok gaat een uurtje achteruit. Dus 10 uur wintertijd verzamelen en een kwartier later gaan we op pad.
In het voorjaar gaat de klok vooruit. Dus let wel op wat jullie nu afspreken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

waar verzamelen we?

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat staat toch hier:
sys64738 in "Meeting F&V in het Speulderbos - Zondag 31 oktober"

'Parkeerplaats Veluwe Auto'

En volgens mij is dit de beoogde route:
https://www.staatsbosbehe...ltuurhistorie-speulderbos

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 30-10-2021 22:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Snowmiss schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

In het voorjaar gaat de klok vooruit. Dus let wel op wat jullie nu afspreken ;-)
Morgen is de wintertijd toch ingegaan? Dus gewoon 10 uur verzamelen (je telefoon kan je prima vertellen hoe laat het is, zet daar je wekker op en alles komt goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photoMinded
Ik ben ook vanplan te komen. Tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zie nu al dat het krap wordt om 10:00 te halen (rijtijd verkeerd ingeschat) , maar ik ga m ik mijn best doen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photoMinded
Ik voel mij niet zo lekker, ik kan dus jammergenog toch niet komen. :( hopenlijk eeen volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

en hier is ruimte voor de foto's:
[2021] De foto's van de herfst F&V in het Speulderbos.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1