PioneerVSX LX55 geeft pas na 5 tot10 minuten geluid.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman1
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn Pioneer VSXLX55 (= VSX2021) geeft na het inschakelen pas na 5 tot 10 minuten geluid. Ik hoor het relais wel direct inschakelen maar dan blijft het stil. Kennelijk moet er iets opwarmen. Op een eerder moment verscheen de foutcode UE22 in het scherm. Na wat speurwerk op internet zou dit probleem te koppelen zijn aan de DTS chip. Ik heb nog niet kunnen kijken of dit een exemplaar van de foutserie is maar ik vermoed van niet omdat de receiver de hele dag aan staat en er geen geluid uitval is. Volgens mij heeft het met de soldering van de DTS (BGA) chip te maken die ergens geen goed contact meer maakt maar na warm worden wel goed contact maakt.
Vraag: klopt mijn analyse en wie kan mij helpen met het opnieuw solderen en eventueel reballen van de chip of kent iemand die dat voor wij wil/kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:08
Geen gevalletje garantie zo te lezen? Ondanks dat het typenummer me aan dit jaar doet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman1
Hi pman63,

de LX55 is een oud beestje hoor. Ik heb de rekening weggegooid maar schat in dat hij 10 jaar oud is. Over de klantenservice vanPioneer zullen we het maar niet hebben want Pioneer is binnen Nederland nergens meer te vinden. Weet waar je aan begint wanneer je Pioneer koopt!!!
Er zijn 2 officiële Pioneer reparatiebedrijven in Nederland maar dat zijn onderdelenwisselaars. Zij vervangen de digitale print array voor respectievelijk ruim €400 en ruim €600 Euro terwijl de DTS chip van rond de €35,= de boosdoener is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:08
Als je weet wat je nodig hebt en ook zeker dat dat kapot is zijn er zeker genoeg reparateurs in NL die dat voor je kunnen doen. In Apeldoorn ken ik van Essen (een winkel waar je nog weerstanden per stuk kan kopen) naast erg veel andere dingen.
Het type-nummer zette me dus even op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman1
Dank voor de tip. Ik zal contact met van Essen opnemen en de mogelijkheden bespreken.
Nogmaals dank voor het meedenken....