Om mezelf een betere werkplek te geven voor het vele thuiswerken heb ik eerder dit jaar een pc-tje in elkaar geschroefd, alles werkt lekker, maar 1 probleem steekt (naar het aanvoelt steeds vaker) de kop op: beide schermen gaan zwart, en m'n webbrowser loopt min of meer vast, zodra ik de 1e keer een webpagina met auto-start video-content open. En heel soms treedt dit op als ik m'n Citrix client of m'n VMWare VDI client gebruik (maar dat krijg ik niet goed gereproduceerd.
Config:
Ryzen 4750G
ROG Strix B550-I
Geen videokaart (die zijn / waren immers "op" in de betaalbare categorie)
(Full specs: gallery: fietsie --> "PC Hellboy")
Dell 23" op de Displayport poort (moederbord)
LG 29" op de HDMI poort (moederbord)
Het probleem trad / treedt op bij allevier de laatste versies van de AMD Videodrivers.
Ik doe ook braaf -iedere keer- een bug-submit, maar dat voelt een beetje als een bodemloze put...
Methode om 't te reproduceren:
- PC aan
- Firefox starten
- www.telegraaf.nl / www.nu.nl / www.ad.nl en dan een artikel openen waarin een zelfstartende video staat.
(En dit gebeurt ook op sites georiënteerd op videocontent, sommige reclames die mn blocker niet pakt enz)
Plop - Plop: beide schermen gaan zwart.
Windows van de browser wordt helemaal wit.
Scherm content van eventueel openstaande vdi verdwijnt (herstelt weer na "maximaliseren window"en weer terugzetten in normaal windowformaat)
Heeft iemand een idee waar te beginnen met zoeken? Ik was nl eigenlijk niet van plan alsnog een dure videokkaart te gaan steken om te -hopen- dat dit daarmee opgelost is, terwijl die processor dit allemaal met vingers in de neus aan kan... (CPU / GPU belasting is zo'n beetje een flatline...)
Config:
Ryzen 4750G
ROG Strix B550-I
Geen videokaart (die zijn / waren immers "op" in de betaalbare categorie)
(Full specs: gallery: fietsie --> "PC Hellboy")
Dell 23" op de Displayport poort (moederbord)
LG 29" op de HDMI poort (moederbord)
Het probleem trad / treedt op bij allevier de laatste versies van de AMD Videodrivers.
Ik doe ook braaf -iedere keer- een bug-submit, maar dat voelt een beetje als een bodemloze put...
Methode om 't te reproduceren:
- PC aan
- Firefox starten
- www.telegraaf.nl / www.nu.nl / www.ad.nl en dan een artikel openen waarin een zelfstartende video staat.
(En dit gebeurt ook op sites georiënteerd op videocontent, sommige reclames die mn blocker niet pakt enz)
Plop - Plop: beide schermen gaan zwart.
Windows van de browser wordt helemaal wit.
Scherm content van eventueel openstaande vdi verdwijnt (herstelt weer na "maximaliseren window"en weer terugzetten in normaal windowformaat)
Heeft iemand een idee waar te beginnen met zoeken? Ik was nl eigenlijk niet van plan alsnog een dure videokkaart te gaan steken om te -hopen- dat dit daarmee opgelost is, terwijl die processor dit allemaal met vingers in de neus aan kan... (CPU / GPU belasting is zo'n beetje een flatline...)