Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carleau
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Goedemiddag!
Ik ben al een tijdje bezig om het gedrag van onze Google Nest cam naar onze wensen in te stellen, maar het lukt maar niet. Online kan ik het niet vinden, en Google zelf is niet te bereiken. Hopelijk is er hier iemand die het weet (en dit leest en reageert natuurlijk ;) ).

We willen graag dat de camera (die onze achtertuin filmt) wel constant alle beweging filmt, maar daar niet telkens melding van geeft. Met de aan- en afwezigheidsroutine (op basis van aanwezigheidsdetectie) gaat dit niet goed. Soms zitten we namelijk bij de buren, maar dan willen we wel opnames en bericht als er iemand onze tuin zou betreden, en hetzelfde geldt voor 's-nachts. Ja, dan zijn wij aanwezig, maar dan willen we ook juist bericht ontvangen.

Ik had bedacht dat ik dan via routines instel wat ik precies wil, maar dat gaat dus niet (althans, mij lukt het niet).
De camera wordt bij deze routines niet weergegevens zoals dat bij de standaard in de home-app weergegeven aan- en afwezigheidsroutine wel het geval is.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder dat ik elke keer handmatig de meldingen in de home-app aan en uit moet zetten??

Alvast bedankt!
Gr, Carlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carleau
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Inmiddels heb ik uitgebreid contact gehad met support NL en support GB van Google.
Mocht er iemand ook naar het antwoord op bovengenoemde op zoek zijn; hieronder de huidige stand van zaken naar aanleiding van dat contact.

De gewenste mogelijkheden zijn er in de Nest App. Alleen ondersteunt die app de nieuwe camera niet.
Helaas is het in de Google Home app niet mogelijk (ook niet met routines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus287
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-01 16:42
hallo, ik zit met exact dezelfde wens. Op zich ook normaal omdat het zo ontzettend basic is, en men tot op heden blijkbaar geen antwoord kan bieden. De nieuwe Google Nest Cam (battery) kan dus enkel samenwerken met de Google Home app (en niet langer met Nest). Zo is de Home app visueel best wel fijn, maar de routines zijn echt van belabberd niveau. Voor een camera zou je toch wel volgende willen verwachten:
  • Afwezigheid detecteren (Home/Away - Presence sensing) en de camera starten of stoppen op basis hiervan (dit deel lukt min of meer, hoewel de grenzen van detectie ook niet alles zijn)
  • Ongeacht je thuis of afwezig bent, je wil s'nachts altijd wel weten of er iemand rond jouw huis rondloopt (dit deel lukt dus helemaal niet)
Ik heb ondertussen ook gelezen dat in de oude Nest app de combinatie tussen de Home/Away functie en een custom functie om bijvoorbeeld de camera aan of uit te schakelen op een bepaald uur ook niet voorzien was .. (kan ongelijk hebben want heb het nooit gezien).

"We raden je aan een schema in te stellen voor je camera of in te stellen dat de camera automatisch aan of uit gaat als je weggaat of thuiskomt, maar niet beide tegelijkertijd. Gebruik je beide, dan kan je camera onverwacht gedrag vertonen, wat kan leiden tot verwarring."

https://support.google.co...eroorzaken-voor-je-camera

Dan denk je prima apparatuur gekocht te hebben, en stoot je op dergelijke idiote beperking. Jammer!

Mijn vraag is dan ook naar andere forumleden: zijn er alternatieven (software) waarmee deze behoefte wel kan opgezet worden? Ik ben een complete noob met enkel een camera en Google Home .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Lateralus287 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:33:
hallo, ik zit met exact dezelfde wens. Op zich ook normaal omdat het zo ontzettend basic is, en men tot op heden blijkbaar geen antwoord kan bieden. De nieuwe Google Nest Cam (battery) kan dus enkel samenwerken met de Google Home app (en niet langer met Nest). Zo is de Home app visueel best wel fijn, maar de routines zijn echt van belabberd niveau. Voor een camera zou je toch wel volgende willen verwachten:
  • Afwezigheid detecteren (Home/Away - Presence sensing) en de camera starten of stoppen op basis hiervan (dit deel lukt min of meer, hoewel de grenzen van detectie ook niet alles zijn)
  • Ongeacht je thuis of afwezig bent, je wil s'nachts altijd wel weten of er iemand rond jouw huis rondloopt (dit deel lukt dus helemaal niet)
Ik heb ondertussen ook gelezen dat in de oude Nest app de combinatie tussen de Home/Away functie en een custom functie om bijvoorbeeld de camera aan of uit te schakelen op een bepaald uur ook niet voorzien was .. (kan ongelijk hebben want heb het nooit gezien).

"We raden je aan een schema in te stellen voor je camera of in te stellen dat de camera automatisch aan of uit gaat als je weggaat of thuiskomt, maar niet beide tegelijkertijd. Gebruik je beide, dan kan je camera onverwacht gedrag vertonen, wat kan leiden tot verwarring."

https://support.google.co...eroorzaken-voor-je-camera

Dan denk je prima apparatuur gekocht te hebben, en stoot je op dergelijke idiote beperking. Jammer!

Mijn vraag is dan ook naar andere forumleden: zijn er alternatieven (software) waarmee deze behoefte wel kan opgezet worden? Ik ben een complete noob met enkel een camera en Google Home .. ;)
Ruim een half jaar verder sinds deze post, maar volgens mij is het probleem er nog steeds.

Ik wil de camera niet aan hebben als ik thuis ben. Vooral in het weekend ben je veel in de tuin en dan gaat de batterij wel erg hard met alle bewegingen in de tuin.

Nu kan ik de Thuis en Afwezig routines gebruiken, maar als ik nachts thuis ben, dan moeten er (juist) opnames gemaakt worden als er iets in de tuin gebeurd.

Dat is nog steeds niet te overrulen, en een apart schema kan je volgens mij ook niet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafD72
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
Dit kan volgens mij nog steeds niet? Ik wil ook dat als ik thuis ben, dat de camera aan gaat als ik ga slapen. Om een bepaalde tijd of als de routine 'welterusten' o.i.d. aanroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
OlafD72 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:23:
Dit kan volgens mij nog steeds niet? Ik wil ook dat als ik thuis ben, dat de camera aan gaat als ik ga slapen. Om een bepaalde tijd of als de routine 'welterusten' o.i.d. aanroep.
Er is sinds kort wel een update van de Home app. Bij de routines kan je nu ook kiezen voor "Je eigen opdrachten toevoegen". Daar kan je een spraakcommando toevoegen.

Ik ben nu op mijn werk en heb het niet getest, weet niet of de Nest cam aan te zetten is met "zet camera aan" of iets dergelijks. Lijkt me wel...

Als dat werkt, dan kan je deze actie koppelen aan een tijd of commando.
Pagina: 1