sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Vraag

• micha kienhorst
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-09-2021
Mijn vraag,
Ik heb nu al een lange tijd een zelfgebouwde pc, maar sinds kort valt hij plotseling uit en start hij niet meer op. Als ik hem opnieuw wil opstarten krijg ik de melding dat er problemen zijn met mijn windows wat mij sterk lijkt want ik gebruik hem als sinds mijn laatste topic zonder problemen en voer altijd alle updates uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Geforce GTX 1660 TI
Gigabyte B365M H
Intel I5 9600 KF
Corsair DDR4 vengeance 2x8GB 3200 C16
coolermaster MWE gold 650
coolermaster hyper 212 RGB
Seagate 2TB ST2000DM008
Kingston a400 480GB SSD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks op het moment.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg,
Micha

Alle reacties

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 09:07
Toch is het handig dat je zelf wat dingen uit gaat zoeken, we kunnen niet vanaf hier in je PC kijken. Heb je de FAQ's al bekeken?

Als je computer daadwerkelijke helemaal uitvalt dan kan dat bijvoorbeeld iets met je voeding of oververhitting zijn.

• micha kienhorst
ik heb nu alle fan’s en pu cooler stofvrij gemaakt en alle stroomkabels heraangesloten. ben benieuwd of dit enig effect zal hebben

• micha kienhorst
Het probleem lijkt te liggen aan of mijn hhd of de stroomvoeding
Pc boot wel maar als ik een programma probeer te openen sluit hij zichzelf af. kan dus ook geen temperaturen meten

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:28
Wat gebeurd er als je hem in veiligheidsmodus start?

Uw Windows 10-pc starten in de veilige modus

Eerste ingeving is wel de voeding, maar je kan is proberen hoe het in veilige modus reageert. ( aangezien de voeding niet heel oud is )

Mocht je een andere voeding kunnen lenen, is dat zeker iets om te proberen.

[Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 13-09-2021 16:54]

• micha kienhorst
Ik heb nu een nieuw moederbord en PU aangeschaft maar nu geeft mijn computer geen respons meer iemand die mij daarmee kan helpen?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:57
micha kienhorst schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:50:
Ik heb nu een nieuw moederbord en PU aangeschaft maar nu geeft mijn computer geen respons meer iemand die mij daarmee kan helpen?
Misschien even iets meer details geven? Welk moederbord? Welke voeding? Heb je ook alle kabels vervangen, of je nieuwe voeding aangesloten op de kabels van je oude voeding? Gebeurt er nog iets op je moederbord als je je computer probeert aan te zetten?

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:47
Random componenten bestellen en inbouwen zonder het probleem te weten lijkt mij ook niet de juiste oplossing.

Waarom niet eerst je oude spul weer inbouwen en een standaard aantal tests draaien bijv.
Furmark
Prime95
Memtestx86+

Battle.net tag

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:45
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:57:
Random componenten bestellen en inbouwen zonder het probleem te weten lijkt mij ook niet de juiste oplossing.

Waarom niet eerst je oude spul weer inbouwen en een standaard aantal tests draaien bijv.
Furmark
Prime95
Memtestx86+
Hij kan geen programma's openen ;)

Echter zou ik inderdaad zoals eerder aangekaart de veilige modus proberen. Of via een Windows live USB stick proberen te booten.
Zitten er geen testfuncties op de MOBO? Hiervoor hoef je windows niet in en kun je bv het RAM en de schijven testen.
Laatst een PC gehad hiervan was 1 bankje RAM defect. Met beiden starte het systeem op. Maar wou ik eits uitvoeren kreeg ik een BSOD
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee