Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schijven frequent clonen + enkele folders backuppen @ Sy NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-11 11:39
Mijn vraag
Ik heb een aantal mappen en schijven die ik graag op een grote schijf op een synology NAS wil clonen. Hoe doe ik dit? De NAS zal buiten hetzelfde netwerk als de computer waarop de schijven staan zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology ds218 play + windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via google zie ik alleen maar artikelen over backuppen van schijven die op een nas staan en naar de ander moeten.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eenmalige kloon of permanente sync?
Indien eenmalig: kopieren naar een flinke USB stick of externe schijf, die aan de synology hangen en kopieren maar :)

Indien niet eenmalig: gebruik maken van een clouddrive. Sync vanaf de machine naar clouddrive en vanaf de clouddrive naar de NAS.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zoveel te maken met 'Professioneel' of Netwerken schopje dus van PNS naar OT.

• aquinox
The Eagle schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:33:
Eenmalige kloon of permanente sync?
Indien eenmalig: kopieren naar een flinke USB stick of externe schijf, die aan de synology hangen en kopieren maar :)

Indien niet eenmalig: gebruik maken van een clouddrive. Sync vanaf de machine naar clouddrive en vanaf de clouddrive naar de NAS.
Ja, frequent! Kan het niet gewoon direct naar de NAS? moet ie perse in hetzelfde lan netwerk zitten dan? of kan dit ook remote? mijn nas zou persoonlijke clouddrive worden :) Ik heb al een private cloud!

[ Voor 3% gewijzigd door aquinox op 13-09-2021 14:19 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Als je vanuit Windows 10 een venster kunt openzetten waarmee je direct de bestanden en mappen kunt zien, kan je complete mappen vanuit de verkenner overslepen naar de NAS (kopiëren). Dat gaat alleen niet zo snel.

• aquinox
Dank voor het antwoord. Ik wil dit alleen dus niet handmatig doen, maar dat ik enkele folders en schijven selecteer en die periodiek op de NAS gebackupt worden!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Als die Nas via het internet benadert moet worden is het niet verstandig zoiets via een netwerk share te doen.
Beter is om op de Nas Hyperbackup vault te installeren en backups te maken vanaf je PC met bijvoorbeeld rsync.
zie hiervoor:
https://thedatafrog.com/e...backup-rsync-windows-wsl/

Of je synchroniseert die mappen naar je Nas met Hyperbackup Drive op je Nas en de bijbehorende client op je Windows machine.
zie:
https://kb.synology.com/n...logydriveclient?version=6

[ Voor 27% gewijzigd door Ben(V) op 13-09-2021 16:12 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1