We hebben een redelijk grote gas range, 5 pitten (enorme centrale voor wok) met twee ovens
(deze in het zwart
https://www.lacanche.fr/L...neaux=cluny1000#cluny1000 ) dus vervanging is niet echt aan de orde. Wel gebruik ik een losse inductieplaat als lagere temperaturen nodig zijn of buiten met destillatie dingetjes.
Verder gebruik ik regelmatig koperen pannen, dit hangt boven het fornuis:
:strip_exif()/f/image/yXvKWWumGAx0ofSw5yBzhMxR.jpg?f=fotoalbum_large)
sommigen met tin, anderen met rvs (een koekenpan en steelpan die gebruik ik het meeste) en koper zoals dit werkt niet op inductie (wat de reden was dat ik een deel voor een zeer goede prijs op Ebay kon kopen als mensen hun keuken moderniseren

)
De oxidatie van de diverse pannen en deksels hangt van het gebruik af, na uitgebreid koken glimmen er een aantal mooi, soms glimt er geen zoals op deze foto, dan is het lang niet gebruikt. De pannen die links hangen zij tin aan de binnenzijde en gebruik ik om eten in op te dienen met houten opscheplepels, de pan helemaal rechts zou opnieuw van tin voorzien moeten worden maar de centrale pannen doen alles wat ik wil met saus maken dus dat gaat er niet van komen.
Bij een nieuw huis zonder iets in de keuken in stedelijke omgeving zou ik in deze tijd wel voor inductie gaan, voor ons meer landelijk en een gigantische gas tank in de tuin die we alleen maar voor koken gebruiken is dit ideaal (van 85% naar 73% is die gegaan de afgelopen 6 jaar en bij 20% moet er weer wat bij dus dat hoeft pas over 8 tot 9 jaar)
Ik gebruikl wel de electrische oven niet die op gas.