“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 12:04 ]
bron: https://www.reddit.com/r/...io_scam_coin_from_wallet/The way this scam works is that you receive these coins and they make it seem they’re worth $100k.
So you find that there is a swap on their official website zepe.io but you have to connect your metamask to their platform.
Once you connect your metamask the contract takes away all your funds. Be careful what you connect to!
Dit is denk ik wel een scam, want ze bestaan net, maar hebben wel 6,8 miljoen holders volgens BSCscan. Daar klopt niks van, moet een scam zijn.CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:58:
De token is net een paar maanden actief, is het niet wat vlot om gelijk te concluderen dat het (ook) een scam coin is? De website lijkt in elk geval zelf juist iets te doen tegen het scammen zelf?Volgens mij is hun website (die uiteindelijk linkt naar https://zepe.vip/) in elk geval hun whitepaper.
https://www.youtube.com/w...42-k&ab_channel=kangroovedehardstyler schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:59:
[...]
Dit is denk ik wel een scam, want ze bestaan net, maar hebben wel 6,8 miljoen holders volgens BSCscan. Daar klopt niks van, moet een scam zijn.
Hier een video
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
En er word vanaf 1 adres continu 750k aan tokens verstuurd. Nu zit er nog 1 in zijn wallet. Kan niet anders dan een scam zijndehardstyler schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:59:
[...]
Dit is denk ik wel een scam, want ze bestaan net, maar hebben wel 6,8 miljoen holders volgens BSCscan. Daar klopt niks van, moet een scam zijn.
Dank voor het melden en de info! Altijd goed om op de hoogte te blijven van de laatste scams!
Geen dank! Vind het zo lullig als je al je tokens/coins kwijt raakte door zo'n scam... Zeker hoe ze het uitgevoerd hebben.dehardstyler schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:02:
[...]
Dank voor het melden en de info! Altijd goed om op de hoogte te blijven van de laatste scams!
Ja als een Batch. Zie: https://bscscan.com/token...48a700758606f64b33d0c41a6.Ik weet dat je bij metamask sowieso het contractnummer in moet vullen voor je hem ziet. Bij Polygon kun je tokens met 0 waarde uitzetten. Zoals met de Binance App,CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:12:
Ik begrijp dat deze gewoon random tokens uitdeelt aan wallets? Hoe kan je daar dan van af komen mocht je ze onverhoopt hebben gekregen?
Verder niks mee doen. Lekker laten staan. Zolang je er niks mee doet kan er niks mis gaan. Misschien dat andere Tweakers je beter kunnen helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door AlwaysNick op 13-09-2021 12:15 ]
Niet, ik heb ook rotzooi(spam) in mijn eth wallet staan.CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:12:
Ik begrijp dat deze gewoon random tokens uitdeelt aan wallets? Hoe kan je daar dan van af komen mocht je ze onverhoopt hebben gekregen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tt3NScLz2evwdmgTxixEZcZH.jpg?f=user_large)
Och, ik heb ze niet, maar vroeg het mij gewoon even af.AlwaysNick schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:14:
Ja als een Batch. Zie: https://bscscan.com/token...48a700758606f64b33d0c41a6.Ik weet dat je bij metamask sowieso het contractnummer in moet vullen voor je hem ziet. Bij Polygon kun je tokens met 0 waarde uitzetten. Zoals met de Binance App,
Verder niks mee doen. Lekker laten staan. Zolang je er niks mee doet kan er niks mis gaan. Misschien dat andere Tweakers je beter kunnen helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 12:18 ]
Jezus. Wat een namen voor de tokens ookErnemmer schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:17:
[...]
Niet, ik heb ook rotzooi(spam) in mijn eth wallet staan.
[Afbeelding]

Gewoon niet eraan zitten, vaak drainen ze je wallet als je doorklikt op hun websites, etc.
Yep, is een scam. Er is ook een lijstje op Reddit met scam coins. Daar staat deze ook op.AlwaysNick schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:53:
Hallo Tweakers,
Ik wil jullie waarschuwen voor een BEP20 token die ineens in je MetaMask/Trust (en alle andere relevante wallets) staat. Ik kwam hier achter omdat ik een transactie had gedaan van Binance naar mijn MetaMask en even op de BSC zat te kijken. Als je ook ziet hoeveel er ineens verzonden is uit 1 wallet kan dit nooit kloppen. Hij mist ook een whitepaper etc.
Token: Zepe.io
ContractID: 0xb0557906c617f0048a700758606f64b33d0c41a6
BSC Token Tracker:
https://bscscan.com/token...48a700758606f64b33d0c41a6
Ga niet naar de site en link NIET je wallet.
M.v.g. Nick
Helaas heb je altijd mensen er tussen zitten die denken dat het echt is.🤷♀️Bender schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:46:
Ik krijg op wekelijkse basis dit soort gratis tokens, het mag denk ik wel algemeen bekend zijn dat je met dit soort tokens niks moet doen en geen wallets moet connecten.
Maar waar ligt de grens? Moeten dan iedere facebook advertentie en spam emailtje ook gaan melden?Niann-Tsyr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:21:
[...]
Helaas heb je altijd mensen er tussen zitten die denken dat het echt is.🤷♀️
Ik zeg altijd tegen vrienden en familie DYOR en spammailtjes zeker niet geloven. Als het daarna nog misgaat, tja, niet mijn probleem.🤷♀️Bender schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:24:
[...]
Maar waar ligt de grens? Moeten dan iedere facebook advertentie en spam emailtje ook gaan melden?
Wappies zeggen ook altijd DYOR, het bewijs dat DYOR niet zoveel waarde heeftNiann-Tsyr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:10:
[...]
Ik zeg altijd tegen vrienden en familie DYOR en spammailtjes zeker niet geloven. Als het daarna nog misgaat, tja, niet mijn probleem.🤷♀️
Hahaha, ik wist niet dat wappies dat deden. Die zijn ook niet bezig met crypto vermoed ik XDBender schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:05:
[...]
Wappies zeggen ook altijd DYOR, het bewijs dat DYOR niet zoveel waarde heeft