Toon posts:

Trusted devices niet beschikbaar bij inloggen op apple id

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-09 18:24
Ik probeerde vandaag met mijn apple account op appleid.apple.cơm in te loggen, maar daar wordt ik ineens gevraagd om een 'herstelcode die ik ontvangen heb bij het instellen van tweestaps verificatie'. Nu heb ik geen idee meer wat dat was, maar er staat ook een optie bij 'gebruik vertrouwde apparaten'. Ik heb een iPhone en iPad als trusted devices aan mijn Apple ID gekoppeld, maar om de één of andere reden krijg ik geen enkel apparaat te zien als ik bij het inloggen kies voor 'gebruik een vertrouwd apparaat'. M.a.w. ik kom er niet meer in... Ik snap niet waarom mijn trusted devices ineens niet meer beschikbaar zijn, ik heb hier zelf nooit iets aan veranderd of verwijderd.

Heeft iemand een idee hoe ik hier uit kan komen?

Alle reacties

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-09 18:24
Daar staat bij 'Je bent hier aan het juiste adres om een vergeten wachtwoord opnieuw in te stellen. '
Dat is echter niet het probleem, want mijn wachtwoord weet ik wel en op de iPhone en iPad zelf kan ik ook nog gewoon inloggen bij bijv. iCloud als ik op die apparaten naar 'instellingen' ga. Is dat dan wel de site waar ik naar toe moet?

<edit>
Ik zie nu ook ineens dat in mijn iPhone en iPad twee-staps verificatie ipv twee-factor verificatie aan staat. Ik weet zeker dat dat eerst anders was... Ik heb daar echter helemaal geen optie meer voor twee-factor, er staat alleen twee-staps op 'Aan' en ik kan daar niks wijzigen.

<edit2>

Wat blijkt: in tegenstelling tot wat ik dacht ben ik blijkbaar nooit van twee staps naar twee factor authenticatie overgestapt... Waarom dan nu ineens mijn vertrouwde apparaten niet meer als geldige authenticatie stap gebruikt kunnen worden, geen idee... Maar gelukkig wist ik nog ergens mijn herstelcode terug te vinden dus nu kan ik er weer bij komen. Ik ga dus nu maar eerst eens de overstap maken naar twee factor, want dan heb je in ieder geval niet meer zo'n herstel code nodig.

[Voor 58% gewijzigd door jasjenl op 13-09-2021 14:44]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee