Toon posts:

(A)DSL modem voor gebruik met Freedom Internet en Unifi USG

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Itsacon
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-09 21:23
Ik heb hier thuis momenteel (A)DSL. Door een serie overnames is mijn ISP inmiddels KPN, maar dat was nooit de bedoeling, dus daar wil ik vanaf. (Al is het maar omdat mijn IP inmiddels in één maand tijd twee keer veranderd is). Mijn plan is over te stappen naar Freedom.

Echter, ik heb hier thuis een volledige Unifi setup met USG, access points, etc. Mijn huidige modem (een Experiabox) heb ik dus in bridgemodus gezet. Dit is echter een niet-gedocumenteerde feature, en daardoor lastig te onderhouden. Dus zelfs als KPN het apparaat niet terug wil, zou ik een andere modem willen.

Het modem dat Freedom levert is echter niet in bridgemodus te zetten. Verder gebruik ik geen features als WIFI, VOIP of internet TV, dus eigenlijk wil ik een pure modem, meer niks.

Ik ben dus op zoek naar een modem dat:
  • Voldoet aan de specs van freedom
  • Te gebruiken icm met een USG-pro van Unifi
  • Goed in NL te krijgen is
  • Door de fabrikant ondersteund wordt met eventueel benodigde security updates
Ik ben best bereid wat geld uit te geven, als ik daardoor voorlopig voorzien ben van stabiel internet dat ik veilig en naar mijn eigen wensen kan inrichten.

Heeft iemand tips, of wellicht een soortgelijke inrichting?

Alvast bedankt.

PS: Glasvezel is op mijn adres helaas niet beschikbaar.

My system is in 64 bits. But superglue keeps it together just fine...

Beste antwoord (via Itsacon op 15-09-2021 11:06)

• consolefreak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-09 22:34
Misschien interessant: er schijnen SFP modules te zijn die een ADSL modem zijn, die kan je in je USG pro gebruiken al zijn de ervaringen wat mixed van wat ik online lees

Alle reacties

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:26
Je zou eens kunnen kijken naar de Zyxell VMG4005-B50A.

Security etc wordt voornamelijk door je USG geregeld

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-09 22:34
Misschien interessant: er schijnen SFP modules te zijn die een ADSL modem zijn, die kan je in je USG pro gebruiken al zijn de ervaringen wat mixed van wat ik online lees

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

mad-dog schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:54:
Je zou eens kunnen kijken naar de Zyxell VMG4005-B50A.
Toevallig precies het modem wat ik met Freedom in gebruik heb, ik heb hem in Bridged modus staan met een Microtik router die de PPPoE sessie opbouwt en alle routing regelt.

Houdt er rekening mee dat Freedom, indien mogelijk VDSL2 Vectored levert (bestaat ADSL uberhaupt nog?), de Zyxell kan daarmee overweg. Geen drama als je een modem hebt wat niet overweg kan met vectoring, maar dat kan flink schelen in de maximaal haalbare snelheid.

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Je zou naar Draytek kunnen kijken. Voor zover ik weet ondersteunen al hun modems bridge mode, en de ondersteuning is goed.
Wel prijzig spul.

• Itsacon
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-09 21:23
Dank voor alle reacties!

Die Zyxel is idd precies wat ik tot nu toe in gedachten had.

Maar ik moet zeggen dat die SFP module wel een heel erg elegante oplossing is, en nog best betaalbaar. Dus ik denk dat ik die eens ga testen. Heeft ook het voordeel dat ik m'n internet verbinding direct vanuit de Unifi software kan beheren, en niet nog een tussennetwerkje heb dat ik moet inpatchen als ik iets met de config van de modem moet.

My system is in 64 bits. But superglue keeps it together just fine...

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:26
Itsacon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:02:
Dank voor alle reacties!

Die Zyxel is idd precies wat ik tot nu toe in gedachten had.

Maar ik moet zeggen dat die SFP module wel een heel erg elegante oplossing is, en nog best betaalbaar. Dus ik denk dat ik die eens ga testen. Heeft ook het voordeel dat ik m'n internet verbinding direct vanuit de Unifi software kan beheren, en niet nog een tussennetwerkje heb dat ik moet inpatchen als ik iets met de config van de modem moet.
Zou er alleen wel op letten dat deze ook het 35b profiel(VPLUS) ondersteunt, ik zie zo op het 1e gezicht geen SFP-modules daarvoor
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee