Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Momenteel heb ik 2x8=16gb 3200 ram maar ik wil (weer) naar 32gb toe, ik merk gewoon met bepaalde programmeer/stream/game applicaties en veel multitasken dat het fijn is om te hebben. Zelf zit ik te denken aan pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 zodat deze ook optimaal met een 5000 serie cpu werkt, wanneer deze upgrade komt, is deze snelheid goed, of kan ik beter voor iets anders gaan? De 16gb die ik heb word verkocht om de pijn te verzachten.
Minimaal 1tb SSD
Momenteel heb ik een 1tb m.2 sdd. Maar ik merk gewoon dat ik ruimte te kort kom. Beetje programmeren, games, en andere applicaties en dan moet ik keuzes gaan maken wat ik wil behouden. Daarom lijkt het mij handig om een 1tb ssd te kopen voor enkel mijn games. Momenteel heb ik al een pricewatch: Kingston A2000 1TB en hier wil ik een 2e van bij kopen, lijkt me momenteel de beste bang/buck? Mijn moederbord zou hiervoor ook genoeg pcei lanes moeten hebben.
Minimaal 2tb HDD (CMR?)
Momenteel heb ik enkel een 2tb HDD voor opslag van text bestanden, foto's en video's (met waar nodig backups). Hobbymatig stream ik en maak ik highlights, deze wear en tear wil ik eigenlijk niet op mijn main drive hebben. Hiervoor lijkt me een SMR schijf dan ook niet geschikt?
Dan lijkt me de beste optie deze schijf, pricewatch: Seagate IronWolf, 4TB want ik kan geen 2tb SMR schijven vinden voor rond de 50 euro?
Op alle drie de onderdelen zou ik advies waarderen.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo min mogelijk voor zo veel mogelijk, natuurlijk. Denk rond de 300-350 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Boeiend, zolang het werkt
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Momenteel heb ik 2x8=16gb 3200 ram maar ik wil (weer) naar 32gb toe, ik merk gewoon met bepaalde programmeer/stream/game applicaties en veel multitasken dat het fijn is om te hebben. Zelf zit ik te denken aan pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 zodat deze ook optimaal met een 5000 serie cpu werkt, wanneer deze upgrade komt, is deze snelheid goed, of kan ik beter voor iets anders gaan? De 16gb die ik heb word verkocht om de pijn te verzachten.
Minimaal 1tb SSD
Momenteel heb ik een 1tb m.2 sdd. Maar ik merk gewoon dat ik ruimte te kort kom. Beetje programmeren, games, en andere applicaties en dan moet ik keuzes gaan maken wat ik wil behouden. Daarom lijkt het mij handig om een 1tb ssd te kopen voor enkel mijn games. Momenteel heb ik al een pricewatch: Kingston A2000 1TB en hier wil ik een 2e van bij kopen, lijkt me momenteel de beste bang/buck? Mijn moederbord zou hiervoor ook genoeg pcei lanes moeten hebben.
Minimaal 2tb HDD (CMR?)
Momenteel heb ik enkel een 2tb HDD voor opslag van text bestanden, foto's en video's (met waar nodig backups). Hobbymatig stream ik en maak ik highlights, deze wear en tear wil ik eigenlijk niet op mijn main drive hebben. Hiervoor lijkt me een SMR schijf dan ook niet geschikt?
Dan lijkt me de beste optie deze schijf, pricewatch: Seagate IronWolf, 4TB want ik kan geen 2tb SMR schijven vinden voor rond de 50 euro?
Op alle drie de onderdelen zou ik advies waarderen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf, 4TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo min mogelijk voor zo veel mogelijk, natuurlijk. Denk rond de 300-350 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Boeiend, zolang het werkt
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700 Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime X570-PRO | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB XLR8 Gaming Revel EPIC-X RGB Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 53,62 | € 53,62 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 92,76 | € 92,76 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 65,30 | € 65,30 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W CM | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 89,90 | € 89,90 |