• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een kodak digitale camera te gaan kopen. Ik vraag mij af of andere mensen deze camera ook hebben en/of het goed bevalt. Ik hoef geen camera van 2000 gulden te hebben. Ik ben een man van 66 jaar en ik wil graag weten of dit een geschikt toestel voor mij is. Ook vraag ik mij af of de resolutie van 2.2 pixels wel genoeg is mij lijkt van wel.Tevens vraag ik mij af of de camera geen "rode" ogen weergeeft.

Vriendelijke groet,

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoort thuis in gadget talk.

Van kodak's weet ik niet zoveel. De Canon digital ixus is wel goed geloof ik. De Sony Cybershot is ook wel aardig maar dan zit je weer met die verotte dure memorysticks.

Always outnumbered, never outgunned!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 19:02
Ik weet niet meer precies welk magazine het was maar een paar weken geleden heeft een of ander computer blad een heleboel digi's getest en een van de betere in een prijsklasse van rond de 1000 piek was de HP Photosmart 618. Deze is vergelijkbaar met de Pentax EI 200 geloof ik.

Is een goede camera voor een leuke prijs. Gebruikt Compactflash geheugen.

• XippIX
  • Niet online
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik zal ernaar kijken.
Tevens zal ik deze post ook in de rubriek gadjets plaatsen.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

ik heb de kodak dc3200 camera en het is echt een prima camera voor zijn geld!

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-03 20:02

Arno

PF5A

--> [forum=33] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik ben op het moment een Olympus C-960Z aan het testen, die kost 799 gulden en daar komen echt leuke plaatjes vanaf (zie ook [topic=188080/12/50] )

Kodak DC3400 kost iets meer en die plaatjes vind ik beduidend minder.

Het enige nadeel van deze Olympus is dat je via een compoort je foto's op je pc zet. Een smartmediareader van 8 tientjes is daar een supergoede oplossing voor.

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:02
ik heb zelf de kodak dx3500 en deze camara maakt mooie foto's.
's avonds wanneer het donker is zijn de foto's nog van redelijke kwaliteit.

• Foxke
  • Niet online
Kijk hier naar de kwaliteit van m'n Kodak DC 3800:
http://www.xs4all.nl/~fgww/dc3800/

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Kijk ook eens op www.kieskeurig .nl voor prijsvergelijking , merk en gebruikerservaringen.
Zelf kocht ik pas de Fuji Finepix 1400 met 3x optische zoom voor 800,- ( foto Quelle Apeldoorn).Ben hier erg tevreden mee!
Pixels zegt niet alles, alleen als je veel doet met fotobewerking.
Succes!

xMouse

• XippIX
  • Niet online
ok bedankt, maar hoe zit het met rode ogen enz.

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Op de Fuji 1400 zitten diverse flitsmogelijkheden, waaronder eentje voor rode oogjes correctie!
Fijn ding, leuke foto's!

xMouse

• Foxke
  • Niet online
Op de kodak dc 3800 zit ook zoiets op, dat ff flitst, en dan pas de foto maakt met nog een flits

bij mij helpt et iig nix

• XippIX
  • Niet online
Ja, ik zie op foto's die mensen op het web plaatsen met een kodak camera dat er allemaal rode ogen op staan. Dit vindt ik wel een groot nadeel.

Verwijderd

Koop geen kodak 3800 zou ik zeggen..
die is redelijk snel kapot de behuizing is niet helemaal toppie..

Ik ga nu een andere kopen maar dan een die iets sterker is ( de ring om de lens heen is een beetje krom ? )

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

hp photosmart 215 ! Zeer goede prijs kwaliteit verhouding !!!!!!!!!!!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:49
Ik heb een Fuji 2400, da's in principe dezelfde camera als de 1400, alleen dan in 2.1 MPixel uitvoering.

Rode ogen reductie in werking:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/oog3.jpg

Dus dat werkt wel volgens mij...

Deze foto's heb ik 5 minuten geleden gemaakt met flits (die anti-rode ogen flits). Maar ik heb het idee dat dat niet altijd werkt. Ik heb volgens mij ook wel eens foto's gemaakt waarbij er toch nog rode ogen kwamen.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/oog5.jpg

Dan is het natuurlijk ook nog slim om te kijken of je met een gewone flits wel rode ogen krijgt... nee dus in dit geval... dus dat schiet niet zo op...

Wat een voordeel van die Fuji is is dat ie erg makkelijk in gebruik is: gewoon richten en knop indrukken, er kan in principe niets mis gaan. Er zitten gewoon weinig opties op en je kunt weinig instellen.

Een nadeel is de lage kwaliteit van het schermpje. Voor mij maakt dat niet zo veel uit, maar ik kan me indenken dat voor iemand die enigzins problemen heeft met lezen van kleine lettertjes dat het menu erg lastig wordt. (daarentegen bevat het menu weer zo weinig opties dat je snel uit je hoofd weet wat er staat).

Hoeveel MPixel genoeg is ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt doen :)

1.3 MPixel is genoeg voor afdrukken in standaardformaat (10x13 ofzo, wat is het precies? zoiets in ieder geval). En ook op scherm is het wel voldoende. 2.1 Mpixel en meer heb je eigenlijk alleen nodig als je of groter wilt afdrukken of een groot scherm hebt op een hoge resolutie.

Als je veel wilt laten 'ontwikkelen' is het trouwens wel handig om een camera te kopen die 2:3 formaat heeft i.p.v. de standaard 3:4 digitale-camera-formaat. Voor scherm is 3:4 weer handiger.

• XippIX
  • Niet online
Bedankt voor jouw uitleg en foto's , maar ik begrijp dus dat deze camera wel een goede kwaliteit heeft. Alleen dat het met rode ogen niet al te goed zit als het niet overal werkt, tevens if fujj of hoehet ook heet wel een goed merk , het zegt mij niet echt veel

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:48
Ik heb zelf een DC 3800, fijn toestel en lekker klein (dat vond ik wel belangrijk), zitten niet veel opties op maar goed, hij doet wat tie moet doen: foto's maken :)

Kijk hier maar voor wat foto's

http://members.home.nl/terpelle/pics/

Het zal niet het beste wezen, maar ik ben er dik tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/school/11.jpg

Met die rooie ogen vind ik nog wel meevallen, heb de anti rode optie hier niet gebruikt (dus die voorflitser)

En de behuizing vind ik prima in orde, bijna geheel metaal, je moet er gewoon nie mee omgaan alsof het je GSM is :Y)

ps, let niet op wat voor foto's het zijn, meeste is zooi :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb gehoord dat kodak minder is. Ik dacht eerst ook een kodak 3200 te kopen, maar ik heb op aanraden toch de fuji finepix 1300 gekocht... fijn dingetje... kan je veel handmatig instellen: sluitertijd, witbalans, flitser...

[mijn foto's]

Succes met de keuze... en kijk ook eens rond in het "ik wil een digicam" topic.

• XippIX
  • Niet online
bedankt allemaal voor de vele moeite dat jullie hebben gedaan!
Ik heb de digitale camera van kodak (3500) gekocht

ben er zeer blij mee goede foto's en functies.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1