Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Mijn TP Link Switch is verbonden met een Access Point (Aruba Instant On 11D). Vanuit de Access Point heb ik internet op mijn desktop. In de desktop staat er bij de Ethernet adapter snelheid: 1 GBit. In de Aruba Instant On app staat er ook dat er 1GBit connectie is met de desktop.

Op mijn TP Link switch brand echter het 1GBit lampje niet op deze poort en ook als ik bestanden stuur naar mijn Synology NAS (waarbij op de poort wel het 1GBit lampje brand) dan overdraagt hij maar 11 MBPS dus het lijkt er op dat er inderdaad maar een 100 MBit connectie is.

Mijn kabels zijn CAT6 en de AP heeft 1GBit out poorten waar mijn Desktop mee verbonden is. Weet iemand waar het probleem zit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:16
*knip*. Laat het modereren over aan de mods :)

ik gok op muurport slecht aangesloten, dit kan je testen door je desktop/laptop eens rechtstreeks in de muur in te pluggen

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 13-09-2021 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat voor 'desktop' heb je?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.