Vraag

• SteveZo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-09-2021
Ik ben op zoek naar een voor de verkoop gemodde telefoon..... Wat ik graag wil is dat er een custom rom wordt geïnstalleerd en dat alle browsers worden verwijderd (niet disabled, maar echt deleted). Dit omdat ik last heb van een internetverslaving.

Praktisch komt het er op neer dat ik een smartphone zoek met whatsapp, maps, tikkie en een redelijke camera. Zaken die voor mij van praktisch belang zijn en dat vervolgens alle browsers en andere mogelijkheden worden verwijderd (inclusief de google play store). Voor zover ik weet, kan dit alleen via een custom rom, maar ik kreeg het helaas niet voor elkaar en heb uit frustratie mijn telefoon gesloopt. Heel handig..... Maar goed voor iemand die er meer van snapt dan ik is dit in een half uurtje gepiept.

Ik had een Samsung galaxy s10 en zoek een zelfde soort telefoon tweedehands, een ander merk of een telefoon van iets lagere kwaliteit is voor mij ook prima als die nieuw is, als er in ieder geval maar aan bovenstaande voorwaarde kan worden voldaan. Weet iemand of ik dit ergens zakelijk kan kopen of dat er individuen zijn die iets dergelijks doen? Ben bereid tot maximaal 400 euro te spenderen

Steven

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:55
heet die functie niet gewoon digitaal welzijn? Dan kan je instellen hoeveel seconde / minuten / uren je aan welke app mag besteden.
vervolgens app store en parental control met een 8 cijferig nummer locken door een willekeurige voorbijganger.

• SteveZo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-09-2021
Dank voor je reactie! Is deze manier waterproof? Uiteindelijk is alles te omzeilen natuurlijk, maar als er heel veel werk in het omzeilen zit, weet ik dat ik die tijd er niet in ga stoppen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SteveZo ik vermoed dat er geen bedrijven zijn die stelselmatig dit soort telefoons verkopen. Je kan natuurlijk wel altijd een vraag advertentie aanmaken hier op Tweakers met de bovenstaande vraag erin.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47

MsG

Forumzwerver

Bedenk ook dat veel apps onderhuids wel degelijk een browser-component kunnen aanspreken in hun apps, dus als je al te rigoureus een telefoon wil ontdoen van de browser kan het zijn dat apps ook niet meer lekker werken. Denk aan 2FA-sessies bijvoorbeeld die gewoon een browser-component starten in de app zelf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 16:40
Inderdaad kun je dit prima softwarematig oplossen.
Ik weet niet of je mensen om je heen hebt die als beheerder kunnen optreden maar ik gebruik voor m'n kinderen Esset Parental Control waar dit soort zaken prima te regelen zijn.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1