• Jack1
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-09 12:48
Hierbij wil ik een klacht kenbaar maken die ik naast het bekend maken op internet tevens officieel in ga dienen bij de X. Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn rechtsbijstand en morgenmiddag een afspraak gemaakt met een van de juristen van DAS om een plan van aanpak te gaan bespreken.

Laat ik zo kort als mogelijk trachten uit te leggen wat er is gebeurd:
Ik ben 2 weken geleden klant bij de Y bank geworden. Voor mij was het ondersteunen van Google Pay (als enige bank in Nederland momenteel) de motivatie om over te stappen van de Z bank naar de Y bank. Als je me nu gevraagd zou hebben of ik over gestapt zou zijn had ik het nooit gedaan......

Vrijdagmiddag 9 september probeerde ik (in West-Duitsland) een bedrag van 50 euro te pinnen. Ik kreeg aldaar een melding dat mijn saldo niet toereikend zou zijn. Vreemd, want er stond op dat moment meer dan voldoende saldo op mijn rekening. Ik heb nog een aantal keren geprobeerd te pinnen maar het lukte niet. Jammer dan, was mijn gedachte. Tot ik weer in Nederland was en mijn app probeerde te openen. Deze bleek geblokkeerd. Gebeld met de klantenservice (30 minuten wachttijd). Ze gaven daar aan dat mijn rekening was geblokkeerd vanwege een verdachte transactie. In eerste instantie wekte de medewerker bij mij het idee dat het erom zou gaan dat ik de dupe zou zijn van iets, maar ik merkte tijdens het gesprek dat mijn rekening geblokkeerd is vanwege het feit dat EEN inkomende transactie mijn rekening als mogelijk frauduleus zou hebben aangemerkt. De medewerker van de Y bank gaf aan dat het zou gaan om een betaling van de Z bank naar mij. Mooi dacht ik, dan weet ik om welke betaling het gaat. Ik had namelijk een bedrag van 607 euro ontvangen van dhr. XXX voor een telefoon die hij van mij heeft gekocht. Deze betaling zou door de Z bank zijn aangemerkt. De medewerker gaf me aan dat ik moest bellen met diegene die mij betaald heeft en dat hij contact op zou moeten nemen met zijn Z bank om aan te geven dat het in orde is met de transactie. Ik heb contact met die persoon opgenomen. In eerste instantie was hij blij met zijn telefoon die hij van mij heeft gekocht. Daarna gaf hij aan dat hij geen idee had waar ik het over had en dat hij helemaal geen melding bij de Z bank gemaakt heeft. Voor de zekerheid heeft hij gebeld met zijn bank, maar ook de Z bank gaf bij hem aan dat er niets vreemds was te zien aan de transactie die naar mij overgemaakt was.
Daarna heb ik tot 3 keer toe gebeld met de Y bank om de situatie toe te lichten. Desondanks blijft de Y bank van mening dat er een verdachte situatie is met mijn rekening en dit moet worden uitgezocht door de afdeling fraude.
Het is complete waanzin wat hier aan de hand is. Ik zit nog geen 2 weken bij de Y bank en de transacties DIE plaats hebben gevonden zijn op 1 hand te tellen. Zelf ga je vervolgens nadenken over wat de Y bank dan vreemd zou vinden. Ik heb vrijdagochtend 1880 euro gepind, zouden ze dat dan zou vreemd vinden? Ik mag zo n groot bedrag toch gewoon pinnen om daarmee een tweedehands tv op te halen in Duitsland lijkt me?? Daarnaast heb ik bij de pinautomaat in Duitsland ook een paar keer een onjuiste pincode ingevoerd. Ook gebruik ik (verplicht door werkgever) een zgn. VPN.
Er staat meer dan 1000 euro op mijn lopende rekening waar ik nu geen toegang tot heb. Ik heb geen girale middelen dus sta machteloos nu. Ik vind het te bizar voor woorden. De Y bank heeft aangegeven dat ik binnen EEN PAAR WEKEN!!! schriftelijk bericht kan verwachten.

Ik ga morgen naar een kantoor van Y bank om een klacht in te dienen tegen dit beleid en zal aldaar uitspreken dat ik verwacht dat de Y bank binnen 24 uur over gaat tot het deblokkeren van mijn lopende rekening en mij daarnaast een excuusbrief zal sturen met duidelijke tekst en uitleg wat er hier precies speelt.

[Voor 2% gewijzigd door Ardana op 12-09-2021 19:39. Reden: namen verwijderd.]

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Jack1 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:26:
In eerste instantie was hij blij met zijn telefoon die hij van mij heeft gekocht.
In in de tweede instantie?
Ik heb vrijdagochtend 1880 euro gepind, zouden ze dat dan zou vreemd vinden? Ik mag zo n groot bedrag toch gewoon pinnen om daarmee een tweedehands tv op te halen in Duitsland lijkt me?? Daarnaast heb ik bij de pinautomaat in Duitsland ook een paar keer een onjuiste pincode ingevoerd. Ook gebruik ik (verplicht door werkgever) een zgn. VPN.
Verkeerde pin code, geld direct opnemen na een transactie welke tegenwoordig prima bij een marktplaats scan zou horen, verstopt achter een VPN...

Y bank lijkt dus prima bezig te zijn d:)b

[Voor 0% gewijzigd door Ardana op 12-09-2021 19:39]

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien het ontbreken van discussiewaarde gaat deze op slot. Tevens is het noemen van namen van betrokken banken niet nodig.

Note to self: being good is often more important than being right.

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee