Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheDude
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik hoorde dat de Chinese overheid ergens in het begin volgend jaar met een crypto gaat komen en ik wilde kijken of ik daar alvast kon inkopen. Na wat onderzoek kwam ik bij Impressivearea.com terecht. Ik ben nieuw in crypto en heb na wat onderzoek 250 gestort aan dit bedrijf die zegt deze crypto te kunnen pre-salen. De 250 euro staat wel op mijn account maar ik kan nog niks kopen of traden zonder dat ik verdere persoonlijke info upload: bankkaart, paspoort, proof of residence, etc.
Dat is ergens nog logisch maar zou dat niet moeten vóórdat ik geld erop zet. Ik vroeg mij af of mensen met ervaring deze broker een kijkje kan geven en een mening geven of ik die 250 euro ooit nog terug zie.
Ik word morgen gebeld door één van hun financial advisors, moet ik uitkijken?
Bedankt!
-theDude

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
En dit is je eerste post?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@MaxTheDude Zou het niet weten, maar het ruikt naar een klassiek oplichtingstruc. Op papier ga je straks winst maken en om het geld te kunnen opnemen moet je waarschijnlijk eerst een fee betalen. En daarna is alles weg.
Daarom even goed googelen (wat je ook prima zelf kan doen):
https://www.scam-detector...mpressivearea-com-review/

Sowieso verkeerde volgorde, eerst geld geven en dan pas onderzoeken of het legitiem is.
Daarnaast zou ik crypto van de chinese overheid nooit vertrouwen. Dus zelfs als de trader legitiem is zou ik van chinese crypto wegblijven.

[ Voor 27% gewijzigd door chrisborst op 12-09-2021 19:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Die website ziet er natuurlijk echt 100x bagger uit.

Daarnaast - China wil met een Crypto versie van hun normale valuta uitkomen. DIe is 1:1 gebonden aan de valuta en heeft dus 0 speculatieve waarde, tenzij je er van uit gaat dat de Yuan in waarde gaat stijgen.

Daarnaast, hoe ga je iets kopen waar de chinese overheid nog mee moet komen, IN DE TOEKOMST.

Deze hele actie hangt echt van de domheid aan elkaar. Ik ben blij dat je er met slechts 250 euro leergeld vanaf komt maar mijn god... doe eens wat meer onderzoek naar waar je mee bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@MaxTheDude Lijkt inderdaad op een scam. Grote kans dat je je geld kwijt bent en ja, je moet inderdaad uitkijken. Die financial advisor is waarschijnlijk geen advisor, maar bezig met zichzelf te verrijken. Dus geen extra geld erheen en probeer het huidige bedrag via hem/haar snel terug te krijgen.

Noteer het nummer, neem het gesprek op, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 12-09-2021 19:19 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 12:05
Chinese overheid begint digitale yuan en laat ons inkomen?

ALL IN!

ahaha..

Als het te mooi is om waar te zijn = 99,99% SCAM. Welcome to crypto :)

Tip, ga gewoon traden op die grote CEX en na tijdje misschien alleen UNI of SUSHI. Zodra je alles beter begrijpt kan je dieper 't veld in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:15:
Die website ziet er natuurlijk echt 100x bagger uit.

Daarnaast - China wil met een Crypto versie van hun normale valuta uitkomen. DIe is 1:1 gebonden aan de valuta en heeft dus 0 speculatieve waarde, tenzij je er van uit gaat dat de Yuan in waarde gaat stijgen.

Daarnaast, hoe ga je iets kopen waar de chinese overheid nog mee moet komen, IN DE TOEKOMST.

Deze hele actie hangt echt van de domheid aan elkaar. Ik ben blij dat je er met slechts 250 euro leergeld vanaf komt maar mijn god... doe eens wat meer onderzoek naar waar je mee bezig bent
Typisch een topic van de gemiddelde crypto "enthousiast" vol gas geld dumpen op exchanges waar nog nooit iemand van gehoord heeft met het rotsvaste vertrouwen 20000x winst te maken want dat zei iemand op een feestje..

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Domein is geregistreerd op 27-05-2021 op adres Ocean Centre, Montagu Foreshore, East Bay Street, Nassau, Bahamas.

Telefoonnummer is "+1.5163872248". Als ik daar op google zie ik andere resultaten waaronder "razecards" en andere welke hetzelfde nummer gebruiken en als scam worden genoemd.

https://www.google.com/search?q=%2B1.5163872248
https://who.is/whois/impressivearea.com

Gevalletje, da's pech, geld weg.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheDude
Bezulba schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:23:
[...]

Typisch een topic van de gemiddelde crypto "enthousiast" vol gas geld dumpen op exchanges waar nog nooit iemand van gehoord heeft met het rotsvaste vertrouwen 20000x winst te maken want dat zei iemand op een feestje..
Haha ik snap de haat van een aantal. Ik neem het..ik zou hetzelfde zeggen. Als het geld echt niet meer terug te krijgen is dan is mijn boomer PowerLevel echt OVER NINE THOUSAAANDD.
Bedankt aan de anderen voor de informatieve antwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxTheDude
Update:

Na gebeld te worden door dit bedrijf kreeg ik de dagen daarna een aantal belletjes van zogenaamde brokers die zeiden dat mijn Bitcoin account klaar was of iets dergelijks en dat ik naar een site moest om een app te downloaden..."I can take control of your computer to show you, sir". Ik met al mijn wijsheid NATUURLIJK niet ingetuind. Enfin, ik heb vandaag het originele bedrijf ImpressiveArea aan de lijn gehad en ze hebben mijn geld gewoon teruggestort.
Mijn naïviteit is dus vooralsnog niet bestraft. Nu gewoon zelf onderzoek aan het doen en gebruik Bitvavo, dat werkt prima.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@MaxTheDude Fijn om te horen! d:)b

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1