nVidia Shield Pro - 1080p hevc 10bit hapert? Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:27
Beste allen,

Ik gebruik Kodi op een nVidia Shield Pro. Ik had in feite die Shield specifiek gekocht omdat ik iets beters wilde dat een Raspberry Pi, maar nu blijkt dat de shield niet alles afspeeld in hardware. Voor 1080p 10-bit x265 (hevc) files doet hij dat in software, hetgeen nu en dan resulteert in vervelende stutters op het scherm.

Ik dacht eerlijk gezegd dat de shield alles in hardware deed, dat was trouwens de hoofdreden dat ik hem had gekocht. Maar nu blijkt dat niet zo te zijn...

Ik veronderstel dat niemand hier een oplossing voor heeft?

Indien niet, bestaat er een alternatieve mediaspeler die wél alles zonder problemen in hardware afspeelt? Welke raden jullie aan?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:01
welk programma gebruik je om dit bestand af te spelen?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Kodi app op de Shield

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iets zegt me dat TS Kodi gebruikt ;)
Weet je zeker dat het aan de Shield ligt? Er is genoeg slecht bronmateriaal te vinden en je netwerk/storage is nog eerder verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Nee, ligt niet aan de media. Die speelt prima af op mijn pc, ook als ik hem aan de tv hang.
Netwerk is een qnap NAS met een 10gbe interface (die die snelheden ook haalt). T probleem doet zich trouwens ook voor als ik de file gewoon afspeel vanaf een USB stick in de shield.

Een Google search voor dit probleem levert al snel een boel hits op van mensen met soortgelijke ervaring. Dus t zal echt wel aan de shield (of Kodi?) liggen.

Ik denk dat het toch zal uitdraaien op een andere mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:42

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wat gebeurd er als je een 2160p 10bit HEVC file afspeeld?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik heb eigenlijk geen 4K 10 bit hevcs,dus heb er geen ervaring mee. Ik zou dat eens specifiek moeten proberen. Maar naar ik gelezen heb leveren die geen problemen op omdat Kodi deze wél in hardware afspeelt. Go figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Heeft iemand anders nog een suggestie voor een andere media streamer? Eentje die wel alle hevc types in hardware kan afspelen? Het beste wat ik totnogtoe gevonden heb is een Raspberry Pi 4 met LibreELEC, maar misschien is er ook nog wat anders? (minder DIY bedoel ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik heb hier een QNAP nas met daarop plex server en op de shield de plex client.
Hiermee speel ik alles vloeiend af. Dus ook 1080p/2160p x265 HDR in 10 bit met Atmos. De Shield zit zelfs aangesloten via WiFi en ik ervaar geen enkel probleem.

Je kunt in Plex ook zien of hij bestanden kan afspelen zonder transcoding en deze combinatie speelt (vrijwel) alles af zonder transcoding.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Misschien moet ik inderdaad maar eens aan de Plex. Ik heb gemerkt dat er momenteel een aktie loopt bij Plex, dus misschien is dat wel het overwegen waard.

Kan je met Plex ook zo makkelijk al je films scrapen en ondertitels voor downloaden etc?

Nog een bijkomend vraagje: je zegt wifi op de shield? Dat ding heeft toch geen wifi? Of vergis ik mij nu zo sterk? (Ik heb de pro versie)

[ Voor 17% gewijzigd door BartDG op 14-09-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
We hebben het toch over deze?
pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB

Plex is gewoon gratis te gebruiken overigens. Gewoon de plex server installeren en je media map laten scannen. Account aanmaken en inloggen op de plex server en de plex app op je Shield.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ja, inderdaad. Ik zal verwarren met de tube vermoed ik. Maar dat is inderdaad de versie die ik heb. Leuk om te horen dat hij ook nog wifi kan (ook al heb ik het niet echt nodig) :)

Ik ga Plex zeker eens bekijken! Thx!

[ Voor 9% gewijzigd door BartDG op 14-09-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik heb Plex geïnstalleerd en opgezet en dat lijkt goed te werken! :)

Beter nog, alles werkt gewoon zoals het hoort. Ik weet dat je voor Plex ook kunt betalen, maar als ik zie wat je dan extra krijgt (zoals TV kanalen etc), dan lijkt mij dat vooral interessant voor de Amerikaanse markt, maar wellicht niet voor mij. Of vergis ik mij hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
De Plex pass heeft meer opties. Ook bijvoorbeeld het streamen vanaf je NAS naar een mobiel device. Voor alle andere opties kan je het beste even op de website kijken. Voor mij was het niet zo interessant.

De Shield is een perfect apparaat voor media streaming en zeker krachtig genoeg. In deze setup gebruik ik het naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Dat denk ik ook . Alvast bedankt voor de tip! :)
Pagina: 1