Advies aansluiten Xbox X op Tv of AV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-04 10:29
Goedenavond,

Graag ontvang ik van jullie een advies hoe ik het beste mijn Xbox X kan aansluiten op mijn setup

Mijn tv heeft Freesync premium pro.

Mijn setup is als volgt.

1.Tv - LG OLED65C16LA (2021)
2.AV-Receiver - Marantz SR6015 (2021) heeft VRR ondersteuning
3.XBOX X (2021)

Mijn vraag aan jullie is wat is verstandig.

1. Xbox op de tv rechtstreeks aansluiten en met earc terug naar reciever

2. Xbox rechtstreeks op mijn reciever en dan terug naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten hebben zowel de TV als de receiver HDMI 2.1. Hoe je het aansluit is om het even. In principe is door de receiver aansluiten in deze de "betere" omdat de LG C1 geen DTS ondersteunt. Als je bronnen direct op de receiver aansluit is dat geen probleem. Met de Xbox geen issue aangezien je deze op LPCM in wilt stellen voor de beste kwaliteit.

Edit:
Heb je een Xbox One X of Xbox Series X? Deze manier van aangeven in deze niet heel handig. Voor de vraag om het even omdat alles HDMI 2.1 heeft of de bron de bottleneck zal zijn als het een One X is.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 12-09-2021 18:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
FeaR schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:27:
Naar mijn weten hebben zowel de TV als de receiver HDMI 2.1. Hoe je het aansluit is om het even. In principe is door de receiver aansluiten in deze de "betere" omdat de LG C1 geen DTS ondersteunt. Als je bronnen direct op de receiver aansluit is dat geen probleem. Met de Xbox geen issue aangezien je deze op LPCM in wilt stellen voor de beste kwaliteit.

Edit:
Heb je een Xbox One X of Xbox Series X? Deze manier van aangeven in deze niet heel handig. Voor de vraag om het even omdat alles HDMI 2.1 heeft of de bron de bottleneck zal zijn als het een One X is.
Excuses betreft hier inderdaad de XBOX Series X
Alle toestellen ondersteunen inderdaad HDMI 2.1

DTS X gebruik ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 17:08

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Alles wat beeld weergeeft via de versterker.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PeepPeepPeep schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:34:
Alles wat beeld weergeeft via de versterker.
Zou je dit eens nader willen uitleggen. Aangezien ik een leek ben en geen idee heb wat nu beter is en waarom