• Weicool
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de Zürichse reisverzekeraar van openbank meerdere malen gebeld voor verloren bagage, maar de een zegt alleen te weten over medische situaties en de ander zegt dat ik ze moet mailen, ik heb ze documenten gemaild, maar krijg na maanden nooit een reactie.

Is de reisverzekering van openbank niet eigenlijk scam?

Na de reakties in dit topic geleden te hebben, zou ik het geen "scam" noemen. Maar wel een reisverzekering met een zeer matige dekking en veel ongebruikelijke uitsluitingen.

Het woord "scam" suggereert oplichting. Dat is van een andere orde dan het verkopen van een verzekering met nogal matige dekking. Het een is (strafrechtelijk) verboden, het ander is toegestaan zolang je de klant niet misleidt.

Een beschuldiging van oplichting zou ik niet zo makkelijk doen. Maar in de reakties komen wel een aantal belangrijke beperkingen van de polis naar voren. Daarom laat ik de vraag en antwoorden staan.

[Voor 59% gewijzigd door t_captain op 14-09-2021 11:51]

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:02

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Openbank ziet er uit als een prijsvechter van het Spaanse Santander, dus dat lijkt opzich wel redelijk legit.

Weet niet of ze hun verzekeringen weer ergens anders belegd hebben?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• I_IBlackI_I
  • Registratie: januari 2014
Ook al contact opgenomen met je virtuele bankkantoor dat de verzekering niet helpt?

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Als ik nou “ja” zeg, wat doe je dan?

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:47
Ik zou je polisvoorwaarden er even op nalezen. Waarschijnlijk geldt de reisverzekering alleen op reizen die je met die bankpas hebt betaald, en misschien zitten er nog meer haken en ogen aan.

Overigens is het nooit handig om maanden te wachten op antwoord.

• Weicool
I_IBlackI_I schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:18:
Ook al contact opgenomen met je virtuele bankkantoor dat de verzekering niet helpt?
Dat virtuele bankkantoor verwijst je altijd door naar die Zürichse verzekeraar die niks doet, omdat verzeringen niet bij de taak van openbank hoort.
KelvinX schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:27:
Als ik nou “ja” zeg, wat doe je dan?
Als anderen ook de ervaring hebben dat die reisverzekering eigenlijk een scam is, dan eerst kijken of een soort "class auction lawsuit" haalbaar is. En ga ik de volgende keer wel naar een andere verzekeraar.

[Voor 38% gewijzigd door Weicool op 12-09-2021 23:33]

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:46

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik ga er vanuit dat je de "gratis" verzekering hebt die je kreeg ihkv klanten werven?

Zie dat de betaalde versie belachelijk hoge kosten heeft 7.99 p/m en dan ook nog verplicht alles met die pas betalen anders is er geen dekking (als ik de 34! pagina's van hun voorwaarden goed scan)

Dus ik neem aan dat je zelf ook alles netjes hebt gelezen voordat je gebruik ging maken van hun "diensten" en afgewogen hebt of een virtuele aanbieder met geen kantoren en weinig ervaring in Nederland en hun pas als "daily driver" te moeten gebruiken paste bij je.

Welk deel zie jij dan als scam?

• Weicool
Welk deel zie jij dan als scam?
Het deel in hun reclame uitingen, polisvoorwaarden en zelfs bij expliciete navraag waarin ze een volwaardige reisverzekering beloofden is net een scam.

Want het is een dienst die ze volop adverteerden, maar blijkbaar niet kunnen leveren.

[Voor 22% gewijzigd door Weicool op 12-09-2021 23:47]

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Weicool schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:45:
[...]

Het deel in hun reclame uitingen, polisvoorwaarden en zelfs bij expliciete navraag waarin ze een volwaardige reisverzekering beloofden is net een scam.

Want het is een dienst die ze volop adverteerden, maar blijkbaar niet kunnen leveren.
Ik krijg een andere indruk van de huidige (betaalde) voorwaarden.

Ik heb een goedkopere doorlopende reisverzekering met betere voorwaarden en minder uitsluitingen. En gelukkig niet een voorwaarde dat ik alles met een pas van een bepaalde bank moet betalen om überhaupt dekking te krijgen.

Maar wellicht heb je andere gekregen bij je overeenkomst. En als je de bevestiging van je specifieke navraag vast hebt gelegd sta je vast nog sterker.

Maar hoop voor je in dat geval dat je een rechtsbijstandverzekering (bij een andere aanbieder ) hebt. Zodat je aan de slag kan. Maar dan is het wellicht wel handig als ze je claim officieel afwijzen, en daar lijkt de crux te zitten je krijgt geen contact?

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:18
In tegenstelling tot wat hier wordt gesuggereerd is het niet noodzakelijk om alles met de betaalpas van Openbank te hebben betaald om aanspraak te maken op de doorlopende reisverzekering. Zie pagina 4 van de verzekeringskaart.

@Weicool vervelend dat je dit zo ervaart. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan zou ik de zaak daarop melden. Volgens het geldende (verzekerings)recht kunnen zij je helpen om de opgelopen schade op de verzekeraar te verhalen als ze moeilijk doen.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Als jij ze in het weekend of gisterenavond tussen 20:00 en 23:00 uur meermaals hebt gebeld kan ik mij voorstellen dat ze zich op dat moment niet bezig houden met bagage, maar alleen met medische noodzaak.

Probeer het eens gewoon doordeweeks, tijdens kantoortijden.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

kwon schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:54:
In tegenstelling tot wat hier wordt gesuggereerd is het niet noodzakelijk om alles met de betaalpas van Openbank te hebben betaald om aanspraak te maken op de doorlopende reisverzekering. Zie pagina 4 van de verzekeringskaart.

@Weicool vervelend dat je dit zo ervaart. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan zou ik de zaak daarop melden. Volgens het geldende (verzekerings)recht kunnen zij je helpen om de opgelopen schade op de verzekeraar te verhalen als ze moeilijk doen.
Pagina 17 onder bagage staat toch echt een uitzondering:
Deze dekking is alleen van kracht tijdens reizen met openbare vervoersmiddelen die met de betaalpas zijn betaald, met inbegrip van
de tijd die wordt doorgebracht in de luchthavens, stations en zeeterminals die tijdens dergelijke reizen worden gebruikt.
Zou zeker niet blind varen op de verkorte versie, want de polisvoorwaarden maken gewoon deel uit van de overeenkomst.

Staan trouwens wel meer tegenstrijdigheden in de polis, want ook onder openbaar vervoer wordt wederom melding gemaakt dat dat reizen zijn die met de betaalpas zijn betaald.

Ook wordt verder op ook melding gemaakt dat als je een deel betaald met je R42 pas je ook maar een deel dekking hebt. Dus wat als je dus helemaal niet met je R42 pas hebt betaald?

Ík zou hier niet op vertrouwen.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:18
Barrycade schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:56:
[...]

Pagina 17 onder bagage staat toch echt een uitzondering:

[...]

Zou zeker niet blind varen op de verkorte versie, want de polisvoorwaarden maken gewoon deel uit van de overeenkomst.

Staan trouwens wel meer tegenstrijdigheden in de polis, want ook onder openbaar vervoer wordt wederom melding gemaakt dat dat reizen zijn die met de betaalpas zijn betaald.

Ook wordt verder op ook melding gemaakt dat als je een deel betaald met je R42 pas je ook maar een deel dekking hebt. Dus wat als je dus helemaal niet met je R42 pas hebt betaald?

Ík zou hier niet op vertrouwen.
Je hebt helemaal gelijk. We kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat de verzekering alles behalve duidelijk is :|

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:07
Is toch vrij duidelijk? Heb dit zelf al ooit uitgezocht, conclusie is dat je beter een aparte verzekering kan afsluiten

Tickets dienen met het pas betaald te zijn om aanspraak te maken op de maximale 1500 euro. Elektronische apparaten/geld/documenten/sieraden zijn uitgesloten.

Diefstal zonder geweld of intimidatie is ook uitgesloten overigens
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee