Kali usb installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B34tn1k
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 13:59
Ik probeer Kali te installeren op een snelle usb stick. Dus geen live versie maar een echte installatie.
Nu lukt dat prima. Ik kan na de installatie booten vanaf de usb en hij start netjes Kali op.

Het probleem begint als ik Kali afsluit, hem eject, in Windows boot, afsluit en de stick daarna weer in mijn laptop steek. Als ik in mijn boot option menu ga dan staat de stick er nog steeds, maar de naam is veranderd van Kali (zo noemde ik de stick tijdens het formatteren) naar de normale naam van UEFI: Sandisk Extreme Pro.

Als ik dan de Sandisk optie kies kan ik er niet van booten en blijft de computer in zijn boot options menu.

Ik snap er helemaal niks van. Waar kan dit aan liggen? Ik heb dit probleem bij mijn vorige laptop nooit gehad. Wordt er gek van...
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Dat probleem heb ik ook geregeld met usb stick(s) waar ik Linux mee heb geïnstalleerd, maak zelf vaak met rufus en keer op keer komen er in Windows daarna problemen met het openen van de stick.
Je zou eens met een anderen partitie tool dan die van Windows zelf de usb stick kunnen verwijderen en op nieuw partioneren etc maar op mijn pc blijft de stick raar doen waar die in een tv of anderen pc of laptop gewoon geen kuren heeft.
Heb jij ook met rufus de installatie usb gemaakt? Ben erg benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door productionrw op 13-09-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B34tn1k
Ik probeer hem niet te openen in windows. Ik installleer het OS op de stick als een extra drive en boot vervolgens in dat OS vanaf die stick.
Dus het partioneren gebeurt tijdens de installatie van Kali.

Ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar nu loop ik steeds tegen dat probleem aan.

Ik heb net eens een test gedaan met Ubuntu zo te installeren en dat ging wel heel de tijd goed. Het is dus denk ik, iets met Kali en grub?

Ben nu met Rufus een nieuwe live usb aan het maken om vandaar uit nog eens een installatie te proberen.
Tot nu toe gebruikte ik Etcher. Wie weet

[ Voor 14% gewijzigd door B34tn1k op 13-09-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Met rufus zou ik wel even instellen dat die geen dd image schrijft, anders krijg je zeker problemen tijdens de installatie van kali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zelfde verhaal hier. Gaat 10 keer goed en 11de keer ineens niet meer.

Geprobeerd:
- stik uit pc/laptop trekken terwijl Kali draait
- hard reset
- netjes afsluiten

Gaat allemaal goed.. maar ineens stopt hij met werken. Na netjes uitzetten.

Ook geprobeerd:
Usb-sata met losse SSD. Hetzelfde verhaal.

Laat ik die stik gewoon in het betreffende apparaat zitten blijft het werken.

Ook met partitie tools, clone programma's etc dingen geprobeerd enzo maar stopt gewoon met werken

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B34tn1k
productionrw schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:42:
Met rufus zou ik wel even instellen dat die geen dd image schrijft, anders krijg je zeker problemen tijdens de installatie van kali.
Ik heb juist voor de live altijd de dd optie gebruikt.
Vanuit die live installeer ik hem dan weer op m'n andere stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B34tn1k
Ik heb ondertussen wat andere linux varianten geprobeerd. Ubuntu werkt perfect, de stick kan ik altijd netjes opstarten.
Ook heb ik eens Parrot OS geprobeerd en dit heeft dan weer hetzelfde probleem als Kali.

Ik heb hier vroeger nooit problemen mee gehad. Ik ben nu een oudere versie van Kali aan het downloaden om te proberen of mijn probleem daar ook aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 22:17
B34tn1k schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:22:
Ik heb ondertussen wat andere linux varianten geprobeerd. Ubuntu werkt perfect, de stick kan ik altijd netjes opstarten.
Ook heb ik eens Parrot OS geprobeerd en dit heeft dan weer hetzelfde probleem als Kali.

Ik heb hier vroeger nooit problemen mee gehad. Ik ben nu een oudere versie van Kali aan het downloaden om te proberen of mijn probleem daar ook aanwezig is.
Ik heb ooit ook eens liggen vloeken op KALI voor een volledige installatie.

Ik weet niet meer juist hoe ik het gedaan heb maar ik had ook een andere optie om een ISO usb te maken, met UNETBOOTIN.

Geen idee waar het aan lag, UEFI was ook niet de beste vriend als het op installeren aankwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:03
B34tn1k schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:09:
Ik probeer hem niet te openen in windows. Ik installleer het OS op de stick als een extra drive en boot vervolgens in dat OS vanaf die stick.
Dus het partioneren gebeurt tijdens de installatie van Kali.

Ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar nu loop ik steeds tegen dat probleem aan.

Ik heb net eens een test gedaan met Ubuntu zo te installeren en dat ging wel heel de tijd goed. Het is dus denk ik, iets met Kali en grub?

Ben nu met Rufus een nieuwe live usb aan het maken om vandaar uit nog eens een installatie te proberen.
Tot nu toe gebruikte ik Etcher. Wie weet
Rufus deed bij mijn Endeavour installatie ook raar. Misschien moet je eens Ventoy proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 08:44
Dit kan te maken hebben met Windows fast boot.

https://www.computerhope.com/issues/ch001762.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B34tn1k
Bedankt voor de tip. Ik had dit al uit gezet en het helpt niet.

Ik denk echt dat er iets met de boot partuitie of grub van de usb gebeurt, als ik de computer opstart in Windows. Maar ik vind niet wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B34tn1k
cy-gor25 schreef op maandag 22 november 2021 @ 05:41:
[...]

Rufus deed bij mijn Endeavour installatie ook raar. Misschien moet je eens Ventoy proberen?
Ga ik eens proberen zodra ik even tijd heb. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 08:44
Ik denk echt dat er iets met de boot partuitie of grub van de usb gebeurt, als ik de computer opstart in Windows.
Dat lijkt me sterk. Zelfs Windows past niet zomaar je USB-stick aan. Ik vermoed dat het iets in je bios is. Misschien wordt telkens UEFI-mode teruggezet.

Om te debuggen zou ik ook eens een andere computer proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 08-12-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B34tn1k
Oke, ik heb nog zitten puzzelen en ben weer wat verder.
Het probleem is denk ik grub..
Dus na de Kali installatie draait alles prima. Ik kan dual booten naar Windows en Kali. Allemaal goed.
Het probleem doet zich voor als ik de USB stick waar Kali op staat eject, dan naar Windows boot, afsluit en de Kali USB er weer in stop. Vervolgens is de Kali installatie niet meer zichtbaar in de boot manager / menu.

Als ik echter boot van een 2e usb met een Live Kali installatie, vervolgens grub install doe op de normale Kali USB en grub update, dan werkt het weer. Totdat ik dus de usb eject en weer in Windows boot.
Pagina: 1