goedkoopste land voor de nieuwste hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Tja zie titel.
Ik heb de search gebruikt en het enig wat ik tegen kom zijn specifieke vragen van hardware in een bepaald land.

Wat ik dus wil weten in welk land een zeer uime keuze te maken is en ook nog betaalbaar.

volgens een aantal treads
japan => veel maar niet goedkoper
korea => normaal en goedkoper als je oplet
usa => veel en normaal gerpijst alleen wat lastig te vinden.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Binnen Europa: Duitsland onbetwist nr.1 :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vooral bij de Aldi :9

Verwijderd

Taiwan misschien?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 19 augustus 2001 20:58 schreef conan the librarian het volgende:
Taiwan misschien?
idd, taiwan, japan, china en al die andere kleine landjes. Het verotte is alleen wel dat je meer aan reis/verzendkosten kwijt bent :(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Duitsland is in Europa zeker nummer 1.

Kijk maar naar Gistron, is hier in NL ook meestal het goedkoopst, omdat ze alles in Duitsland inkopen en hier weer verkopen :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 20:59 schreef Da Joker het volgende:

[..]

idd, taiwan, japan, china en al die andere kleine landjes. Het verotte is alleen wel dat je meer aan reis/verzendkosten kwijt bent :(
Kleine landjes >:) ;)
In China wonen 1,5 MILJARD aardige mensen

Trouwens Duitsland valt qua prijs ook wel tegen,je kan beter iets meer uitgeven en gewoon in Nederland je spullen halen,voor betere garantie en support

Verwijderd

[..]

Met uitzondering van Japan is het daar goedkoper omdat die hardware daar meestal geproduceerd wordt als ik me niet vergist.

Japan is dat ik een van de duurste landen ter wereld.

Verwijderd

Ik koop bijna alles in duitsland<--- stukken goedkoper, mischien ook omdat ze geen winkels hebben maar meer magzijns waaruit ze verkopen? verder hebben ze ook veel!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op zondag 19 augustus 2001 21:11 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Kleine ladnjes >:) ;)
In China wonen 1,5 MILJARD spleetoogjes >:)
Mja overbevolking heet dat
ik weet niet of je ooit in dat soort landen geweest bent.
maar daar leeft t grotendeels in flatgebouwen enzo
dus t land kan klein zijn, maar de inwoners massaal.

enne die zin van jou kan ook anders vind ik, klinkt niet echt vriendelijk imho

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Om hardware te importeren is Canada heel erg goedkoop! Kennis van mij woont daar en stuurt mij af en toe wat op...Scheeld soms wel de helft van de prijs dan hier....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

[..]

Hahaha China!!! klein? :? Moahahahaha >:)

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Tja idd reiskosten bij die verre landen is wat hoger.
Maar ik combineer graag >:) mijn aankomende vakantie van een week of 6 gaat waarschijnlijk weer richting azie.
Maar canada schijnt ook erug mooi te zijn :) dus wie heeft een aantal links van shops daar.

Het gaat mij om de hoeveelheid aan keuze en de prijs (heb factor speelt ook wel een rol)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Op zondag 19 augustus 2001 21:11 schreef Shaggy16 het volgende:
Trouwens Duitsland valt qua prijs ook wel tegen,je kan beter iets meer uitgeven en gewoon in Nederland je spullen halen,voor betere garantie en support
Heb je daar ervaringen mee? Ik haal alles in duitsland (woon in de buurt van Aken), en de service is perfect. Krijg gewoon altijd een vervangend exemplaar als iets niet werkt, geen problemen mee. En de prijs ligt per onderdeel (net iets) lager dan de goedkoopste prijzen in de pricewatch. En dan haal ik het gewoon uit een winkel, internet winkels in duitsland zijn nog een stuk goedkoper.
Ik haal de onderdelen trouwens bij bora (www.bora-computer.de) en HI-Q (www.hiqcomputer.de)

offtopic:
[quote]
Op zondag 19 augustus 2001 21:14 schreef Turismo het volgende:

Mja overbevolking heet dat
ik weet niet of je ooit in dat soort landen geweest bent.
maar daar leeft t grotendeels in flatgebouwen enzo
dus t land kan klein zijn, maar de inwoners massaal.
[/quote]

Leuke theorie, maar dat gaat dus niet op voor China (dat het land klein is). Kijk maar eens in een atlas, china is qua oppervlakte het derde land van de wereld, dus om dat nu een klein landje te noemen is wat overdreven :P (De nummer 2, Canada, is trouwens maar net groter: 9,9 mln m^2 t.o.v. 9,5. Rusland is wel een stukje groter: 17 mln m^2)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ander idee: Tsjechie!

Echt allernieuwste spul is moeilijk voorhanden, maar als je goedkoop wilt:

Winkel in Hradec Kralove: 128MB PC133(222): 399CK (=25,50)
Winkel in Praag: Matrox G450, retail: 2650CK (=167,50)

Komt door de ondergewaardeerde Tsjechische Koruna; werkt ook voor pivo (=bier, 0,90 voor een halve liter Pilsener Urquell) :P

Oslik blyat! Oslik!

• ks_choice
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

offtopic:
[..]

Leuke theorie, maar dat gaat dus niet op voor China (dat het land klein is). Kijk maar eens in een atlas, china is qua oppervlakte het derde land van de wereld, dus om dat nu een klein landje te noemen is wat overdreven :P (De nummer 2, Canada, is trouwens maar net groter: 9,9 mln m^2 t.o.v. 9,5. Rusland is wel een stukje groter: 17 mln m^2)
Ja, China is idd aardig groot (duurt een uur of 5 (!) om eroverheen te vliegen), maar maar 7% van het landoppervlak is bewoonbaar! Dus... toch wel een beetje overbevolkt :P 8-)

Pecunia non olet

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Stom gelul over China... Is singapore ook niet goedkoop en keuze ruim voorhanden? Nu heb ik het er over als je er toch al op vakantie gaat en het meeneemt of je hebt er toevallig een maat zitten die er stage gaat lopen :7 . Volgens zijn berichten zijn de prijzen er beduidend lager. Zit er aan te denken om heb een mobo en processor op te laten sturen als ie er weer zit... Zien we tegen die tijd dan wel weer, ben beetje huiverig voor DOA...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op zondag 19 augustus 2001 23:08 schreef sewer het volgende:

[..]

Heb je daar ervaringen mee? Ik haal alles in duitsland (woon in de buurt van Aken), en de service is perfect. Krijg gewoon altijd een vervangend exemplaar als iets niet werkt, geen problemen mee. En de prijs ligt per onderdeel (net iets) lager dan de goedkoopste prijzen in de pricewatch. En dan haal ik het gewoon uit een winkel, internet winkels in duitsland zijn nog een stuk goedkoper.
Ik haal de onderdelen trouwens bij bora (www.bora-computer.de) en HI-Q (www.hiqcomputer.de)

Dat zijn idd leuke prijsjes (bij bora DM 289 voor een athlon 1400). Sturen die lui ook zooi op?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Op maandag 20 augustus 2001 14:43 schreef gwystyl het volgende:
Dat zijn idd leuke prijsjes (bij bora DM 289 voor een athlon 1400). Sturen die lui ook zooi op?
Volgens mij niet. Je hebt wel online-stores in duitsland, bijv. deze http://www.pc-superstore.de

Maar opsturen naar het buitenland zullen de meeste zaken wel niet doen denk ik.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Op zondag 19 augustus 2001 21:13 schreef Mr.WWW het volgende:
Ik koop bijna alles in duitsland<--- stukken goedkoper, mischien ook omdat ze geen winkels hebben maar meer magzijns waaruit ze verkopen? verder hebben ze ook veel!
Denk dat je daar niet echt moet wezen voor een toetsenbord :-)

>specs<

Verwijderd

Probeer de straten van Mexicostad eens, allerhande hardware en software wordt daar zo op straat verkocht, terwijl politie toekijkt. Benieuwd wat er gebeurt als Bill Gates erlangs wandelt.

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 20 augustus 2001 11:33 schreef dion_b het volgende:
Ander idee: Tsjechie!

Echt allernieuwste spul is moeilijk voorhanden, maar als je goedkoop wilt:

Winkel in Hradec Kralove: 128MB PC133(222): 399CK (=25,50)
Winkel in Praag: Matrox G450, retail: 2650CK (=167,50)

Komt door de ondergewaardeerde Tsjechische Koruna; werkt ook voor pivo (=bier, 0,90 voor een halve liter Pilsener Urquell) :P
K ben dus net terug uit Tsjechië, maar de prijzen vielen me daar toch wat tegen.... Sommige zaken zijn redelijk geodkoop, maar gemiddeld is het niet echt de moeite.

webOS all the way!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

duitsland !!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik ga ook voor duitsland, hun hebben bijna alles eerder dan nederand en tegen aantrekkelijker prijzen..

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 15:22 schreef Thorne het volgende:

[..]

Denk dat je daar niet echt moet wezen voor een toetsenbord :-)
Dan vergis je je toch. Je kunt tegenwoordig ook gewone QWERTY-toetsenborden kopen in Duitsland. :)

Ik koop al mijn hardware in bij AHA computers in Aken. Vorige week nog: 128 Mb Infineon CL3, 50 DM (=fl 56,50). Kan misschien nog wel goekdoper, maar ik vind het niet echt duur.
Pagina: 1