Upgrade van game systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 14:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt voornamelijk gebruikt voor gaming, dag dagelijkse browsing, streamen van content in het netwerk en thuiswerken (autocad, inventor + extern bureaublad omgeving)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Beperkingen in budget zijn er niet, maar we moeten natuurlijk redelijk blijven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De reden van upgrade is eigenlijk dat de schoonvader het huidige systeem deels overneemt en ik dus een upgrade kan doen.
Link naar huidig systeem: Desktop

Zaken die overgenomen worden:
Case - Cooler Master Cosmos C700P
SSD - Samsung 970 Evo 1 TB
CPU koeler - Asus ROG Ryuo 240
GPU - Asus Rog Strix 1070 Ti
Harde schijven
Randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het is dus vooral de kern van de pc dat ik nodig heb. CPU, mobo, geheugen en voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben al jaren tevreden van asus en hun rog lijn. Je betaald hier inderdaad wel iets meer maar mijns inzien is dit de spec en kwaliteit waard.

Ga je overklokken?
Ik probeer altijd wel het maximum uit het systeem te halen. Dus ook hier zal ik kijken om die extra 5-10% winst eruit te halen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Op zich zit ik wel goed met onderstaande artikels, maar je weet nooit dat ik ergens een aanrader over het hoofd zie.
Mijn twijfels zijn dan ook of de 3600 samsung b-die rams hun meerprijs waard zijn en of ik niet gewoon bij seasonic blijf (huidige systeem) op vlak van PSU.
Reden van de iets wat vreemde SSD keuze is omdat ik met nieuw mobo beschik over 2 M2 slots.
De 500Gb SSD is dan voor windows en de 1TB voor game installs.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 509,-€ 509,-
1MoederbordenASUS ROG Strix X570-E Gaming€ 259,-€ 259,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZR€ 297,50€ 297,50
1VoedingenAsus ROG Strix 750W Gold€ 124,90€ 124,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 79,99€ 79,99
Totaal€ 1.270,39

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-03 16:49
Ik zou eerder een 850w of meer voeding pakken, zodat je genoeg hebt voor een mogelijke gpu upgrade, als die beter geprijsd zijn.
pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart
Een 500gb ssd(en zeker deze) heeft geen goede value, pak liever een 1tb, de 970 evo plus, die een stuk sneller is en een betere levensduur heeft, kost 135 voor 1tb. Je hebt ook maar 2 slots, dus als je over 3 jaar meer opslag nodig hebt, is het veel meer gedoe. Met een 1tb gaat dit minder snel gebeuren.
pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
Overclocken heeft overigens weinig zin bij Ryzen 5000. Je gaat er echt geen 5-10% meer uithalen, en het kost alleen maar extra hitte, en dus lawaai, en stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 14:41
Pietje789 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:28:
Ik zou eerder een 850w of meer voeding pakken, zodat je genoeg hebt voor een mogelijke gpu upgrade, als die beter geprijsd zijn.
pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart
Een 500gb ssd(en zeker deze) heeft geen goede value, pak liever een 1tb, de 970 evo plus, die een stuk sneller is en een betere levensduur heeft, kost 135 voor 1tb. Je hebt ook maar 2 slots, dus als je over 3 jaar meer opslag nodig hebt, is het veel meer gedoe. Met een 1tb gaat dit minder snel gebeuren.
pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB
Terechte opmerking. Als de GPU's (ooit?) eens terug normaal geprijst zijn zal ook mijn 1070 een upgrade krijgen en dan kan die extra 100W wel nuttig zijn. Zeker met wat de huidige series vragen.

Wat betreft ssd is de extra M2 louter om windows en game installs op te splitsen. Zal nog tijdje duren alvorens 500GB niet meer genoeg is voor windows & programs, maar aan de andere kant...voor die paar tientjes meer.
Met de 60TB aan HDD's zit ik trouwens niet echt verlegen op vlak van opslag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:31
je gaat een heel gelukkig man worden wanneer je geen hdd hoeft te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
Stampertjen schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:17:
[...]

Terechte opmerking. Als de GPU's (ooit?) eens terug normaal geprijst zijn zal ook mijn 1070 een upgrade krijgen en dan kan die extra 100W wel nuttig zijn. Zeker met wat de huidige series vragen.

Wat betreft ssd is de extra M2 louter om windows en game installs op te splitsen. Zal nog tijdje duren alvorens 500GB niet meer genoeg is voor windows & programs, maar aan de andere kant...voor die paar tientjes meer.
Met de 60TB aan HDD's zit ik trouwens niet echt verlegen op vlak van opslag ;)
In principe kan je meer dan alleen Windows op je boot drive zetten. En ondanks dat je veel hdd opslag hebt, is de 1tb het denk ik alleen al waard voor de extra snelheid, levensduur, en het feit dat je meer dram hebt.
Een 1000w is overigens ook niet per se verkeerd.
Pagina: 1