Pioneer VSX-521 K en Philips 55POS9002/12 Volume probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een vervelend probleempje met mijn home cinema setup en hoop dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven!

Ik heb een Pioneer VSX-521 K receiver en Philips 55POS9002/12 TV. De ARC en HDMI control werkt opzich goed.
Echter raakt het volume altijd van slag wanneer ik deze receiver aangesloten heb zitten op de TV.
Het lijkt wel alsof er altijd een conflict/verschil is tussen de volume waardes van de TV en de receiver.
Zodoende wanneer je het volume veranderd op de TV verspringt de waarde altijd tussen 2 verschillende getallen (waarschijnlijk dat van de TV en dat van de receiver).
Ik stoor mij hier echt mateloos aan...de volume regeling voelt hierdoor ook minder responsief.

Ik heb een heel kort filmpje gemaakt om te laten zien wat ik bedoel:
YouTube: Pioneer VSX-521 K and Philips 55POS9002/12

Ik wil graag het volume van de receiver wel gewoon kunnen blijven regelen via de TV echter wil ik gewoon dat het correct gaat / synchroon loopt.

Moet ik misschien ergens een instellingen veranderen op de Receiver?
Ik heb al gekeken maar krijg niets gevonden wat er mee te maken lijkt te hebben.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Solved!

Bij de TV mocht de ARC audio niet op Dolby Digital Plus staan. Staat nu ingesteld op Multichannel.
Geen idee waarom Dolby digital plus problemen geeft (het geluid begon dan ook erg te ruizen via ARC).
De receiver is wel Dolby Digital Plus certified...erg vreemd.

In plaats van 2 verschillende volumes op de TV zie ik nu enkel nog het volume op de receiver wijzigen en krijg ik geen volumebalk meer op de TV. Het werkt nu echter wel meteen en correct...dus dat vind ik prima.

Ik ga nog testen of het verschil maakt

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!