Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnmedia
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09 08:21
Hoi Allemaal, ik ben wat aan het rondkijken voor een nieuwe monitor. Ik hierbij de volgende wensen:
  • 27 Inch
  • VA
  • 2560x1440 (Quad HD)
  • Hoge refresh rate
  • G-Sync Compatible
  • Geen schermkromming
Ik wil graag een VA scherm omdat de kleuren en het hogere contrast mij erg aanspreeken. Ik heb momenteel zowel een IPS als een VA scherm op mijn bureau staan. Het beeld van het VA scherm spreekt mij duidelijk meer aan. Ik gebruik het scherm puur voor entertainment. Ik bewerk wel eens een vakantiefoto, maar niks professioneels.

Een monitor die er op papier voor mij interessant uitziet is de ProXtend PX-D2725141. Deze voldoet aan al mijn wensen. Ik vind hem er mooi uitzien en de hoge contrastverhouding van 4.000:1 spreekt mij vooral erg aan. Ik heb alleen nog nooit van het merk ProXtend gehoord. Ook online kan ik hier bijna niks over vinden.

Wat denken jullie zou dit een goeie aankoop zijn? Of kan ik toch beter kijken naar een ander monitor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
niets te vinden over dat Deens merk, raar.

Wil je wel VA? Ik lees op Rtings: Unfortunately, like most monitors with VA panels, there's noticeable motion smearing in dark scenes (https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s2722dgm)

Wel benieuwd welke monitor het beste is om films op te kijken dan, de rtings guide (https://www.rtings.com/monitor/reviews/best/monitors) heeft dat niet als categorie en de BBG van tweakers ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnmedia
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09 08:21
Ik heb momenteel deze VA monitor. Die bevalt erg goed. Zeker om films op te kijken! Alleen om op te gamen is hij wat minder. De 4k resolutie vind mijn videokaart niet altijd even leuk. En G-sync werkt niet echt lekker. Vandaar dat ik een QHD monitor wil die wat meer geschikt is om te op te gamen.

Het valt mij op dat bij monitoren IPS vaak zo populair is, maar ik vraag mij af waarom dat een goeie keuze is als je niet perse kleurkritish werk doet. Televisies zijn ook vaak VA panelen toch? Ik vind dat een goed contrast toch echt wel veel doet voor de algehele ervaring.