Printer zonder poespas voor familielid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Om een kleine situatie te schetsen, mijn tante maakt deel uit van een boerenbedrijf en doet daar veel van de digitale zaken. Vaak houdt dit in dat iets binnenkomt via de mail, uitgeprint, ondertekend en opgestuurd wordt per post. Handig om te weten is dat alle eigenaren van het bedrijf al voorbij de pensioengerechtigde leeftijd zijn.

Het boerenbedrijf maakte acht jaar terug dan ook gebruik van een ICT dienstverlener om het e.e.a op te zetten. Nu blijkt dat steeds regelmatiger problemen voorkomen bij het printen. Resultaat is dat ik eens in de 1-2 maanden wordt gebeld met de vraag of ik naar de printer wil kijken. Het probleem wordt opgelost en mijn tante gaat respectvol om met het vragen, prima.

Nu wil ik toch kijken of we over kunnen naar een printer zonder allerlei extra functies die mogelijk roet in het eten kunnen gooien. De printer hoeft in principe alleen PDF en Word bestanden te printen in zwart/wit, dus scan/fax/kleur is allemaal niet nodig. Het meest ideale zou zijn dat ik een universele driver kan installeren zonder een assistant programma wat erbij 'hoort'.

Heeft iemand goede ervaringen met een printer die puur zwart/wit hoeft te printen? Ik verwacht rond de 80-130 euro kwijt te zijn.

Ik heb al wat zitten zoeken en kom daarbij bijvoorbeeld het volgende tegen:
HP Laser 107w
Brother HL 1110

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou persoonlijk eerder voor een printer kiezen welke (ook?) via het netwerk aangestuurd kan worden. Met een USB verbonden apparaat ben je al snel op meerdere devices aan het rommelen met drivers én zo'n USB kabel past ook niet in een Smartphone / iPad.

pricewatch: HP LaserJet Pro M118dw

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-09-2021 12:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

De brothers zijn uitermate simpel, die heb ik voor mn moeder aangeschaft, en heb hem zelf ook (wel met Wifi).

Kabel inprikken en gaan, en door de toner nooit uitgedroogde inkt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:37:
Ik zou persoonlijk eerder voor een printer kiezen welke (ook?) via het netwerk aangestuurd kan worden. Met een USB verbonden apparaat ben je al snel op meerdere devices aan het rommelen met drivers én zo'n USB kabel past ook niet in een Smartphone / iPad.

pricewatch: HP LaserJet Pro M118dw
Dat zou zeker waar zijn als het om meerdere werkstations gaat waar vanaf geprint wordt.
Hier gaat het om een enkele werkplek en dat gaat in de komende jaren zeker niet meer worden.

Dan alsnog, kan zeker geen kwaad om een printer aan te schaffen met een Wi-fi kaart.
Anoniem: 472287 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:47:
De brothers zijn uitermate simpel, die heb ik voor mn moeder aangeschaft, en heb hem zelf ook (wel met Wifi).

Kabel inprikken en gaan, en door de toner nooit uitgedroogde inkt etc.
Welk model heb je toendertijd aangeschaft? Ben benieuwd :+

[ Voor 19% gewijzigd door ItMeAedri op 12-09-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

ItMeAedri schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:56:
[...]

Dat zou zeker waar zijn als het om meerdere werkstations gaat waar vanaf geprint wordt.
Hier gaat het om een enkele werkplek en dat gaat in de komende jaren zeker niet meer worden.

Dan alsnog, kan zeker geen kwaad om een printer aan te schaffen met een Wi-fi kaart.

[...]

Welk model heb je toendertijd aangeschaft? Ben benieuwd :+
Ikzelf heb de 2135w en voor moeder was het geloof ik de 2530dw.