Sinds juni heb ik een mooie game systeem staan:
- Gigabyte X570 Aorus Master ATX
- AMD Ryzen 9 5900X
- HyperX Fury RGB HX434C17FB3AK2/64 - (64gb ram)
- Cooler Master MasterAir MA620M cpu koeler
- Nvidia RTX 3090 Founders Edition
- Gigabye Aorus P850W 80+ Gold voeding
- En aantal ssds en een hdd van 4 tb.
Sinds aanschaf in juni 2021 redelijk wat uren gegamed en nooit nergens last van gehad (mogelijk 1x in de 2 weken van gem. 3-4 uur gamen per dag). Tot afgelopen week. De crashes gebeuren voornamelijk in World of Warcraft (classic TBC). Soms 1x in de uur, soms 1x in de 5 minuten (tot 5x achter elkaar).
Ik kan niet achterhalen waar het probleem vandaan komt. De crash is beeld op zwart en pc start opnieuw op.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Max fps ingesteld (om te voorkomen dat bijv. de GPU in overdrive modus gaat).
- Windows 10 geupdate (19043.1202)
- Nvidia GPU geupdate 471.96
- Aangezien random crashes zijn heb ik deze nog niet ervaren in Call of Duty: Black Ops of bijv. Assassins Creed.
Foutcodes of logs?
Kernel-Power 41
Screenshot van de logs:

Mijn vraag:
Wat kan ik nu het beste doen om te achterhalen wat het probleem doet veroorzaken?
Ik heb geen beschikking tot extra hardware onderdelen om te swappen.
- Gigabyte X570 Aorus Master ATX
- AMD Ryzen 9 5900X
- HyperX Fury RGB HX434C17FB3AK2/64 - (64gb ram)
- Cooler Master MasterAir MA620M cpu koeler
- Nvidia RTX 3090 Founders Edition
- Gigabye Aorus P850W 80+ Gold voeding
- En aantal ssds en een hdd van 4 tb.
Sinds aanschaf in juni 2021 redelijk wat uren gegamed en nooit nergens last van gehad (mogelijk 1x in de 2 weken van gem. 3-4 uur gamen per dag). Tot afgelopen week. De crashes gebeuren voornamelijk in World of Warcraft (classic TBC). Soms 1x in de uur, soms 1x in de 5 minuten (tot 5x achter elkaar).
Ik kan niet achterhalen waar het probleem vandaan komt. De crash is beeld op zwart en pc start opnieuw op.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Max fps ingesteld (om te voorkomen dat bijv. de GPU in overdrive modus gaat).
- Windows 10 geupdate (19043.1202)
- Nvidia GPU geupdate 471.96
- Aangezien random crashes zijn heb ik deze nog niet ervaren in Call of Duty: Black Ops of bijv. Assassins Creed.
Foutcodes of logs?
Kernel-Power 41
Screenshot van de logs:

Mijn vraag:
Wat kan ik nu het beste doen om te achterhalen wat het probleem doet veroorzaken?
Ik heb geen beschikking tot extra hardware onderdelen om te swappen.