Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 20:33
De moto G5plus van mijn vrouwtje begint op z'n laatste beentjes te lopen (logische gezien hij 4j oud is), dus ga ik op zoek naar een vervanger.

Wat is je budget?
Max 929€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben voornamelijk op zoek naar een smartphone die goeie foto's en selfies kan nemen. Geen fan van Apple, dus enkel Android. De enige limitatie is gelinkt aan het cafetariaplan van mijn werk, die enkel toelaat om via Vandenborre te bestellen. Daardoor vallen merken als bvb Sony en Xiaomi af.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel momenteel tussen de OP 9 pro, Moto edge 20 pro en de S21+. Mijn voorkeur lag eerst bij de 9 pro gezien de degelijke camera en IP rating, maar de selfie camera is blijkbaar nogal hit en miss, dan is de Samsung misschien een betere keuze? De Moto is een pak goedkoper maar we zijn wel tevreden van onze Moto's dus eventueel deze? Is het verschil met een S21+ of 9 pro duidelijk? Nadeel is dan wel de mindere IP rating, maar we hebben ook geen probleem met de huidige G5 en ben wel fan van de stock Android ervaring, dus misschien niet direct de meerprijs waard. Keuze moet ik voor eind deze maand maken dus enige hulp zal ten zeerste gewaardeerd worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Beste antwoord (via Gunny_vds op 12-09-2021 22:26)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Het blijft persoonlijk denk ik, de feiten heb je al gevonden.
Een nieuwe telefoon na 4 jaar is altijd weer wennen, maar Samsung heeft naar mijn idee toch te veel eigen Android saus en vind het ook de prijs niet waard.
De korting is mooi meegenomen, dus voor een leuke prijs heb je met zowel de OnePlus als de Moto een goede opvolger. Als OP gebruiker zou ik daar voor gaan, maar de Moto lijkt me ook prima en als je daar tevreden mee was is dat ook een optie.
Laat je vrouw zelf de keuze maken of ga ze een keer bekijken zou ik zeggen. In praktijk denk ik dat het heel weinig verschil gaat maken qua specs dus dan geven dingen als formaat of kleur misschien de doorslag.

Zaken als "selfie camera is blijkbaar nogal hit en miss" vind ik typisch van die review minpunten, de verschillen zijn zo klein dat ze altijd wel iets moeten vinden, of je het in praktijk gaat merken betwijfel ik (en hoe vaak maak je nu echt een selfie?) en als het een probleem is kan dat wellicht ook in een software update worden opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 12-09-2021 20:31 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
T.o.v de G5 zijn ze allemaal beter. Gezien je je goed voelt bij de Moto, zou ik daarbij blijven.

OnePlus is prima, maar de ontwikkeling van het OS gaat samen met Oppo, zonder duidelijk wat de impact is. En oogt kaal maar is onder water zwaar aangepast.

Samsung zit dan weer gelikt in elkaar. Mijn ouders hadden Samsung, daarna Moto, maar wilden terug naar Samsung en hebben dat nu weer naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53

13art

Moderator Mobile
Heb je ook de Pixel 5 overwogen?
Wat processor betreft geen high end maar door optimalisatie wel een snel toestel en de fotokwaliteit behoort tot de top.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Niet echt inhoudelijk en ik ken de achtergrond natuurlijk niet, maar...

Knip, Als het niet inhoudelijk is dan is het beter om niet te reageren.

[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 12-09-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PhilipsFan schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:08:
Niet echt inhoudelijk en ik ken de achtergrond natuurlijk niet, maar...

Knip
Ik denk dat zijn vriendin/vrouw een setje eisen/wensen heeft neergelegd met de opdracht voor het meneertje, om een geschikte telefoon te zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 12-09-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Knip
Ivm Apple: aangezien ik hier meestal de gsm's en dergelijke instel en onderhoud, en ik geen fan ben van Apple: idd

Als je via het werk een gsm van 900€ kan bestellen en er maar 450€ voor moet betalen, dan heeft zij geen probleem om te kiezen uit de modellen die het werk kiest.
En voor alle duidelijkheid: indien zij liever een Sony van 300€ wil ipv een S21 / 9 pro / Edge 20 pro, voor mij geen enkel probleem. Maar ze is al super blij dat ze uit dergelijk budget een gsm kan / mag kiezen.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 12-09-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Voordat er meer mensen over gaan vallen, 'vrouwtje' kan ook gewoon als liefkozend bedoeld zijn net als bijvoorbeeld 'mijn meisje'. Uit de TS blijkt verder ook niets dat het als denigrerend bedoeld wordt. Elke reactie/zinspeling hierop wordt dan ook vanaf nu verwijderd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Het blijft persoonlijk denk ik, de feiten heb je al gevonden.
Een nieuwe telefoon na 4 jaar is altijd weer wennen, maar Samsung heeft naar mijn idee toch te veel eigen Android saus en vind het ook de prijs niet waard.
De korting is mooi meegenomen, dus voor een leuke prijs heb je met zowel de OnePlus als de Moto een goede opvolger. Als OP gebruiker zou ik daar voor gaan, maar de Moto lijkt me ook prima en als je daar tevreden mee was is dat ook een optie.
Laat je vrouw zelf de keuze maken of ga ze een keer bekijken zou ik zeggen. In praktijk denk ik dat het heel weinig verschil gaat maken qua specs dus dan geven dingen als formaat of kleur misschien de doorslag.

Zaken als "selfie camera is blijkbaar nogal hit en miss" vind ik typisch van die review minpunten, de verschillen zijn zo klein dat ze altijd wel iets moeten vinden, of je het in praktijk gaat merken betwijfel ik (en hoe vaak maak je nu echt een selfie?) en als het een probleem is kan dat wellicht ook in een software update worden opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 12-09-2021 20:31 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk eens bij OnePlus? Ik ben totaal niet gericht op de camera maar mensen die ik ken en er wel naar kijken zijn tevreden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Met zo'n budget zou ik een toptoestel van nu pakken, dan kan je er ook het langst mee. Aamgezien Samsung tot de mogelijkheden hoort, zou ik afhankelijk van de wensen van vrouwlief qua grootte kiezen voor de S21 of S21+. Als ze per se geen afgeronde hoeken wil is de S20FE ook nog een goede keuze.
Het is niet echt stock Android, maar lang niet meer zo anders of vertragend als een paar jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Voor Moto is er een uitgebreide review geplaatst door een Tweaker. productreview: Motorola Edge 20 Pro Blauw review door NTwoO
Bij camera is vooral 8k video een minpunt omdat het niet meer stabiel is.

[ Voor 14% gewijzigd door New Yorker op 12-09-2021 21:11 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
BBG is vandaag uitgekomen, die positioneren de S21+ boven de OP9pro kwa kwaliteit, maar de OP9Pro is beter geprijst. Dus mocht je nog twijfelen....
reviews: Smartphone Best Buy Guide - September 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunny_vds
Bedankt iedereen voor de inputs. Uiteindelijk is het de S21+ geworden, vrouwlief dik tevreden _/-\o_
Pagina: 1

Let op:
'Vrouwtje' kan gewoon als liefkozend bedoeld zijn net als bijvoorbeeld 'mijn meisje'. Uit de TS blijkt verder ook niets dat het als denigrerend bedoeld wordt. Elke reactie/zinspeling hierop wordt dan ook vanaf nu verwijderd.
...