• tabaxaddhbi
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:46
Het lijkt er op dat React populairder is in het buitenland, maar als ik op Indeed.nl kijk, lijkt het alsof hier in Nederland 50% Angular gebruikt en 50% React. Maar ik kan niet echt inschatten waar de markt naartoe gaat.

Persoonlijk vind ik Angular fijner, vanwege de structuur, maar als React populairder zal blijven sluit ik me liever aan met React. Ik kies namelijk liever een framework met de meeste banen, maar als het 50/50 blijft in Nederland dan toch maar Angular vanwege de structuur en omdat het een volledig frontend framework is.

Ik heb beiden geprobeerd, ook Vue geprobeerd. Mij maakt het niet uit dat ik om de x jaar een nieuw framework moet leren. Maar echter wil ik dan wel iets leren waar de meeste bedrijven dan mee gaan werken. Iemand die mij kan adviseren? Alvast bedankt!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Begin met wat je het fijnste vindt werken en als de banen/opdrachten opdrogen dan switch je naar de volgende.

Zoekt parttime Front-end development ZZP opdracht

• ginojo
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
React heeft altijd mijn voorkeur gehad en we zien klanten ook steeds meer overstappen naar React.

• tabaxaddhbi
Jaaap schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:45:
Begin met wat je het fijnste vindt werken en als de banen/opdrachten opdrogen dan switch je naar de volgende.
Dat is wel een goeie aanpak.

Maar dat probeer ik eigenlijk te vermijden :). Daarom ben ik benieuwd naar wat populairder zou kunnen worden in de toekomst hier in Nederland. Lastige vraag natuurlijk.

• tabaxaddhbi
ginojo schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:51:
React heeft altijd mijn voorkeur gehad en we zien klanten ook steeds meer overstappen naar React.
Ah ja, naar die data ben ik eigenlijk opzoek. Stel er gaan meer overstappen naar React, dan kies ik liever React, ookal vind ik Angular fijner werken, ik ben iemand die als het moet van framework wilt wisselen, maar dan niet om de haverklap zeg maar.

Op Indeed is het momenteel ongeveer 50/50 als ik zoek op React in Utrecht, Zuid-Holland en Noord-Holland en dat hetzelfde doe met Angular.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:42
Wat ik veel merk is dat Angular veel gebruikt wordt bij Enterprise klanten (o.a. veel van de overheid draait in Angular).
En React vooral voor de rest.

Opzich kan je met beide zeker geen verkeerde keus maken.
Ikzelf ben ook een Angular gek, maar ik zou mij ook enorm goed kunnen redden in React.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:55
Maakt niet uit. Met beide vind je gemakkelijk een baan.

• tabaxaddhbi
Ryur schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:58:
Wat ik veel merk is dat Angular veel gebruikt wordt bij Enterprise klanten (o.a. veel van de overheid draait in Angular).
En React vooral voor de rest.

Opzich kan je met beide zeker geen verkeerde keus maken.
Ikzelf ben ook een Angular gek, maar ik zou mij ook enorm goed kunnen redden in React.
Ja, daarom werk ik liever met Angular, structuur, handiger voor enterprise, maar ik wil de markt zeg maar volgen.

Misschien handig om er gewoon 1 te kiezen, aangezien het aanbod in Nederland nu toch ongeveer 50/50 is. En als het begint op te drogen dan maar overstappen naar het dan meest populaire framework.

Dan heb ik 1 vraag, hoelang duurt het ongeveer voordat je 60-70% van het framework leert en het gevoel krijgt dat je het hele framework begint te begrijpen en dat je weet waar je moet zoeken als je iets wilt gebruiken?

[Voor 6% gewijzigd door tabaxaddhbi op 12-09-2021 11:06]

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-09 19:39
Ik snap dat je goed in de markt wil liggen, maar de gedachtes waarmee je speelt vind ik een beetje basaal
- Je wil niet om de haverklap wisselen
- Je wil iets kiezen met de meeste banen
- Je wil data dus ga je naar tweakers

Realiteit is dat er voor zowel Vue, Angular als React genoeg banen zijn en dat een framework maar een fractie is van ontwikkelen van goede software. Althans zo zie ik het. Als je in je ontwikkeling dus inzet op het leren begrijpen hoe het op de achtergrond werkt ben je bezig met je vak, de tools zijn minder relevant. Ook de structuur is maar net hoe je je applicatie op zet toch? De 1001 react vs angular blogs zegt in principe ook al genoeg toch?

Zolang je weet dat je met Angular geen compleet slechte keuze maakt, moet je vooral kiezen wat je het leukste lijkt. Je werk is inherent beter als je werkt met iets waar je je fijn in voelt, als je werk beter is krijg je meer complimenten als je meer complimenten krijgt word je beter beoordeelt en groei je harder qua salaris en ga zo maar door. De olievlek.

Besteed je focus en tijd niet aan het maken van de perfecte keuze, maak een goede keuze en ga gemotiveerd aan de slag. Je zult altijd de marktontwikkelingen meekrijgen en dus ook niet zomaar ineens irrelevant zijn voor de markt.

Je laatste vraag:
Wat ik probeer te doen met een framework is veel uitproberen van het framework e.g. hoe maak ik een simpel loopje, hoe werkt de syntax met functionele oplossingen. Dus je hebt hands-on dingen even kort en simpel uitgeprobeerd en dan kom je in je werk de uitdagingen tegen waar je dat gaat kunnen toepassen. In het begin pak ik ook wat eigen tijd hiervoor, maar je werktijd moet ook bestaan uit beter worden en het na 3x linksom gedaan te hebben toch even kijken of het rechtsom beter kan.

Iedereen doet dit op de manier hoe die persoon het fijn vind want weer een ander maakt altijd dezelfde listpage met een framework om een eerste indruk te krijgen. Voor zijn gevoelt tikt hij dan al redelijk wat af. Overigens geschreven vanuit het perspectief van backenders die ook frontend erbij doen.

• perform93
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 02:30
Switchen tussen React en Angular kost niet zoveel moeite in mijn ervaring. Je kan dus ook eerst gaan kijken bij welke bedrijven je wilt werken die Angular of React gebruiken en dan je keuze maken om die te gaan leren.

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:03
Mijn voorkeur gaat uit naar React om twee redenen:
  • Skate where the puck is going, React blijft in populariteit noemen. Ook het concept achter React (declaratieve user interfaces als functie van state) zie je steeds meer terugkomen in andere omgevingen.
  • Angular wordt veel gebruikt in enterprises omdat het een hele duidelijke structuur heeft en daardoor makkelijk in teamverband ontwikkeld kan worden. Ik denk dat het makkelijker is om als React-developer een Angular-project op te pakken dan andersom.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee