verwarrende verkeersborden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaliko
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09-2021
Dit is toch een bord eenrichtingsverkeer ?
en een verbodsbord c3 , Verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMHStwmrrrg4cjhQOZdzmlzfqk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3WMxsWiIYInbtihzFnkUXuzc.jpg?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door kaliko op 12-09-2021 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:41
Heb je een scherpere foto? er staat nog tekst onder dat verbod bord Die lijkt mij nogal nodig :)

De locatie is ook handig, kan land en stad verschillend zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door corporalnl op 12-09-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het zone bord van verboden voor alle verkeer staan tijden onder, en blijkbaar ook een tekst als Uitgezonderd vergunningshouders of iets in die trent. Dat is niet echt goed leesbaar op die foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaliko
in gent
tekst weet ik niet
ze zetten er wel een camera op Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjMTjbfeP9dZNUZ9x4eHNW_04f4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcrcvhk9jPpFuGkV2fXPbkFm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:56
Wat is nou eigenlijk precies je vraag?
Zonder de tekst onder de geslotenverklaring kunnen we er niets over zeggen, die specificeert die verklaring namelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• corporalnl
https://www.google.com/ma...WSbu1g!2e0!7i16384!8i8192

Het is 1 richtingsverkeer, en toegang is alleen vergunning houders.

Wat is nu je vraag?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Beetje hoop borden bij elkaar maar het klopt allemaal wel.

Verboden in te rijden uitgezonderd fietsers, bromfietsers en vergunninghouders. Een richting verkeer voor gemotoriseerd verkeer fietsers mogen wel in beide richtingen. En het is een woonerf dus stapvoets rijden en voetgangers hebben voorrang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
In Belgie kwam ik ooit het bord "einde ring" tegen. Het zal allemaal wel :+

Ik lees dit bord zo:
Verboden in te rijden, uitgezonderd fietsers, uitgezonderd vergunninghouders. Dus als je vergunning hebt moet je lopen met je fiets, zonder vergunning mag je doorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 16:31
Dit is volgens mij een van de coupures?

Mag je idd alleen door met vergunning, en als je vergunning hebt moet je je aan aangegeven richting en snelheid houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
kaliko schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:06:
Dit is toch een bord eenrichtingsverkeer ?
Retorische vraag? Het zal vast geen pijl zijn om het woonerf bord aan te "wijzen" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-04 13:12
Het is behoorlijk eenvoudig hoor:
U rijdt op de 'Bisdomkaai' vanuit de 'Sintjacobsnieuwstraat', hiervoor hebt u geen vergunning nodig, richting dit kruispunt. Op dit kruispunt met de 'Jan Palfijnstraat' mag u als u geen vergunning hebt enkel rechts afslaan naar de 'Jan Palfijnstraat'. Met vergunning mag u ook rechtdoor, vandaar de blauwe pijl. Deze blauwe pijl geeft aan dat de 'Bisdomkaai' vanaf dit kruispunt enkelrichtingsverkeer is. Het onderbord maakt hierop een uitzondering voor fietsers. De 'Jan Palfijnstraat' en het stuk van waarop de foto is genomen is trouwens ook enkelrichtingsverkeer. Hiervoor zijn er aparte borden. Tevens is het een woonerf, dus stapvoets en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:45

Tomatoman

Fulltime prutser

Dit is in Vlaanderen. Ik heb daar al zo vaak verwarrende bebording of zelf keiharde fouten in de bebording meegemaakt, dat het mogelijk niet aan de topicstarter ligt en de wegbeheerder er weer eens een zootje van heeft gemaakt. Gegeven de geslotenverklaring (het bovenste ronde bord met de rode rand) en de combinatie met een bord met eenrichtingsverkeer kunnen we op zijn minst stellen dat dit geen toonbeeld van duidelijke bebording is – daarvoor hoeven we niet eens te weten welke tekst er op de onderborden staat.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaliko
beboet om 3h snachts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 15:08
Kom eens met de concrete vraag. Je hoeft niet per woord te betalen op Tweakers, dus telegramstijl is niet nodig stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaliko
het verbodsbord zou groter moeten zijn dan het bord eenrichtingsverkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kaliko schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:44:
Stel het voor. Ga in bezwaar. Start een petitie.
Gebruik meer dan 160 tekens in je antwoorden, of ga twitteren.

Ik begrijp dat je er om 3 uur snachts een boete hebt gekregen, en je wilt nu weten of die stand kan houden.. ik neem aan dat je geen vergunninghouder bent. Dus ja ik verwacht dat deze prima stand houd.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Waarom?

Tevens is die qua oppervlakte al niet (veel) kleiner.

[ Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 12-09-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je kijkt de borden toch van boven naar beneden?

Eerste bord dat je ziet is verbod om in te rijden met de uitzondeingen. daarna de andere borden zoals dat het een richtingsverkeer is en een woonerf etc.

Is naar mijn mening gewoon duidelijk.Misschien beetje veel borden maar bij het bovenste bord had je al kunnen zien dat je er niet in mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ben je vergunninghouder met auto ?
Zo niet, dan mag je daar niet in. Staat duidelijk in de tekst ' toevoeging' onder het verbod.
(uitgezonderd vergunninghouders, fiets en snorfietsers)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik kan me voorstellen dat, als je uit dat zijstraatje komt met de auto en dus rechts afslaat, dat woonerf in, dat bord niet ziet. Daarvoor staat het veel te hoog voor een automobilist, en zo dicht tegen de bebouwing dat het niet makkelijk zichtbaar is.

Als je gewoon rechtdoor moest rijden dan was dat bord duidelijk genoeg lijkt me?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
Borromini schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:42:
Ik kan me voorstellen dat, als je uit dat zijstraatje komt met de auto en dus rechts afslaat
Gelukkig is die zijstraat ook éénrichtingsverkeer en kom je daar als het goed is niet uit met de auto. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Helaas. Je had er niks te zoeken als je geen vergunning hebt. ( En dus rechtsaf moeten slaan ) Pijnlijke les.

Grootte van het bord is niet ten sprake. Het staat er duidelijk en lees je borden van boven naar beneden.

[ Voor 24% gewijzigd door corporalnl op 12-09-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaliko
ik betaal het niet, veel te onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisibal
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik vind ook wel dat de "blauw pijl" de aandacht opeist en bijna suggereert dat het idd een doodgewone eenrichtingstraat is zoals er zo vele zijn in een stad. Daar ga je geen verhaal mee halen gok ik, maar ik snap de vergissing wel. Je bent aan het rijden, het is donker, je wilt ook geen mensen omver rijden je ziet een bord, eerste gedacht is, eenrichting, en je gaat er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-04 22:01
Ik zou de topic titel aanpassen naar 'Verwarrende topics'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kaliko schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:01:
Als je toch al besloten had de boete niet te gaan betalen, waarom dan dit topic? Vrijwel iedereen hier zegt dat je fout zit, maar toch besluit je zelf dat je in je recht stond. Maar omdat dit niet de gewenste reacties zijn, negeer je ze maar gewoon? Dat maakt dit topic dan toch compleet nutteloos?

Als dit soort borden al lastig voor je zijn, wellicht goed om nog een keer je theorie-boekje erbij te pakken ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 12-09-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Borden hoor je sowieso altijd van boven naar beneden te lezen en interpreteren. Het eerste wat je ziet is dus een C3.

Vervolgens kom je uitzonderingen tegen. Mochten die je niet duidelijk zijn dan is er nog niets aan de hand, dan interpreteer je het bord dus gewoon als C3 zonder uitzonderingen.

Het is een hoop aan borden maar een overtreding kun je volgens mij prima vermijden. Als het je niet duidelijk is of de uitzonderingen voor jou gelden, moet je er niet inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-04 16:08
Er is niks verwarrends aan deze situatie. Het bord is duidelijk zichtbaar, in een straat waar je toch niet met 50 km/u doorheen kan, en je mag de straat ervoor óók niet inrijden, want inrijverbod behalve plaatselijk verkeer. Dus als TS geen plaatselijk verkeer was, was hij sowieso fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Reageer inhoudelijk of reageer niet, maar referenties naar herkomst zijn niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door deepbass909 op 12-09-2021 14:58 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Moineau schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:11:
Er is niks verwarrends aan deze situatie. Het bord is duidelijk zichtbaar, in een straat waar je toch niet met 50 km/u doorheen kan, en je mag de straat ervoor óók niet inrijden, want inrijverbod behalve plaatselijk verkeer. Dus als TS geen plaatselijk verkeer was, was hij sowieso fout.
Ghe, idd: Google Maps linkje naar bord voor de straat voor straat van OP.

Iets zegt me dat OP géén plaatselijk verkeer was, want dan had 'ie 't bord wat nu bediscussieerd wordt ook wel gekend én begrepen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 12-09-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10
Kom op TS, stel je vraag eens in 1 bericht. Hier is geen touw aan vast te knoppen. Gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:54
[Edit, dubbel]

[ Voor 96% gewijzigd door Of-Aaargh op 12-09-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dit zal ook wel weer te "onduidelijk" zijn, want er staat zo'n mooi blauw bord met witte pijl onder. 8)7

Vraag me af hoe @kaliko deze bebording dan zou willen zien, ik kan me geen duidelijkere manier bedenken, toch zeker niet voor dit voorste bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zelfs zonder kleine text is het bord nog duidelijker. Je mag er gewoon niet in.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 16:34

T.C

Hoeveel duidelijker wil je het nog hebben dan in die situatie?
Je mag daar niet met een voertuig in, uitzonderingen zijn: fiets, bromfiets OF als je een vergunning hebt.
Als je een vergunning hebt mag je er enkel vanaf die kant inrijden.

Dus je hebt je niet aan de regels gehouden (niet opletten of nadenken is geen excuus)

Hoevaak denk jij in jouw leven nog in België te willen komen?
Niet betalen en gewoon negeren is niet slim, want de volgende keer dat je in België komt (en gecontroleerd wordt) zullen ze het met alle ophogingen opeisen.
Kan of wil je niet betalen, kunnen ze overwegen om je auto een paar dagen te parkeren.
Ze zouden zelfs kunnen nakijken of de verkoop de hoogte van de boete dekt.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
T.C schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:43:
[...]

Hoevaak denk jij in jouw leven nog in België te willen komen?
Niet betalen en gewoon negeren is niet slim, want de volgende keer dat je in België komt (en gecontroleerd wordt) zullen ze het met alle ophogingen opeisen.
Kan of wil je niet betalen, kunnen ze overwegen om je auto een paar dagen te parkeren.
Ze zouden zelfs kunnen nakijken of de verkoop de hoogte van de boete dekt.
Grotere kans dat de boete gewoon via het CJIB in Nederland geïnd gaat worden. ;)

Volgens mij is een Belgische boete tegen die tijd wel hoger dan wanneer je op het eerste schikkingsvoorstel ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Als ik dit lees, vraag ik mij af. Hoe is het met je zicht? Ik kan mij voorstellen dat als je zicht niet optimaal is, dat die borden een beetje wazig zijn, zeker in het donker.

Ongeacht wat je met de boete gaat doen, misschien is het een idee om een keer langs de opticien te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 12:52
oke fijn voor je, wat is in godsnaam het doel van dit topic? Je hoeft ons niet over te halen waarom je niet gaat betalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik sluit dit topic. De vraagstelling is onduidelijk, de inzet van de topicstarter minimaal .

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.