Toon posts:

Plextor 16/10/40 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik win2k sp2, nero 5 (versie 5.5.2.4), Plextor firmware 1.03

Als ik een audio cd brand op 16x, on the fly, krijg ik, vlak nadat hij begint met branden, de foutmelding:

PW1640A Error: reset occured

Als ik via een image werk dan gebeurt het ook, alleen niet in het begin maar wat later.

Mijn DVD en CDRW zitten op een 80 aderige IDE kabel op een ATA100 controller. M'n Pioneer zit op ATA66 en m'n Plex op ATA33 (dmv de jumper op de 'reserved' pins)

Het heeft altijd prima gewerkt op mijn oude moederbord (Abit BE6). Deze had wel 4 IDE controllers dus voor elk apparaat een eigen controller. Ook sinds ik mijn nieuwe bord heb heb ik al enkele cd's gebrand zonder problemen. Zou het aan de 1.03 firmware liggen, of aan een nero update? Dat de 2 apparaten op 1 controller zitten en ik op 16x brand, zou geen probleem moeten zijn aangezien er met de ATA66 kabel genoeg bandbreedte zou moeten zijn. En dan is er ook nog burnproof, maar die komt niet eens in actie

Verwijderd

toch zou het moeten werken als je hem gewoon op een ata 66 kabel zou hangen!!!

wat je kan proberen ....

heb je de dma aanstaan?????
zo ja probeer die eens uit te zetten

greatz La Gomera :r

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan DMA niet aan of uitschakelen, heb van de Asus mobo driver cd Intel Ultra ATA drivers geinstalleerd. Kan nergens de DMA instelling terugvinden.

Ik heb nu de 1.02 firmware geflashed, een gewone IDE kabel gepakt en geprobeerd op 12x. Het mag allemaal niet baten...

Ik ga door met zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een audio cd kopieren op 12x niet on the fly, maar zelfs nu hangt nero bij het inlezen van de cd...

Zou het aan de nieuwe nero update liggen? Ik denk dat ik m'n plex gewoon ff omruil op de zaak, ga misschien morgen nog ff oudere versie nero proberen

Verwijderd

Ik heb de zelfde plextor en ook de 1.03 filmware en gebruik nero 5.5.35 en geen enkel probleem.

Verwijderd

Op een ATA100 controller? Het is toch geen RAID-controller? Want daar kun je geen CD-drives aan hangen. Ik zou hem eerst eens op de gewone onboard IDE pluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n CUSL2-C zijn beiden ATA100 controllers, geen RAID. Volgens mij stond er origneel de 1.02 firmware op en die staat er nu ook op

Als niemand anders dit probleem heeft (en een softwarematige oplossing) dan ruil ik em gewoon om

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de Plex omgeruild maar ik heb nog steeds dezelfde problemen:
- Met nero 5.5.3.5 loopt het systeem vast bij het maken van een image van een audio cd
- Bij on the fly krijg ik meteen een onbekende foutmelding
- Bovenstaande geld voor alle snelheden
- Met Clonecd hetzelfde, meteen bij het begin branden cd mislukt
- Ik heb de brander en DVD al op aparte kanalen aangesloten en zowel als master als slave
- Ik heb zowel een standaard als een udma66 kabel geprobeerd

Het probleem lijkt me dus te liggen of bij mijn DVD of bij mijn IDE controllers. Ik ben nu de nieuwste Intel Ultra ATA drivers voor mijn mobo aan het downen en ga morgen een andere Pioneer DVD proberen.

Heeft iemand dit ooit gehad? Het lijkt van het een op het andere moment gekomen te zijn

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
nou ik gken die probleem ook niet heb gewoon nero in combinatie met die plextor brander ook. toch vreemd erg vreemd :?

trouwens dma van plextor kan je toch wel uitzetten of bedoel je van die van je hd of cd speler?
(plextor heeft toch een cd erbij met hun eigen prog en daar staat dat in)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hee Tom,

ik denk dat je het beste het volgende kunt doen:

Eerst DVD speler los aansluiten,
Nero laden, image maken, kijken of alles goed gaat.

Als tweede alleen je plextor brander aansluiten,
Nero laden, image branden, kijken of alles goed gaat.

Als daarbij in alle twee de gevallen geen probleem optreed, dan is het iets tussen de 2 drives, wat zelfs in de drivers van de 2 drives kan zitten, dan zijn ze gewoon niet compatible. Probeer daarnaast eventueel je OS (of een andere versie daarvan) eens uit.

* TheGhostInc wenst je succes, dit zuigt gewoon echt. Jij hebt de laatste tijd wel vaker pech...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuwst BIOS voor CUSL2 geinstalleerd, en de nieuwste Intel ATA controllers geinstalleerd.

Zelfde verhaal. Vreemde is dat het weleens gewerkt heeft en nu niet meer :(

Ga morgen jou verhaal eens proberen Jeroen. Nu ga ik pitten :)

Overigens, als ik geen cd copy doe maar audio cd en dan de tracks gewoon slepen dan werkt het wel...

Ik denk overigens niet dat het met mijn DVD te maken heeft, meer met Nero en win2k ofzo...
Pagina: 1