Retour niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniem17
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-09-2021
Ik heb een bestelling geplaatst bij een kleine webshop. Een vestje heb ik geretourneerd binnen veertien dagen met retour formulier op eigen kosten via DHL. Ik heb het vestje hooguit vijf minuten aangehad en daarna weer netjes verpakt.

Nu krijg ik om 23:45 uur een appje van de eigenaresse van de webshop. Mijn retour is niet geaccepteerd omdat er een transparantie geur aanzit. Nu gaat het vestje retour naar mij, maar ik moet de leveringskosten betalen. In de retour voorwaarden van de webshop staat dat retouren geweigerd kunnen worden met een "geurtje". Mag dit zomaar?

Ik had van te voren gedoucht en ik ben altijd heel voorzichtig met gekochte goederen.

Moet ik mijn verlies nemen of kan Ik nog iets doen om mijn geld terug te krijgen? Ik heb nog niet gereageerd op het appje. Ik ontvang graag advies.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem17 op 12-09-2021 02:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met die logica van die eigenaresse zou dus zo'n beetje elk product in fysieke winkels niet meer verkocht kunnen worden? :P

Met uitzondering van 'hygiënische kleding' (denk ondergoed etc), is passen gewoon onderdeel van wet koop op afstand.
https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen.

Onderin de pagina heb je ook meteen 4 opties wat je hiermee kan doen, maar 5 minuten dragen om te passen valt prima binnen de regeltjes.

Maar dan kom je in het moeielijk grijze gebied, geur. Bijvoorbeeld moeilijk te verwijderen geur, denk aan rook of alcohol, kom je snel in een wellus/nietus terecht die lang niet altijd in jouw voordeel kan komen. Neem anders maandag contact met consumentenbond op, die zullen vaker met kleding en geur van doen te hebben gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:44
Tevens mag weigeren niet(waarde vermindering in rekening brengen wel)(officieel gezien) zelfs als er een gat in zit. Maar de geur krijg je er toch wel uit. Busje robijn dry wash er overheen en het probleem is verholpen. Net zoals basis schoonmaak kosten voor haar rekening komen.(zoals een doekje over het product om vinger vlekken te verwijderen).

Maar leg dat maar eens uit aan een koppige onderneemster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 02:23
Als je rechtsbijstand hebt zou ik dit meteen de kop indrukken en dat aan hen geven. Dit soort kleine ondernemers zijn meestal of niet goed genoeg ingelicht of hebben lak aan de wet en zien alleen de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:09
redfox314 schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:37:
Als je rechtsbijstand hebt zou ik dit meteen de kop indrukken en dat aan hen geven. Dit soort kleine ondernemers zijn meestal of niet goed genoeg ingelicht of hebben lak aan de wet en zien alleen de kosten.
De rechtsbijstand kun je waarschijnlijk niet inschakelen vanwege de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Bedrag zal te laag zijn voor rechtsbijstand. Twee dingen doen:
- Daar nooit meer wat kopen.
- Review schrijven en mensen waarvan je weet dat ze er ook weleens kopen waarschuwen.

Met deze houding lost het probleem zich vanzelf op: deze toko gaat failliet. Da's waarschijnlijk ook de reden van deze houding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 22:59

ITsEZ

parttime all-rounder

Anoniem: 39993 schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:15:
Bedrag zal te laag zijn voor rechtsbijstand. Twee dingen doen:
- Daar nooit meer wat kopen.
- Review schrijven en mensen waarvan je weet dat ze er ook weleens kopen waarschuwen.

Met deze houding lost het probleem zich vanzelf op: deze toko gaat failliet. Da's waarschijnlijk ook de reden van deze houding.
Volgens mij hebben de meeste rechtsbijstand verzekeringen geen eigen risico. Die kopen dit soort zaken gewoon af. Dan heeft TS in ieder geval het geld terug.

Overigens kan je de ondernemer gewoon zelf in gebreke stellen, alles wat hier aan de hand is is onwettig. Dus je kan een brief sturen met daarin dat je het geld binnen 14 dagen terug verwacht. Krijg je het geld niet terug, dan stuur je in incassobureau, de kosten daarvan verhaal je op de ondernemer. Grote kans dat je snel je geld terug hebt, de meeste kleine ondernemers hebben (terecht) geen zin in dat soort gedoe.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ITsEZ schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:27:
[...]

Volgens mij hebben de meeste rechtsbijstand verzekeringen geen eigen risico. Die kopen dit soort zaken gewoon af. Dan heeft TS in ieder geval het geld terug.

Overigens kan je de ondernemer gewoon zelf in gebreke stellen, alles wat hier aan de hand is is onwettig. Dus je kan een brief sturen met daarin dat je het geld binnen 14 dagen terug verwacht. Krijg je het geld niet terug, dan stuur je in incassobureau, de kosten daarvan verhaal je op de ondernemer. Grote kans dat je snel je geld terug hebt, de meeste kleine ondernemers hebben (terecht) geen zin in dat soort gedoe.
Het is geen eigen risico, maar wat hierboven iemand als "franchise" omschrijft. Het gaat dan om het belang uitgedrukt in euro's. Je kunt bijvoorbeeld je rechtsbijstandverzekering niet achter iemand aansturen die jou een ondeugdelijke pen verkocht heeft. Die komen pas in actie als het om "schade" van bijvoorbeeld minimaal 200 of 300 euro gaat. En dat gaat het hier waarschijnlijk niet.

Verder moet je helemaal zelf weten hoeveel tijd je erin gaat stoppen. Als je het leuk vind om er achteraan te gaan, vooral doen. Ik heb het daar helaas zelf iets te druk voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44
Waarom zou je het als eigenaar direct terugsturen, bemiddel dan in een redelijke vergoeding. Zijn jullie allebei beter af en heb jij niet het nutteloze kledingstuk en kan zij het maar in de outlet verkopen. Het is niet hoe het hoort maar dan heb je allebei de minste schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een geurtje (ook in de algemene voorwaarden zetten ook) is *nogal* arbitrair. Alsmede ongevraagd terug sturen. Hoe denkt ze de kosten op je te verhalen eigenlijk?

Hoe lang bestaat de wet KOA eigenlijk al dat het niet hebben van kennis nog als excuus kan worden gebruikt? Dit is gewoon ondernemersrisico afwentelen op de klant.

het is tegenwoordig toegestaan om in MO-tags de shopnaam te vermelden op dit forum ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Geef aan dat je het retour pakket gaat weigeren en dat bij niet terugstorten van het aankoopbedrag je wettelijk recht gaat opeisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:54
Is de winkel aangesloten bij een keurmerk?

Zelfs grote winkels zijn bang om hun keurmerk kwijt te raken dus een klacht daar indienen zorgt meestal voor snelle reactie en oplossing vanuit de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem17 schreef op zondag 12 september 2021 @ 02:43:
Ik heb een bestelling geplaatst bij een kleine webshop. Een vestje heb ik geretourneerd binnen veertien dagen met retour formulier op eigen kosten via DHL. Ik heb het vestje hooguit vijf minuten aangehad en daarna weer netjes verpakt.

Nu krijg ik om 23:45 uur een appje van de eigenaresse van de webshop. Mijn retour is niet geaccepteerd omdat er een transparantie geur aanzit. Nu gaat het vestje retour naar mij, maar ik moet de leveringskosten betalen. In de retour voorwaarden van de webshop staat dat retouren geweigerd kunnen worden met een "geurtje". Mag dit zomaar?

Ik had van te voren gedoucht en ik ben altijd heel voorzichtig met gekochte goederen.

Moet ik mijn verlies nemen of kan Ik nog iets doen om mijn geld terug te krijgen? Ik heb nog niet gereageerd op het appje. Ik ontvang graag advies.
Binnen wettelijke bedenktijd, mag men geen goederen weigeren, die niet vooraf zijn uitgesloten van.
Men mag wel een waarde in mindering brengen door defect, maar dat moet wel redelijk zijn. De kans dat dit soort gebeurt bij een kleine webwinkel, ligt ook veel hoger dan bij grote webshops./ men probeert het, maar het mag niet.

* Weiger het pakje aan de deur of als je het op moet halen bij DHL punt, zeg je daar dat je het pakje weigert.
Dan gaat het retour afzender.
ondertussen stuur je een e-mail, waarin je duidelijk maakt dat je je beroept op consumentenrecht, en gebruik maakt van de wettelijke bedenktijd, en dat een goed niet geweigerd mag worden, als dit niet vooraf is uitgesloten van (link bevat wetsartikel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27
En met pakketbezorgers die het neerzetten, aanbellen en wegrennen: overweeg de bezorging aan te passen naar afhalen op een afhaalpunt zodat je hem daar kunt weigeren.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14
Hackus schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:24:
[...]
* Weiger het pakje aan de deur of als je het op moet halen bij DHL punt, zeg je daar dat je het pakje weigert.
Dan gaat het retour afzender.
Veel succes daarmee... dan moet je én thuis zijn én weten dat ze iets willen afgeven voordat de bel gaat. Bij mij staan ze vaak al bij de buren binnen de tijd dat ik kan opstaan of soms ligt het gewoon bij de deur te wachten terwijl ze alweer instappen.

Tegenwoordig heb ik een pakket bus dus in mijn geval is een pakket weigeren in beginsel al moeilijk.

Ik zou het product dan ook gewoon houden en weigeren de aanvullende kosten te betalen. Je hebt al kosten gemaakt om het retour te sturen en daarbij stuurt de verkoper het zonder overleg terug naar jou. Evt. opnieuw retour is prima, maar dan wel met een verzendlabel vanuit de verkoper (of ze komen het ophalen, ook prima). Jij hebt geen opdracht gegeven om het te versturen dus ik wens ze heel veel succes met het innen ervan. Verder zou ik dar toch al nooit meer iets aanschaffen dus dat ze mij niet meer als klant willen is dan ook geen probleem meer :+

[ Voor 39% gewijzigd door Thalaron op 12-09-2021 12:38 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

coyote1980 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:34:
En met pakketbezorgers die het neerzetten, aanbellen en wegrennen: overweeg de bezorging aan te passen naar afhalen op een afhaalpunt zodat je hem daar kunt weigeren.
Thalaron schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:34:
[...]

Veel succes daarmee... dan moet je én thuis zijn én weten dat ze iets willen afgeven voordat de bel gaat. Bij mij staan ze vaak al bij de buren binnen de tijd dat ik kan opstaan of soms ligt het gewoon bij de deur te wachten terwijl ze alweer instappen.

Tegenwoordig heb ik een pakket bus dus in mijn geval is een pakket weigeren in beginsel al moeilijk.

Ik zou het product dan ook gewoon houden en weigeren de aanvullende kosten te betalen. Je hebt al kosten gemaakt om het retour te sturen en daarbij stuurt de verkoper het zonder overleg terug naar jou. Evt. opnieuw retour is prima, maar dan wel met een verzendlabel vanuit de verkoper (of ze komen het ophalen, ook prima). Jij hebt geen opdracht gegeven om het te versturen dus ik wens ze heel veel succes met het innen ervan. Verder zou ik dar toch al nooit meer iets aanschaffen dus dat ze mij niet meer als klant willen is dan ook geen probleem meer :+
Mocht dat niet lukken, dan mag de verkoper/verzender op eigen kosten het gestuurde goed terughalen.
Consument koper heeft het retour gedaan, en verkoper heeft het zelf weer teruggestuurd aan de koper.
(eigen schuld, bedrijfsrisico)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 16:34

T.C

Anoniem17 schreef op zondag 12 september 2021 @ 02:43:

Dus als ik het goed begrijp stuurt ze kleding met zweetlucht naar klanten toe?
Dat is wel heel onbeschoft.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem17
Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik zeker iets mee.

Om even meer context te geven, het gaat om een kleine webshop. De eigenaar is zeventien jaar en verkoopt met name op een welbekende app (ik weet niet of ik de naam mag noemen, maar dit is vast wel bekend). De webshops vliegen als paddestoelen uit de grond en bevatten alleen zelf opgestelde retour voorwaarden.

Voorbeelden hiervan zijn: geen geld terug maar een tegoed, geen retour mogelijk op oorbellen of sale artikelen etc.
Volgens mij is dat wettelijk niet toegestaan.

De webshop zit niet aangesloten bij een keurmerk. Er staat alleen een heel kort stukje op de website dat retouren met een geur (rook, zweet, parfum) niet geaccepteerd worden en daar moet men het mee doen.

Nu wil de eigenaar op haar kosten het vestje naar mij terugsturen. Ik krijg het aankoopbedrag niet terug. Volgens haar is het vestje niet meer verkoopbaar, vanwege het geurtje. Een verdere oplossing krijg ik niet. Ik wist ook niet dat ze zo jong was, dus ik bestel hier niet weer uiteraard. Ik zal ook een negatieve review achterlaten.

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De webshop zit niet aangesloten bij een keurmerk. Er staat alleen een heel kort stukje op de website dat retouren met een geur (rook, zweet, parfum) niet geaccepteerd worden en daar moet men het mee doen.
Misschien kan dat meisje van 17 beter zich nog even verdiepen in consumentenrechten.

Niet bij laten zitten en advies van @PP_Sound volgen.

Zij kan dat ding toch ff wassen. Pfffff.

[ Voor 71% gewijzigd door Gunner op 12-09-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16
Standaard recept, aanmanen, in gebreke stellen (kan gelijk bij voorbaat bij de aanmaning) en vervolgens bij niet-nakoming dagvaarden. Leert de verkoper er tenminste nog iets van. Je staat volledig in je recht. Overigens, het teruggestuurde vodje mag je in je kast hangen en ter zekerheid houden. Uiteraard stuur je m netjes terug nadat je vordering is uitbetaald, maar wel op kosten van de verkoopster.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zit wel verschil in particulieren onder elkaar, via oa platform/Apps als Vinted-Marktplaats etc.

Ik dacht te lezen dat het om een webshop ging, in de zin van online winkel die oa nieuwe kleding verkoopt.
Bedrijf v consument.
PP_Sound schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:36:
Geef aan dat je het retour pakket gaat weigeren en dat bij niet terugstorten van het aankoopbedrag je wettelijk recht gaat opeisen.
Leg dan een onwetende gelijk uit wat haar rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

De andere kant van het spectrum is er ook. Webshops die kleding kort reinigen indien nodig en dan opnieuw verpakken in plastic/papier zodat de volgende klant het weer 'als nieuw' ervaart.
Dat ze 17 is, is zielig dat ze niet de juiste ondersteuning krijgt verder is het nog steeds een ondernemersrisico.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Wat is een transparantie geur eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit is natuurlijk waar het bij iemand zonder enige kennis en ervaring snel fout zal gaan. Bij het bepalen van de verkoopprijzen word geen rekening gehouden met enige risico's en aansprakelijkheden. Die denkt gewoon "ingekocht voor 10 euro, verkocht voor 11, dus 1 euro marge, winst". Ja, zo kan iedereen "concurreren" met grote webwinkels. Wil je alles netjes doen, dan moet je daar nog 2 euro op gooien voor het afdekken van ondernemersrisico.

Nou zijn de prijzen van kleding, i.t.t. bijvoorbeeld electronica, zodanig inconsistent dat dat voor een ondernemer wel mee te nemen moet zijn (merkkleding die een factor veel bovenop de kostprijs gooit, maar ook die 'hippe' zelfgebreide sjaaltjes van himalayaanse zebra-wol).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

horizon1978 schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:33:
Een doorzichtige geur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kom op zeg, je weet heus wel wat dat zou moeten zijn.. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:57
De geur die vrijkomt bij transpireren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Jolly_Jumper schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
[...]

De geur die vrijkomt bij transpireren?
Transpiratie dus ;)
Transparantie is gewoon doorzichtigheid

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Het is sowieso een doorzichtige poging om onder de WKOA uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:19:
Er zit wel verschil in particulieren onder elkaar, via oa platform/Apps als Vinted-Marktplaats etc.

Ik dacht te lezen dat het om een webshop ging, in de zin van online winkel die oa nieuwe kleding verkoopt.
Bedrijf v consument.
Nu vraag ik me inderdaad ook af om wat voor soort winkel het gaat. Zoals ik het begrijp heb je het dus wel gekocht bij een bedrijf? Eventueel via een app, maar in ieder geval niet van een particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 29-04 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* Speculeren over de naam van de winkel doen we niet aan.

En in dat geval misschien tevens tweedehands en particulier.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Particulier met een retourformulier en voorwaarden?

Of die app moet retourzendingen afdwingen, maar dat lijkt me sterk. Dat gaat het platform veel gezeik opleveren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 29-04 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende mod toe, hier is het offtopic.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem17
Nee, geen vinted, marktplaats of iets tweedehands. Het betreft een webshop, dus een echt bedrijf met een KvK nummer. Ze promoot haar webshop via insta en tiktok.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem17 op 13-09-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem17
erwn schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:07:
[...]

Nu vraag ik me inderdaad ook af om wat voor soort winkel het gaat. Zoals ik het begrijp heb je het dus wel gekocht bij een bedrijf? Eventueel via een app, maar in ieder geval niet van een particulier?
Nee, een webwinkel met KvK nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem17
Ik zie nu in mijn DHL app dat ze het pakket nu daadwerkelijk aan mij heeft teruggestuurd😑.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem17 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:57:
Ik zie nu in mijn DHL app dat ze het pakket nu daadwerkelijk aan mij heeft teruggestuurd😑.
Heb je nu wel of niet gezegd dat je het retour niet accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem17
Gunner schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:58:
[...]

Heb je nu wel of niet gezegd dat je het retour niet accepteert?
Ik ga het niet accepteren en mijn rechtsbijstand inschakelen. Tevens heb ik het juridisch loket gemaild. Ik hoop dat hier wat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Anoniem17 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:52:
[...]

Nee, een webwinkel met KvK nummer
Ik en mijn vrouw hebben ook een KvK nummer, dat zegt niet heel veel.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem17 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:26:
[...]

Ik ga het niet accepteren en mijn rechtsbijstand inschakelen. Tevens heb ik het juridisch loket gemaild. Ik hoop dat hier wat uitkomt.
Niet geheel antwoord op m'n vraag. Heb je dit haar ook laten weten? Gewoon die reactie van @PP_Sound terugsturen in whatsapp. Kort en krachtig.

Zo'n jonge onderneemster denkt hier mee weg te komen. Ja totdat ze iemand treft die toch iets meer kennis heeft van consumentenrecht. Hier moet je echt korte metten mee maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 13-09-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem17
Gunner schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:35:
[...]

Niet geheel antwoord op m'n vraag. Heb je dit haar ook laten weten? Gewoon die reactie van @PP_Sound terugsturen in whatsapp. Kort en krachtig.

Zo'n jonge onderneemster denkt hier mee weg te komen. Ja totdat ze iemand treft die toch iets meer kennis heeft van consumentenrecht. Hier moet je echt korte metten mee maken.
Bedankt voor je reactie.

Jazeker, ik heb haar een whatapp bericht gestuurd. Ik heb medegedeeld dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik de levering niet accepteer. Dan kan ze het terug verwachten. Ik heb ook gezegd dat ik mijn rechtsbijstand ga inschakelen en ik heb haar een screenshot gestuurd van de reactie van het juridisch loket. Ik krijg verder geen reactie van haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem17 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:20:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Jazeker, ik heb haar een whatapp bericht gestuurd. Ik heb medegedeeld dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik de levering niet accepteer. Dan kan ze het terug verwachten. Ik heb ook gezegd dat ik mijn rechtsbijstand ga inschakelen en ik heb haar een screenshot gestuurd van de reactie van het juridisch loket. Ik krijg verder geen reactie van haar.
Misschien kun je de reactie van het Juridisch Loket hier delen, daar kunnen veel lezers van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:38

LankHoar

Langharig tuig

@Anoniem17 logisch dat ze niet reageert. Ze snapt er blijkbaar weinig van. Je RBV zal gezien de waarschijnlijk niet zo hoge prijs gewoon kiezen om jouw schadeloos te stellen, waardoor zij hier gewoon mee weg gaat komen. Zou toch eens kijken of je niet zelf haar in gebreke kunt stellen en vervolgens dagvaarden. Grote kans dat ze dan de keutel wel in trekt en wellicht wat leert over consumentenrecht.. Kost jouw alleen tijd als je dit zelf doet.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 22:59

ITsEZ

parttime all-rounder

armageddon_2k1 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:29:
[...]

Ik en mijn vrouw hebben ook een KvK nummer, dat zegt niet heel veel.
Als je dat nummer op je webwinkel zet zegt het dat je als bedrijf handelt. Het zegt dus best wel veel, daar is het hele KVK systeem immers voor bedacht.
Gunner schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:35:
[...]

Volledig mee eens hoor, maar het gaat TS alleen maar moeite kosten. TS kan hooguit extra incasso kosten van een paar tientjes in rekening brengen. Daarna zal ze wel overstag gaan en het geld terug storen voor het te ver gaat. Alleen ingrijpen van instanties als ACM heeft hier zin, maar die houden zich niet bezig met kleine winkels. Ookal zouden ze gewoon sporadisch boetes van een paar honderd euro moeten uitdelen.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:48
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:37 ]

Zucht...

Pagina: 1