Andere Radio plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• andreluppers
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10-2023
Hi allen,

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe auto ben ik ergens tegenaan gelopen. Ik heb een prachtige auto gezien, helemaal naar wens op één puntje na; bluetooth.
Er zit momenteel een radio in die geen bluetooth heeft, terwijl mijn huidige auto dat wel heeft. Normaal gesproken zou ik zeggen; zet er een nieuwe radio met bluetooth in, maar ik weet dus niet of dit zomaar kan.
De radio heeft namelijk ook andere functies in het radio vlak zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gtIeQdguIv3jVvb3W-PkOJltl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kowwqbu3APwZGdPTx3pK2sQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al even rond lopen neuzen op het internet, en kwam deze radios tegen.

Zoals je ziet past hij qua vorm wel in de auto (volgens mij). Maar zijn de functies zoals gevarenlicht etc, niet meer te gebruiken. Ook zit er achter het stuur een soort stuurbediening voor de radio. Ik weet dus ook niet of die nog te gebruiken is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tTULHgQ2PxmKfyr9Mu6CtyJKAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZ4JZczIVP9pGGUYBeRiIOIf.jpg?f=fotoalbum_large

Is hier een oplossing voor? Of zijn er andere suggesties?

edit: Ik weet dat je van die plugjes hebt waarbij je via de aux bluetooth kan krijgen. Deze heb ik gehad, maar werkte toch niet helemaal lekker 2 jaar terug(Batterij snel leeg, geen optie tot opladen tijdens het afspelen). Mochten ze in deze 2 jaar flink verbetert zijn hoor ik het natuurlijk graag.

edit2: Het betreft een Seat Ibiza ST 1.2 uit 2013

[ Voor 8% gewijzigd door andreluppers op 12-09-2021 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:33
Heb je de product omschrijving gelezen van het product wat je linkt? 8)7

• andreluppers
donnie1992 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:56:
Heb je de product omschrijving gelezen van het product wat je linkt? 8)7
Zeker, maar volgens mij staat daar niet persé het antwoord op al mijn vragen. Anders zou ik daar geheel overheen gelezen hebben..?

Dit specifieke product geeft alleen antwoord op de vraag of stuurbediening overgenomen kan worden.:)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik vermoed dat als je iets met dat airbag lampje gaat doen, je zo een dikke storing hebt in je airbag circuit. Heb ik met mijn Skoda (ook VAG) ook eens gehad. Die unit kan je dus zeker niet zomaar vervangen. Bovendien zijn gevarenlichten verplicht.
Als dit een oudere auto is, zou ik lekker iets met die jackplug doen. Inderdaad een BT module erop en die dan achter je dash wegwerken, en ergens 12v van pakken. Heb ik ooit ook gedaan, een voltage regelaar van Ali express van 12v naar 3,7v, lipo uit die BT module gehaald en klaar. Volgens mij nog geen 5 euro kosten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:33
Ik heb even 5 seconden gegoogeld en kwam deze video tegen YouTube: Zenec Z-E5514M - Montage / Installation
Blijkbaar heb je om de gevarenknop etc. een nieuw knoppenpaneel en kabelharnasje nodig zodat je die in je middenconsole kunt proppen. Welke dit zijn zijn afhankelijk van het model auto

Zie ook: https://www.seatcupra.net...ange.410026/#post-4494956

[ Voor 11% gewijzigd door donnie1992 op 11-09-2021 23:17 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat bedoel je precies met bluetooth? Een carkit? Of muziek spelen vanaf je telefoon?

Er zijn afhankelijk van je wensen waarschijnlijk makkelijkere oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:53
Je kunt natuurlijk ook een “ouderwetse” Parrot erin zetten?

https://www.carkit-shop.nl/parrot-ck3100-carkit.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit lijkt me het makkelijkst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb het idee dat de TS juist bluetooth wil om audio te streamen, niet om te bellen ;)

edit: lomp veel geld trouwens voor zo'n oud systeem :X

[ Voor 8% gewijzigd door MadMarky op 11-09-2021 23:38 ]

🖥️ | 🚗

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@andreluppers je hebt niet vermeld wat voor auto je hebt, maar zijn er voor jouw auto geen inbouwframes verkrijgbaar voor een normale radio? Waarbij je het knoppenpaneel behoudt maar daarboven wel een losse single-DIN radio kunt inbouwen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:17
Even zoeken of er een 1 din imbouwframe te krijgen is voor je auto. Tevens ook de juiste verloop stekker opzoeken en dan kan je alles plug en play maken met een aftermarket radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
MadMarky schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:40:
@andreluppers je hebt niet vermeld wat voor auto je hebt, maar zijn er voor jouw auto geen inbouwframes verkrijgbaar voor een normale radio? Waarbij je het knoppenpaneel behoudt maar daarboven wel een losse single-DIN radio kunt inbouwen.
Het betreft een Seat Ibiza ST 1.2 uit 2013. Zal het in m'n post ook even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
donnie1992 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:15:
Ik heb even 5 seconden gegoogeld en kwam deze video tegen YouTube: Zenec Z-E5514M - Montage / Installation
Blijkbaar heb je om de gevarenknop etc. een nieuw knoppenpaneel en kabelharnasje nodig zodat je die in je middenconsole kunt proppen. Welke dit zijn zijn afhankelijk van het model auto

Zie ook: https://www.seatcupra.net...ange.410026/#post-4494956
Dus als ik het goed begrijp, kan ik het hele paneel vervangen door de radio die ik in mijn eerste post benoemd heb, en vervolgens een kastje aanschaffen om deze knoppen te vervangen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwvNniCTU6bOlN2eMf5F9HmI1xE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXHJ1ihNUUuYKtRhgvIYWnm7.jpg?f=fotoalbum_large

I.p.v. de 4 knoppen die er nu staan, worden die dan uitgebreid met de knoppen die momenteel onder de radio bevinden (gevarenlicht, airbags etc,)

[ Voor 6% gewijzigd door andreluppers op 12-09-2021 00:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Seat Ibiza 6F dus: Tadaa!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.oemvwshop.com/images/0/88b47e1fafbd70f3/1/retaining-frame-nite-black-seat-ibiza-6f.jpg
In combinatie met het juiste verloopkabeltje kun je iedere willekeurige single DIN radio in je auto inbouwen. De knoppen passen gewoon weer in de houders in het frame.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
MadMarky schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:06:
[Afbeelding]
In combinatie met het juiste verloopkabeltje kun je iedere willekeurige single DIN radio in je auto inbouwen. De knoppen passen gewoon weer in de houders in het frame.
Super! Dit houd ik sowieso als optie.
Ik ga ervanuit dat de stuurbediening dan niet meer werkt? Of valt daar ook nog wat voor te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb niet veel verstand van Seat, maar de stuurbediening van auto's is merkspecifiek en zal niet zomaar werken op een aftermarket radio. Die heeft daar simpelweg geen inputs voor.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
Stuurbediening, voor mijn Yaris heb ik een kastje van Connects2 gebruikt.
Deze zou voor een Ibiza tussen 2008 en 2016 moeten zijn:
https://connects2.com/Product/ProductItem/CTSST001.2
Hierbij heb je nog wel een ander kabeltje nodig voor de nieuwe radio (Headunit connection lead), zie het lijstje op die website onder de foto van het kastje.
Ik heb voor mijn Pioneer radio de "CTMULTILEAD.2" gebruikt, en dat werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door slein78 op 12-09-2021 00:28 . Reden: CTMULTILEAD.2 toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

andreluppers schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:04:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, kan ik het hele paneel vervangen door de radio die ik in mijn eerste post benoemd heb, en vervolgens een kastje aanschaffen om deze knoppen te vervangen;
[Afbeelding]

I.p.v. de 4 knoppen die er nu staan, worden die dan uitgebreid met de knoppen die momenteel onder de radio bevinden (gevarenlicht, airbags etc,)
klopt je hebt relocation kits voor die knoppen....

snelle google..

https://www.vag-navisyste...za-6j-from-2012/2001?en=1

Niet vergeten om ook het bijhorende kastje te kopen.
Stuurbediening enzo werkt meestal gewoon bij die android headunits; is gewoon een VW van binnen en daar werken ze perfect op op die android headunits. Geb je gelijk ook GPS en whatever. Single din zouk tegenwoordig niet meer doen.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 12-09-2021 07:43 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:15
Heb je all bluetooth fm transmitters overwogen? Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee en weet dus niet hoe goed ze zijn maar het zou wel een simpele oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:18
MadMarky schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:06:
[Afbeelding]
Dit is de 6J. De 6F is het 2017+ model.

@andreluppers: dan moet je zoiets hebben:
https://www.vagshop.nl/se...afdekking-voor-1din-radio
Daarnaast koop je een adapter om de radio aan te kunnen sluiten, van quadlock naar ISO, eventueel inclusief steering wheel interface zodat de stuurbediening ook blijft werken.
Voorbeeld: https://www.dynamicsounds...l-adaptor-ctsst001-2.html

[ Voor 26% gewijzigd door P1nGu1n op 12-09-2021 11:13 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:28

Yucon

*broem*

..

[ Voor 126% gewijzigd door Yucon op 12-09-2021 13:38 . Reden: spuit 11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:25
susscorfa schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:21:
Heb je all bluetooth fm transmitters overwogen? Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee en weet dus niet hoe goed ze zijn maar het zou wel een simpele oplossing zijn.
net gekocht ivm 2 radio's in mijn camper, Al met 1 radio uitgeprobeerd: ruist enorm. Wel goedkope oplossing

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:18
Dit is ook nog een makkelijke en goedkope optie trouwens:
https://www.amazon.nl/UGR...Versterkers/dp/B081GGB53R

Een bluetooth receiver met USB aansluiting. Dan heb je het probleem niet meer dat de accu steeds leeg is. De kwaliteit is dan een stuk beter dan FM.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:14
In mijn pa's auto heb ik zo'n chinesium bluetooth aux dongel die je in je sigaret aansteker kan proppen en de aux kabel in je aux poort (komt ook meteen met 5v usb lader dan) en dat ding paired sneller dan mijn 200 euro JVC unit. En heeft een mini controller met play/pauze, forward en backward die ook goed werkt. Die wordt bevestigd met een magneet die je aan je dashboard kunt plakken met de meegeleverde 3m tape. Werkt ideaal. Een puntje though... 'the bluetooth device is ready to pair / the bluetooth device is connected successfully chinese stem' als je daar mee kunt leven is het een betere bluetooth interface dan menig bluetooth radios en dat voor nog geen twee tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-05 15:45
Is het niet mogelijk om ergens een luxere originele variant van de console op de kop te tikken en die te plaatsen? Geen idee of dit verder kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik tag @Antera even, die heeft vrij veel verstand van dit soort dingen. Kan je ook vertellen hoeveel werk het is om evt knoppen te relocaten - wat naar mijn eigen verwachting stiekem best wel eens een klus zou zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb in mijn mitsubishi colt van 2010 hetzelfde probleem gehad en dan voornamelijk ook dat knoppen achter het stuur en dergelijke niet meer werken en dat het een modelspecifieke radio betreft die ook het secundaire boordcomputerscherm aanstuurt.

Jouw situatie lijkt dus op die vna mij en daarom raad ik je een mantson kit aan. Het voordeel hiervan is dat je gewoon je originele radio blijft gebruiken en de module aansluit op de cd wisselaar. Hij neemt dus de positie van cd over (je cd speler werkt dan niet meer met cdtjes maar boeie) en maakt hier Bluetooth van. Als je dus op CD drukt dan start de module en verbind je gewoon met Bluetooth, tevens zit er de mogelijkheid bij een microfoon aan te koppelen zodat je ook meteen een Bluetooth carkit hebt.

Bij mij werkt het helemaal top en alle knoppen werken en er hoeft niks geremapt te worden.

https://www.carinterface....eat-autoradios_mn-bua-vw8

Deze link is de kit voor seat autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
Is niet meer leverbaar. Staat erbij... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-05 04:56
Zit er bovenop je dashbord geen aansluiting voor een Garmin nav systeem daar kun je ook de radio mee bedienen en er zit Bluetooth op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik zou er een Yatour met BT in zetten https://www.carinterface.nl/seat
Ik heb er een in mn punto gehad en in de swift van mn ex. Het voordeel is, is dat je de originele radio blijft gebruiken en de stuurbediening dat ook nog werkt. Als je er een aftermarket radio in zet is de kans dat je stuurbediening niet meer te gebruiken is aanwezig.
Je hebt dan BT handsfree bellen en via je mobiel kan je audio streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
shejaidon schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:45:
Ik heb in mijn mitsubishi colt van 2010 hetzelfde probleem gehad en dan voornamelijk ook dat knoppen achter het stuur en dergelijke niet meer werken en dat het een modelspecifieke radio betreft die ook het secundaire boordcomputerscherm aanstuurt.

Jouw situatie lijkt dus op die vna mij en daarom raad ik je een mantson kit aan. Het voordeel hiervan is dat je gewoon je originele radio blijft gebruiken en de module aansluit op de cd wisselaar. Hij neemt dus de positie van cd over (je cd speler werkt dan niet meer met cdtjes maar boeie) en maakt hier Bluetooth van. Als je dus op CD drukt dan start de module en verbind je gewoon met Bluetooth, tevens zit er de mogelijkheid bij een microfoon aan te koppelen zodat je ook meteen een Bluetooth carkit hebt.

Bij mij werkt het helemaal top en alle knoppen werken en er hoeft niks geremapt te worden.

https://www.carinterface....eat-autoradios_mn-bua-vw8

Deze link is de kit voor seat autos
Deze dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
DBC87 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:52:
Ik zou er een Yatour met BT in zetten https://www.carinterface.nl/seat
Ik heb er een in mn punto gehad en in de swift van mn ex. Het voordeel is, is dat je de originele radio blijft gebruiken en de stuurbediening dat ook nog werkt. Als je er een aftermarket radio in zet is de kans dat je stuurbediening niet meer te gebruiken is aanwezig.
Je hebt dan BT handsfree bellen en via je mobiel kan je audio streamen.
Op de website staat mijn model seat er niet tussen en ook op de plaatjes zie ik geen radio die lijkt op de mijne. Werkt dit dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
Toontje kenobi schreef op maandag 13 september 2021 @ 05:17:
Zit er bovenop je dashbord geen aansluiting voor een Garmin nav systeem daar kun je ook de radio mee bedienen en er zit Bluetooth op
Hoe ziet zon aansluiting eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47k49UYKaRl-yASTigubmahJVIs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OQUtsIsDZwgRq0S6exDAlGAi.jpg?f=user_large.

Dit is de aansluiting bovenop mijn dashbord er kan een afdek plaatje op

[ Voor 17% gewijzigd door Toontje kenobi op 14-09-2021 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-LQZAdnJNPoKkh3JP_qllWX9Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDdWCklYaOERwN7sVApIX2b4.jpg?f=fotoalbum_large

En zo met Bluetooth/navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Mocht je dit niet hebben kun je bij Seat online kijken (Seat forum) daar staat veel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
Toontje kenobi schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:02:
[Afbeelding].

Dit is de aansluiting bovenop mijn dashbord er kan een afdek plaatje op
Volgens mij zit dit deze aansluiting erop! Hoe kun je die aansluiting dan precies gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Google maar eens naar Garmin Seat Ibiza daar kom je verder mee,de navigatie/bluetooth systemen worden ook op marktplaats aangeboden het is wel een verouderd systeem dus navigatie is niet up to date maar je hebt wel bluetooth

[ Voor 90% gewijzigd door Toontje kenobi op 14-09-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Let er wel op dat je de houder zo noem ik het maar erbij hebt want daar klik je de Garmin op vast en klik je de houder op het aansluitpunt bovenop je dashboard als die er tenminste op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Dus de Garmin is dan navigatie radio nog wat autotemperatuur g kracht koelvloeistof temperatuur rijsnelheid en niet te vergeten Bluetooth spotify als je dat hebt stream ik vlekkeloos naar het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Autopar biedt ze ook aan met garantie let er wel op dat je er de losse houder bij koopt die heb je echt nodig

[ Voor 3% gewijzigd door Toontje kenobi op 14-09-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreluppers
Toontje kenobi schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:42:
Autopar biedt ze ook aan met garantie let er wel op dat je er de losse houder bij koopt die heb je echt nodig
Super, ik kan de auto zaterdag ophalen, dus dan zoek ik 't even uit of ie past enzo. Kan dat ding gewoon 24/7 aan de stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
Ja ik laat hem altijd op mijn dashboard zitten je kan de Garmin ook loskoppelen in je dashboard leggen er zit overigens een batterij in die opgeladen wordt door de accu van de Seat veel rij plezier

• andreluppers
Toontje kenobi schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:49:
Ja ik laat hem altijd op mijn dashboard zitten je kan de Garmin ook loskoppelen in je dashboard leggen er zit overigens een batterij in die opgeladen wordt door de accu van de Seat veel rij plezier
Super. Dit lijkt me de beste optie. Stream gaat dus vlekkeloos? Geen haper? Vind hier en daar op internet wat geklaag over stotteren..

• Toontje kenobi
Daar heb ik tot nu toe geen last van waar ik wel last van heb dat als er 2 telefoons gekoppeld zijn via Bluetooth dan moet ik weer van vooraf aan beginnen om spotify te koppelen daar heb ik geen last van met 1 enkele telefoon gekoppeld (spotify stream ik via waze een geweldige navigatie app voor mij althans) en om eerlijk te zijn bellen doe ik eigenlijk nooit in de auto behalve vrouwlief maar ik heb haar nog niet horen klagen over stotteren tijdens het bellen

• andreluppers
Toontje kenobi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:47:
Daar heb ik tot nu toe geen last van waar ik wel last van heb dat als er 2 telefoons gekoppeld zijn via Bluetooth dan moet ik weer van vooraf aan beginnen om spotify te koppelen daar heb ik geen last van met 1 enkele telefoon gekoppeld (spotify stream ik via waze een geweldige navigatie app voor mij althans) en om eerlijk te zijn bellen doe ik eigenlijk nooit in de auto behalve vrouwlief maar ik heb haar nog niet horen klagen over stotteren tijdens het bellen
Dan ga ik marktplaats afstruinen. Super! thanks!
Pagina: 1