Internetprovder voor ENKEL internet - België

Pagina: 1
Acties:

• orchidius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09-2021
Hey iedereen,

Ik ben recent verhuisd, en moet op zoek naar een nieuwe internet-provider. Ik blijf echter steeds uit komen bij providers die ook telefonie/tv aanbieden, en met paketten zitten die voor mij totaal niet aantrekkelijk zijn.

Wij wonen met een gezin in 3 studenten samen onder 1 dak, zonder tv, zonder vaste telefoon (maar met gsm's, dus die abonnementen kunnen evt wel mee met het internet worden afgesloten).

Hebben jullie ergens goede ervaringen mee? Ik kom niet verder dan de telenet/proximus grote vissen...

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:06
orchidius schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:19:
Hey iedereen,

Ik ben recent verhuisd, en moet op zoek naar een nieuwe internet-provider. Ik blijf echter steeds uit komen bij providers die ook telefonie/tv aanbieden, en met paketten zitten die voor mij totaal niet aantrekkelijk zijn.

Wij wonen met een gezin in 3 studenten samen onder 1 dak, zonder tv, zonder vaste telefoon (maar met gsm's, dus die abonnementen kunnen evt wel mee met het internet worden afgesloten).

Hebben jullie ergens goede ervaringen mee? Ik kom niet verder dan de telenet/proximus grote vissen...
Ik ben niet helemaal bekend met Belgische providers.. maar:

- Heb je ADSL, kabel of glas? Welke providers zijn beschikbaar?
- Wat komt er uit de vergelijkingssites? Internethunter.be of aanbieders.be
- Wat voor internet snelheid heb je nodig?
- Welke mobiele telefoon abonnementen zijn er op je adres en zijn daar kortingen mee te halen?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-05 13:11
Er is nu eenmaal niet veel keuze in België.

Op de kabel heb je Telenet en Orange.
Op de telefoonlijn / glasvezel Proximus en Scarlet (Scarlet is ook van Proximus, maar de "budget" versie) + wat kleinere operatoren zoals EdpNet.

De meesten hebben wel een internet-only abonnement. Ze zijn eigenlijk allemaal te duur voor wat je krijgt (maar dat geldt voor alle telecom in België).

Voor de rest inderdaad wat @evleerdam zegt: als er glasvezel ligt kan EdpNet een goede keuze zijn. Als er geen glasvezel ligt hangt het er van af of je voldoende hebt aan de lagere snelheden van VDSL (50 à 100 Mbit), anders moet je naar de kabel (Telenet of Orange).

• orchidius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09-2021
Heb ondertussen ook al wat zitten opzoeken, en daar lijkt het wel op neer te komen.

edpnet is super, maar geen aansluiting met glasvezel hier in huis, wel in de straat.

Telenet lijkt dan het beste daarnaast; 300mbs voor 55/maand.

Is edpnet verder een betrouwbare provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
EDPnet is een wat kleinere maar zeer klantvriendelijke provider. Ze hanteren geen datalimiet. Ik heb er zelf in het verleden prima ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:27
orchidius schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:41:
Heb ondertussen ook al wat zitten opzoeken, en daar lijkt het wel op neer te komen.

edpnet is super, maar geen aansluiting met glasvezel hier in huis, wel in de straat.

Telenet lijkt dan het beste daarnaast; 300mbs voor 55/maand.

Is edpnet verder een betrouwbare provider?
Het is misschien handig om eens op het forum van Userbase te gaan lezen, daar hebben ze per provider wel een categorie.

Toevoeging op de kabel is nog een aanbod van Orange, daar kan je ook voor internet only terecht.
Pagina: 1