Ps5 controller aanpassen voor gamer met beperking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Ik heb een specifieke vraag voor iemand die erg handig is in het werken met moederborden.

Ik ben een gamer met een beperking. Ik speel op ps5 maar kan geen ps5 controller gebruiken. Tot nu toe kon ik mijn ps4 controller gebruiken op ps5 games dankzij de titan two Adapter. Alleen heeft Sony dit nu gepachted.

Kan iemand een bestaande ps5 controller aanpassen naar de afmetingen van een hori kids controller for ps4.

Uiteraard tegen vergoeding.

Ik heb geprobeerd een dualsense te gebruiken. Alleen is deze onmogelijk te gebruiken ivm de afmetingen.
...

Beste antwoord (via Thibaut1234 op 13-09-2021 14:22)

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 14:08
Misschien een brug te ver, maar Microsoft heeft voor de Xbox de Adaptive controller. Deze is zelf aan te passen/sticks voor te maken.

Ik weet niet of deze ook zonder problemen werkt op de PS5, maar ik weet wel dat de ondersteuning breed is - Switch, PC, PS4.

Indien dit mogelijk is, is dit misschien een duurzamere optie? Aanpassen van controllers is vrij lastig ivm afmetingen en stevigheid.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
Misschien een brug te ver, maar Microsoft heeft voor de Xbox de Adaptive controller. Deze is zelf aan te passen/sticks voor te maken.

Ik weet niet of deze ook zonder problemen werkt op de PS5, maar ik weet wel dat de ondersteuning breed is - Switch, PC, PS4.

Indien dit mogelijk is, is dit misschien een duurzamere optie? Aanpassen van controllers is vrij lastig ivm afmetingen en stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Je zou via ReWASD een andere controller kunnen gebruiken. ReWASD kan zich als DualSense controller voordoen, en je kan Remote Play gebruiken. Niet een ideale oplossing, maar de PS5 heeft niet echt een goede optie voor toegankelijke controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thibaut1234
@EJonk ben aan het overwegen om evt xbox te kopen. Maar adaptive controller is per knop aparte imput denk ik.

In ideale omstandigheden hang ik mijn huidige controller aan adaptive controller en bedien ik met die controller alle imput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
Thibaut1234 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:26:
@EJonk ben aan het overwegen om evt xbox te kopen. Maar adaptive controller is per knop aparte imput denk ik.

In ideale omstandigheden hang ik mijn huidige controller aan adaptive controller en bedien ik met die controller alle imput.
Klopt, alle knoppen kan je los bedraden. Mijn idee hierbij was dat je huidige controller beter om te bouwen is naar de Adaptive controller in plaats van dat je een PS5 controller in een andere controller probeert te duwen.

Zover als ik kan zien is die Hori Kids controller plenty beschikbaar. Zou wel een spare of wat op voorraad nemen als dat zegmaar 'the one' is.

Kijk, er is een hoop mogelijk en als ik sommige mensen zie gaan op youtube met custom controllers, dan gok ik ook wel dat het kan, maar ik maak me dan zorgen over stevigheid en misschien ooit een andere console of beperking wat veranderd (aannames!)

Die Adaptive controller heeft de naam dat deze rete universeel is en dus breed ondersteund wordt door meerdere consoles. Qua engineering is het echt een briljante oplossing als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
@EJonk goed idee moest ik kunnen mijn controller verbinden met de adaptieve controller en alles bedienen hiermee zou ik het direct doen.

Probleem is dat je maar 1 knop kan bedienen per imput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Op dit topic heeft iemand een adaptieve controller gemaakt van een ps4 controller. Ideale is omvormen naar dualsense.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtWRmsmcg5cutHD7sWtnoGm4R4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmFJeMZ0M99XozAb2wJDKSR4.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1