PC start niet meer op, help! :(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micha1957
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-03 00:11
Hallo lezers,

Sinds vanochtend start mijn pc niet meer fatsoenlijk op. Toen ik het opstartte zag ik een no signal bericht op mijn beeldscherm. Bij een heropstart bleef dit probleem aanhouden maar zag ik dat het toetsenbord en de muis uit vielen. Nogmaals opgestart en toen viel de pc zelf uit tijden de boot. Ik zag bij inspectie dat er veel stof op de CPU was. Ik heb dit schoongeblazen met een busje perslucht.

Allhoewel de pc nu wel opstart, krijg ik nog steeds geen signaal op het beeldscherm. Daarnaast vallen het toetsenbord en de muis wederom uit na ongeveer 30 seconden opstarten. Enig idee wat te doen? Ik dacht eraan om het naar een Mediamarkt in de buurt te brengen want ik ben een leek wat betreft computers. Zie hieronder bewijs; een foto van mijn set-up. Windows 7 btw, don't hate on me.

*FIX*

Ik heb het opgelost. Ik heb de HDMI-kabel in de HDMI-ingang gestopt van het moederbord ipv de videokaart. Toen kreeg ik meteen signaal en kon ik startop modi opzoeken. Het is dus gerepareerd. Geen input meer nodig! Toch bedankt voor het lezen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1rTuCEHRibreVghEKc1vEGLjQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BwNiZFC7ptz9FsG4oObuKDs6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Micha1957 op 11-09-2021 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Micha1957 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:07:

Ik heb het opgelost. Ik heb de HDMI-kabel in de HDMI-ingang gestopt van het moederbord ipv de videokaart.
Waarmee je gebruik maakt van de Intel HD graphics welke veel en veel slechter presteert dan een RX 570. Weet niet waar je het systeem voor gebruikt maar gamen e.d. kan je wel vergeten.

Blijkbaar is je videokaart kapot of de stroomconnector van de videokaart is eruit.

BTW: bij de Mediamarkt hebben ze alleen verstand van computers verkopen, niet van repareren. En stap eens af van W7. Dat krijgt al tijden geen beveiligingsupdates meer en is daarmee zo lek als een mandje.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Je RX570 gaat zo niks meer doen. Die kun je er net zo goed uit halen, of zelf gaan uitzoeken of je de problemen kunt oplossen.

I reject your reality and substitute my own

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Er is niks gerepareerd
Je videokaart is nog steeds niet werkend, je gebruik de gpu van de processor. Dus graag meer info.

Heb je de pc zelf gebouwd?
Heb je garantie op de pc/onderdelen?

Zou eerder naar een pc winkel gaan dan de MediaMarkt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Micha1957
Uszka schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:36:
[...]

Waarmee je gebruik maakt van de Intel HD graphics welke veel en veel slechter presteert dan een RX 570. Weet niet waar je het systeem voor gebruikt maar gamen e.d. kan je wel vergeten.

Blijkbaar is je videokaart kapot of de stroomconnector van de videokaart is eruit.

BTW: bij de Mediamarkt hebben ze alleen verstand van computers verkopen, niet van repareren. En stap eens af van W7. Dat krijgt al tijden geen beveiligingsupdates meer en is daarmee zo lek als een mandje.
Ter verduidelijking; ik heb daarna de videokaart weer aangesloten en het euvel lijkt opgelost. Heel vreemd maar je hoort mij niet meer klagen! :*)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Hoe bedoel je 'aangesloten'? Had je de videokaart eruit gehaald?

• Micha1957
Uszka schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:45:
Hoe bedoel je 'aangesloten'? Had je de videokaart eruit gehaald?
Nee, hdmi-kabel op de videokaart aangesloten.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Duidelijk,. Tja als het weer werkt dan werkt het.
Heb het soms met mijn laptop, 2 weken lang geen problemen, plotseling geen beeld. Alles even los en vast en het doet het weer.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1