Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilfred76
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-09-2021
Hi, is er iemand die de S21 Ultra gebruikt met twee simkaarten waarvan er 1 wordt gebruikt voor het data verkeer en tegelijkertijd kan bellen en internetten met beide telefoonnummers zonder dat de data verbinding uit valt?

Ik gebruik mijn gsm puur zakelijk en stel een hotspot in voor mijn laptop & iPad, als ik nu gebeld wordt (geen S21) op 1 van de twee nummers valt mijn hotspot uit en dus is de data verbinding weg, erg irritant! Navraag bij KPN leert dat ik een nieuw toestel nodig heb dus naar de winkel ...

Vandaag bij media markt geweest om een S21 Ultra aan te schaffen maar volgens de verkoper werkt dit op de S21 ook niet ? Ik dacht ik vraag het hier, wellicht is er iemand die dit ook zo gebruikt?

Thnx👍

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:11
Vrijwel alle dual SIM telefoons zijn active/standby. Dus slechts één van de twee SIMkaarten kan op een moment een actieve spraak/dataverbinding hebben. Wanneer je via SIM 1 je data laat lopen en je via SIM 2 gebeld wordt zal je dataverbinding dus verbreken en visa versa. Wanneer je echter via SIM 1 een dataverbinding hebt en je via SIM 1 een gesprek binnenkrijgt zal je dataverbinding wel openblijven (tenminste, dat is bij mijn Xiaomi 9t pro dual SIM het geval).

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 20:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je een wat goedkopere telefoon hebt (zoals ik) dan schakelt de dataverbinding op de hotspot tijdens het bellen terug van 4G naar 3G. (Ik heb een dual-SIM telefoon, maar er zit momenteel maar 1 SIM in)

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 11-09-2021 17:21 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
aawe mwan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:16:
Als je een wat goedkopere telefoon hebt (zoals ik) dan schakelt de dataverbinding op de hotspot tijdens het bellen terug van 4G naar 3G.
Dat heeft dan weer niks te maken met goedkoop. Je zal nu een toestel / provider hebben die geen 4G bellen aanbied, waardoor hij telefoons over het 3G netwerk heenstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 20:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

rens-br schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:51:
[...]
Dat heeft dan weer niks te maken met goedkoop. Je zal nu een toestel / provider hebben die geen 4G bellen aanbied, waardoor hij telefoons over het 3G netwerk heenstuurt.
Klopt, ik heb een toestel dat waarschijnlijk geen 4G bellen aanbiedt en mijn toestel ondersteunt in elk geval geen 4G data tijdens het bellen. Gelukkig wel 3G data tijdens het bellen, maar de keren dat ik het gebruikt heb (tegelijk bellen en ingelogd zijn op een remote desktop) was dat veel trager, je krijgt een enorme lag op je muispijl.

Een toestel dat geen 4G data tijdens het bellen ondersteunt, was op het moment dat ik mijn telefoon kocht, VEEL goedkoper dan een toestel dat wel 4G data tijdens het bellen ondersteunde. Dit was dus eigenlijk wat ik bedoelde toen ik schreef dat mijn „goedkope” telefoon geen 4G data tijdens het bellen ondersteunde.

Goedkoop is natuurlijk relatief als je het hebt over een apparaat van meer dan 100 euro, maar in de tijd dat ik mijn telefoon kocht, was onder tweakers nog wel redelijk bekend dat destijds alleen de vlaggenschip telefoons 4G data tijdens bellen ondersteunden. En die zijn duur.

Terugkomend op de originele vraag: het zou mooi zijn als het werkt met het voorgestelde dure apparaat, maar dat is nu nog een gok. Ik denk dat ikzelf zou kiezen voor een oplossing met 2 apparaten, dus een aparte MiFi voor internet (scheelt ook batterijtijd van de telefoon). Goedkoper is waarschijnlijk een oplossing met doorschakelen in het netwerk, zodat telefoongesprekken altijd binnenkomen op de SIM die je gebruikt voor data. Moet je wel bij terugbellen van gemiste gesprekken opletten dat je via het juiste nummer terugbelt.

[ Voor 43% gewijzigd door aawe mwan op 13-09-2021 08:46 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”