Beste tweakers,
Kort geleden heb ik een Ryzen 9 5900x aangeschaft en ben hier tot op heden nog erg blij mee.
Daarnaast valt mij wel op dat mijn 5900x in games vrij hoge temperaturen aantikt. Zo zit de cpu altijd wel tussen de 80-85 graden, met soms uitschieters naar beneden. Nou is het de afgelopen dagen vrij warm geweest in Nederland dus kan ik het enigszins voorstellen dat de cpu het heet heeft. Maar bij het research doen op internet zie ik veel 5900x gebruikers in games of het draaien van Cinebench r20 in de lage 70 graden zitten. Het viel mij daarom op dat ik dit niet had.
Verder op idle runt de cpu tussen de 40-50 graden.
Cpu runt op stock settings, alleen XMP enabled.
PC specs:
Ryzen 9 5900x
Aorus Liquid Cooler 240mm
Aorus x570 Eltie
Gigabyte GTX 1070 G1
Corsair Vengeance RGB Pro 32GB 3200Mhz
7 Corsair ll120 fans (staan in de correcte richting for beste airflow)
Lian Li o11d Mini
Ik hoor graag jullie mening!
Groet,
Robert
Kort geleden heb ik een Ryzen 9 5900x aangeschaft en ben hier tot op heden nog erg blij mee.
Daarnaast valt mij wel op dat mijn 5900x in games vrij hoge temperaturen aantikt. Zo zit de cpu altijd wel tussen de 80-85 graden, met soms uitschieters naar beneden. Nou is het de afgelopen dagen vrij warm geweest in Nederland dus kan ik het enigszins voorstellen dat de cpu het heet heeft. Maar bij het research doen op internet zie ik veel 5900x gebruikers in games of het draaien van Cinebench r20 in de lage 70 graden zitten. Het viel mij daarom op dat ik dit niet had.
Verder op idle runt de cpu tussen de 40-50 graden.
Cpu runt op stock settings, alleen XMP enabled.
PC specs:
Ryzen 9 5900x
Aorus Liquid Cooler 240mm
Aorus x570 Eltie
Gigabyte GTX 1070 G1
Corsair Vengeance RGB Pro 32GB 3200Mhz
7 Corsair ll120 fans (staan in de correcte richting for beste airflow)
Lian Li o11d Mini
Ik hoor graag jullie mening!
Groet,
Robert