Vraag

• joep doei
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Mijn vraag
Ik wil graag de toegang tot Netflix blokkeren voor mijn kinderen na 23.00 uur. Het is mij niet duidelijk hoe ik dit kan instellen. Wie kan mij dit uitleggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fritz!box 7590

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan via de filterlijsten wel https://netflix.com blokkeren. Het is mij echter niet duidelijk hoe ik de toegang via de app zou kunnen blokkeren.

Edit: ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk. Ik bedoel toegang via de Netfli-app op Windows 10.

[Voor 10% gewijzigd door joep doei op 11-09-2021 14:04]

http://serve.infoteur.nl

Beste antwoord (via joep doei op 13-09-2021 15:57)

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:28
Hier staat nog een lijstje met domeinen gebruikt door Netflix: https://www.netify.ai/resources/applications/netflix

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

Brahiewahiewa

boelkloedig

joep doei schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:38:
... Het is mij echter niet duidelijk hoe ik de toegang via de app zou kunnen blokkeren...
Welke "de app" ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 10:08
Ik heb geen idee over welke app het gaat.

Maar in de fritzbox kan je onder: internet -> filters -> acces profile kan je profiel aanmaken
En dan onder internet -> filters -> parental controls kan je een profiel aan een client toe kennen.

Zie je de opties niet. Zet dan je FB in advance mode (rechts boven).

Kan wel zijn dat je meer moet blokkeren dan alleen Netflix.com en .nl

[Voor 14% gewijzigd door ewoutw op 11-09-2021 14:01. Reden: Typos]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:28
Hier staat nog een lijstje met domeinen gebruikt door Netflix: https://www.netify.ai/resources/applications/netflix

• joep doei
Yes! Dat is wat ik nodig heb.

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
In mijn Fritzbox betekent een app blokkeren dat die altijd geblokkeerd wordt. Is het niet verstandiger om een profiel aan te maken waarbij na 23:00 uur helemaal geen internet access mogelijk is.

• joep doei
ewoutw schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:55:
Ik heb geen idee over welke app het gaat.

Maar in de fritzbox kan je onder: internet -> filters -> acces profile kan je profiel aanmaken
En dan onder internet -> filters -> parental controls kan je een profiel aan een client toe kennen.

Zie je de opties niet. Zet dan je FB in advance mode (rechts boven).

Kan wel zijn dat je meer moet blokkeren dan alleen Netflix.com en .nl
Dank je. Ik zie de opties wel, dus dat komt goed. Kun je zo'n profiel ook tijdsafhankelijk maken, dus alleen geldig tussen 23 en 07 uur? Het staat er misschien gewoon bij, maar ik ben een beetje verdwaald in alle mogelijkheden.

• joep doei
synoniem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:06:
In mijn Fritzbox betekent een app blokkeren dat die altijd geblokkeerd wordt. Is het niet verstandiger om een profiel aan te maken waarbij na 23:00 uur helemaal geen internet access mogelijk is.
Dat is in ieder geval makkelijker. In een sporadisch geval komt er 's avonds laat nog een appje binnen over werk dat de dag er na ingeleverd moet worden. Het zou makkelijk zijn als internet dan wel bereikbaar is op de betreffende laptop.
Bovendien ben ik een wannabe-tweaker en wil graag dat het apparaat precies doet wat ik wil zonder compromis O-) .

• synoniem
  • Niet online
joep doei schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:14:
[...]

Dat is in ieder geval makkelijker. In een sporadisch geval komt er 's avonds laat nog een appje binnen over werk dat de dag er na ingeleverd moet worden. Het zou makkelijk zijn als internet dan wel bereikbaar is op de betreffende laptop.
Bovendien ben ik een wannabe-tweaker en wil graag dat het apparaat precies doet wat ik wil zonder compromis O-) .
Dat appje kan je ook via 4G ontvangen natuurlijk. Maar je kan een beperkt profiel toewijzen aan de apparaten (op basis van MAC adres) van degene die na 23:00 uur geen internet meer nodig hebben en je eigen telefoon daarvan uitsluiten.

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-10 21:00
synoniem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:38:
[...]

Dat appje kan je ook via 4G ontvangen natuurlijk. Maar je kan een beperkt profiel toewijzen aan de apparaten (op basis van MAC adres) van degene die na 23:00 uur geen internet meer nodig hebben en je eigen telefoon daarvan uitsluiten.
Of ze kijken netflix via 4G ;)

• joep doei
synoniem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:38:
[...]

Ik ben weer eens onduidelijk. Stel dat er op de laptop waarop ik Netflix wil blokkeren wel na 23 uur internet nodig is. Zou ik het zo kunnen regelen dat na 23 uur geen netflix mogelijk is maar andere sites wel bereikbaar zijn?

• synoniem
  • Niet online
joep doei schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik ben weer eens onduidelijk. Stel dat er op de laptop waarop ik Netflix wil blokkeren wel na 23 uur internet nodig is. Zou ik het zo kunnen regelen dat na 23 uur geen netflix mogelijk is maar andere sites wel bereikbaar zijn?
Niet heel eenvoudig met de Fritzbox daar heb je een echte firewall en/of proxy voor nodig. Wat je wel kan doen is gebruik maken van het Ticket systeem. Dan geef je een ticket met nummer af waarmee er tijdelijk 45 minuten weer toegang gegeven wordt tot het internet. Zie ook https://nl.avm.de/service...jd-met-tickets-verlengen/

• synoniem
  • Niet online
Navi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:57:
[...]

Of ze kijken netflix via 4G ;)
Meestal is dat snel afgelopen op 4G O-)

• dsr9500
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10-10 08:11
En als je nu de kinderen alleen toegang tot het gastennetwerk geeft.
Moet je dus je gewone wifi-wachtwoord zeker aanpassen en hun daar evt zelfs blokkeren; de slimmerikken ;-)

Bij gasten-wifi kun je dan het toegangs-profiel van quest aanpassen en actieve tijd-periode per dag bepalen.

Maar wat als ze dan jun 4G bundel leegtrekken ?

• synoniem
  • Niet online
dsr9500 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:57:
En als je nu de kinderen alleen toegang tot het gastennetwerk geeft.
Moet je dus je gewone wifi-wachtwoord zeker aanpassen en hun daar evt zelfs blokkeren; de slimmerikken ;-)

Bij gasten-wifi kun je dan het toegangs-profiel van quest aanpassen en actieve tijd-periode per dag bepalen.

Maar wat als ze dan jun 4G bundel leegtrekken ?
Je kan elke device een apart profiel geven dus het is niet nodig het gastenprofiel daarvoor te gebruiken.
Hun 4G bundel leegtrekken doen ze toch wel dat is de reden waarom ik voor 2 euro onbeperkt bellen toegevoegd heb. Kunnen ze in ieder geval naar huis bellen als er iets is maar de data op is.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:14
synoniem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:07:
[...]

Je kan elke device een apart profiel geven dus het is niet nodig het gastenprofiel daarvoor te gebruiken.
Hun 4G bundel leegtrekken doen ze toch wel dat is de reden waarom ik voor 2 euro onbeperkt bellen toegevoegd heb. Kunnen ze in ieder geval naar huis bellen als er iets is maar de data op is.
Of onbeperkte data ;)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is symptoombestrijding pur sang. Opvoeden werkt beter.

Apparaten afpakken bij het naar bed gaan en geef ze een normale wekker ⏰

[Voor 40% gewijzigd door Gunner op 12-09-2021 16:32]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:22

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Een hoop gedoe om een beetje opvoeding bij te brengen. Simpele regel. Na 22:00 mobiel en tablet inleveren ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:06
Naast deze wat rigoreuze maatregel zijn er toch ook "ouder instellingen" voor de meeste apparaten. Zowel Google Android als Apple bieden schermtijd instellingen waarbij je zelfs specifieke apps en tijdstippen kunt blokkeren.

Google
https://families.google.com/familylink/

Apple
https://support.apple.com/en-us/HT201304
https://support.apple.com...e/iphone/iph00ba7d632/ios

Dit lijkt me veel handiger dan dat je geheel Netflix uitschakelt. Ik neem aan dat je zelf ook nog wel eens iets wilt kijken.

And last but not least, de apparaten in een la leggen voordat ze hun kamer in gaan is nog effectiever ;)

[Voor 23% gewijzigd door Miki op 12-09-2021 16:48]

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• joep doei
Gunner schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:31:
Dit is symptoombestrijding pur sang. Opvoeden werkt beter.

Apparaten afpakken bij het naar bed gaan en geef ze een normale wekker ⏰
prutser001 schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:43:
Een hoop gedoe om een beetje opvoeding bij te brengen. Simpele regel. Na 22:00 mobiel en tablet inleveren ofzo.
Ja hoor, ik denk al: waar blijft deze reactie.
Misschien doe ik dit wel op verzoek van mijn kinderen om ze niet in de verleiding te brengen. Misschien hebben we wel goede afspraken hierover. Ik vind het volstrekt ongepast om mijn kwaliteiten als ouder hier in een slecht daglicht te stellen terwijl je helemaal niet weet wat er speelt.
Voor het technische deel haal ik mijn informatie op het Tweakers-forum, informatie en advies [quote]
op andere gebieden qua opvoeding haal ik elders.
Ik zou graag hebben dat je je aannames en vooroordelen voor je houdt en alleen reageert op mijn vraag.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@joep doei Ik begrijp dat het wellicht niet leuk is om te horen, maar het was niet de bedoeling om je kwaliteiten als ouder in twijfel te trekken. Echter hier op het Tweakers forum krijg je ook ongevraagd advies over iets wat je misschien niet had verwacht. Ik hou alleen niet van symptoombestrijding en vind dat je het vraagstuk bij de bron aan moet pakken en niet dit soort halve oplossingen.

Verder hoef je niet zo geagiteerd te reageren, dat is nergens voor nodig.

[Voor 6% gewijzigd door Gunner op 13-09-2021 09:53]

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:54
joep doei schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:14:
[...]

Tijd van werken en tijd van ontspanning. Ik vind zelf dat na 20:00 dat je vanuit je zelf nog wel eens kan en mag reageren op mail van de baas/school. Maar 22/23 uur is voor veel mensen al bed tijd. Dat mag en kan je dus negeren.

Zou wat zijn dat je om 00:30 een mail krijgt jij doet om 8:00 je laptop open en je baas/school gaat uit zijn naar omdat je niet om 7:30 ergens bent.

Dan hadden ze dat tijdens werktijd moeten regelen of ff via telefoon op normale tijden melden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• prutser001

prutser001

joep doei schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:42:
[...]

[...]

Ja hoor, ik denk al: waar blijft deze reactie.
Misschien doe ik dit wel op verzoek van mijn kinderen om ze niet in de verleiding te brengen. Misschien hebben we wel goede afspraken hierover. Ik vind het volstrekt ongepast om mijn kwaliteiten als ouder hier in een slecht daglicht te stellen terwijl je helemaal niet weet wat er speelt.
Voor het technische deel haal ik mijn informatie op het Tweakers-forum, informatie en advies [quote]
op andere gebieden qua opvoeding haal ik elders.
Ik zou graag hebben dat je je aannames en vooroordelen voor je houdt en alleen reageert op mijn vraag.
Sorry dat dit zo overkwam maar ik zie toevallig hetzelfde gebeuren (mede mijn schuld ik heb dat ding cadeau gegeven) bij mijn familie... gewoon ruzie/janken etc. Ik dacht, kan die kleine leuk beetje letters leren enzo maar ja.

Ben blij dat ik zelf geen kinderen heb hoor :) leuk als ze komen maar blij als ze gaan!

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• --MeAngry--
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

@joep doei het gaat om deze reactie:
joep doei schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:59:
[...]

En dan snap ik de reactie van @Gunner heel goed. Want je probeert het "probleem" nu op een heel erg specifieke manier op te lossen, terwijl het misschien helemaal niet de beste oplossing is. Je bent met symptoombestrijding bezig, en dat is zelden een goede manier van aanpakken. Vooral in de IT moet je daar heel scherp op zijn omdat je uiteindelijk misschien met meer werk opgezadeld zit dan waar je mee begon.

Misschien is het wel beter om je op die specifieke laptop te richten?
En misschien is het wel een kwestie van opvoeding, of van zelfbeheersing, dat weten we niet. En dan kun je bepaalde zaken inrichten om daarbij te helpen, maar ook daar moet je opletten dat je niets doet wat je ergens anders niet meer onder controle hebt.
Je probeert het te blokkeren op je router, wat houd iemand dan tegen om mobiel internet te gebruiken? Je kunt een bepaalde makkelijk verkrijgbare verleiding maar op beperkte manieren "verborgen" houden.
Dus wat je opvoeding ook is, misschien is het gewoon niet de "beste" oplossing, en dat is wel waar we hier graag naar zoeken, en dan moet je naar alle facetten kijken.
Als iets vervolgens buiten je mogelijkheden valt, dan is dat ook iets wat je moet vermelden, dat is onderdeel van het zoeken naar de beste oplossing.
prutser001 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:13:
[...]

Sorry dat dit zo overkwam maar ik zie toevallig hetzelfde gebeuren (mede mijn schuld ik heb dat ding cadeau gegeven) bij mijn familie... gewoon ruzie/janken etc. Ik dacht, kan die kleine leuk beetje letters leren enzo maar ja.

Ben blij dat ik zelf geen kinderen heb hoor :) leuk als ze komen maar blij als ze gaan!
Bij mijn eigen kinderen probeer ik ze gewoon zoveel mogelijk te betrekken bij het waarom iets wel of niet gebeurt. Als ze dat niet snappen, dan heeft dat dus een betere uitleg nodig. Als ze het daar vervolgens niet mee eens zijn, prima, kom maar met argumenten en dan praten we verder.
Dus hoewel ik hier alles prima heb ingericht om van alles te kunnen beperken, doe ik het niet. En dan soms komen ze in de verleiding om iets stiekem te doen. Daar ben ik zelf, net als ieder mens, ook gevoelig voor. Zolang het maar geen patroon wordt. Want dan moet je naar goede oplossingen zoeken. En ik weet niet of blokkeren vanuit hele specifieke hoeken zo'n goede oplossing is, misschien voor sommige situaties wel.

Edit:
Ik vergelijk het met mijn baas die al z'n werk-gerelateerde apps van z'n telefoon moet gooien in z'n vakantie, anders heeft ie geen vakantie. Als dat voor hem werkt is dat prima, maar dat is dus ook een veel betere oplossing dan z'n toegang tot het netwerk beperken om maar wat te noemen. :P

[Voor 30% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-09-2021 10:34]

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

--MeAngry-- schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:28:
En ik weet niet of blokkeren vanuit hele specifieke hoeken zo'n goede oplossing is, misschien voor sommige situaties wel.
Precies. Als er factoren niet genoemd zijn kan ik daar in mijn reactie geen rekening mee houden omdat ik die niet weet. Ik ben zelf ouder, werk in het VO in een ICT-functie en het is mijn ervaring dat als je dingen gaat blokkeren er ineens heel wat creativiteit blijkt te zijn om iets te omzeilen.

• prutser001

prutser001

Je kan kijken of je b.v. pi-hole dit kan doen. Als het goed is kun je in de Fritzbox custom DNS instellen. Pi-hole heeft opties om urls te blokkeren van en tot tijden. Maar ja dan moet je wel een RPI halen. Het zou niet al te moeilijk moeten zijn.

• synoniem
  • Niet online
Uiteraard heb ik ook een mening over eigen verantwoording bij brengen etc. maar daar werd door de TS niet naar gevraagd en heb ik dus ook geen antwoord op gegeven. Ik gebruik zelf een combinatie van firewall met een proxyserver om de internettijden per apparaat te bewaken. Aangezien ik zelf de abonnementen geregeld heb, weet ik ook zeker dat 4G binnen de kortste keren op is als er geNetflixed wordt op de telefoon. 100% waterdicht? Wellicht niet, maar ik heb er wel bij uitgelegd dat het niet is om te pesten maar om te helpen. Tot nu toe wordt dat geaccepteerd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee