DivX opnemen: welke systeemeisen?

Pagina: 1
Acties:

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil graag tv-programmas in DivX gaan opnemen (dvd misschien ook). Nu heb ik een AMD k7/350 dus er moet wat nieuws komen. Wat heb ik minimaal nodig om optimaal te kunnen recorden. En moet ik bepaalde tv-kaarten laten liggen? Welke zijn top?
Wie heeft ervaring met DivX van TV en DVD?

Always outnumbered, never outgunned!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD K7 350 ?
K7 = Athlon, dus ik neem aan dat je een K6 bedoelt? Of heb je een K7 550 o.i.d.???

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Keizer
  • Niet online
Ben net terug van vakantie!!!
AMD k6-2/350

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je handig bent neem je een capturecard met hardwarematige M(J)PEG compressie, zoals bepaalde Matrox videokaarten. Dit is de enige manier om redelijk goede video's te maken op je slome systeem.

* _JGC_ kwam niet verder dan 320x240 met zijn K6/3-400 @ 450

Na de vakantie zou je evt mijn TV-kaart kunnen lenen om te kijken hoe dat gaat (ws niet goed dus)

• Keizer
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 20:46 schreef _JGC_ het volgende:
Als je handig bent neem je een capturecard met hardwarematige M(J)PEG compressie, zoals bepaalde Matrox videokaarten. Dit is de enige manier om redelijk goede video's te maken op je slome systeem.
Ik heb nog wel wat guldentjes (jarig geweest) om het 'slome systeem' van een nieuwe mobo+processor te voorzien. Wat heb ik minimaal nodig?

320x240 is waardeloos: kan ik net zo goed een animated gif van maken :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

rechtstreeks in divx capturen op 720x512 kan je iig wel vergeten. (voorlopig) in mpeg2 is het echter wel goed te doen met een simpel systeempje (1ghz) en daarna misschien omzetten in divx.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die k6-2 350 kan divx met een beetje pech niet eens afspelen >:)

• Keizer
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 00:36 schreef Hyperbird het volgende:
Die k6-2 350 kan divx met een beetje pech niet eens afspelen >:)
Klopt, divx die op 2 cd's staat kan ik niet schokvrij kijken :(
Op zondag 19 augustus 2001 22:29 schreef cosmoOo het volgende:
rechtstreeks in divx capturen op 720x512 kan je iig wel vergeten. (voorlopig) in mpeg2 is het echter wel goed te doen met een simpel systeempje (1ghz) en daarna misschien omzetten in divx.
Goed idee ja! 1 ghz is daar wel voldoende voor?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Goed idee ja! 1 ghz is daar wel voldoende voor?
ik heb zelf een tb 1.3ghz en daarmee kan ik met mijn ati radeon aiw opnemen in mpg2 (720x576) realtime en tegelijk zelfs een divx (of mpg2) film kijken. ik gebruik het alleen als vcr voor timeshifting e.d. dus laat het gewoon mpg2 (heb toch genoeg hd ruimte).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn P3-800 is te traag voor realtime DivX opnemen in 640x480. Op 352x288 (ofzo) werkt 't prima, maar 't geluid moet wel uncompressed. Als je dit terugkijkt op tv ziet 't er wel ok uit.

Uncompressed opnemen is misschien ook een optie, maar reken dan op >20MB/sec. Niet alle schijven kunnen dit aan, en FAT32 kan geen bestanden groter dan 2 (of 4?) GB. Later kan je zo'n joekel van een bestand eenvoudig omzetten naar iets anders, geeft niet hoe lang dat duurt.

Siditamentis astuentis pactum.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:15
Voot full size 768x568 pal resolutie rechtstreeks naar DivX heb je iets van een 2.7Ghz athlon nodig :-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Tja, je kan prima een opname converteren naar divx met die bak (zal erg lang duren om complete films over te zette).. Maar real time grabben in divx gaat simpel weg niet geloof ik...

Dus indien je gewoon een dvd'tje wilt omzetten en je vindt het niet echt erg dat het meer dan 20 uur doet dan voldoet je k6-2 prima... Alleen het (direct) grabben zal niet gaan, maar ik neem aan dat een k6-2 wel snel genoeg is om een standaart avi te grabben (en die kan je dus wel omzetten naar divx).

But then again, ik weet hier niet echt bijsterveel vanaf :)

• Keizer
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 22:06 schreef Varienaja het volgende:
Mijn P3-800 is te traag voor realtime DivX opnemen in 640x480. Op 352x288 (ofzo) werkt 't prima, maar 't geluid moet wel uncompressed. Als je dit terugkijkt op tv ziet 't er wel ok uit.

Uncompressed opnemen is misschien ook een optie, maar reken dan op >20MB/sec. Niet alle schijven kunnen dit aan, en FAT32 kan geen bestanden groter dan 2 (of 4?) GB. Later kan je zo'n joekel van een bestand eenvoudig omzetten naar iets anders, geeft niet hoe lang dat duurt.
20MB/Sec? Dat is dus 3600x20MB voor een uurtje TV!! Da's dus geen optie met mijn 20gig schijf (misschien dat ik net een pinky and the brain filmpje kan capturen).
Dus wanneer ik een 1200 mhz processor koop kan ik kleine stukjes tv capturen, maar een hele speelfilm zal moeilijk gaan. (of zit ik er nu ver naast?)

ff oftopic:
zijn er hier mensen die canal+ met geluid kunnen ontvangen met een TV-kaart? (ik wil dus weten OF het kan, HOE het moet mag ik hier niet vragen en dat wil ik dus ook niet als antwoord)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11
dat canal+ kan niet met geluid........ en hier word wel een hele illegale draai aangegeven maar ik ben niet de persoon om daar over te beslissen ;) van mij mag je :)

https://wren.co/join/Devian

• Keizer
  • Niet online
voor de laaste keer offtopic:

Ik weet genoeg, en volgens mij is er niks illegaals aan wanneer iemand vraagt welke mogelijkheden er op dit zijn met je tv-kaart.

on-topic:

En hoe zit het met geheugen en divX capturen (ik heb voldoende, nl. 32+64+256 :))

Pagina: 1