• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 15:07

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Topicstarter
Beetje vreemde vraag maar ben toch wel een beetje benieuwd.

Ik zou een brief moeten ontvangen waarmee ik 2 gratis tests aan kan vragen. Vorige week (1 sept) zag ik in de PostNL app dat er een envelop onderweg was met daar de tekst "In deze envelop zit je uitnodiging om twee gratis zelftesten te bestellen". Deze brief heb ik tot op heden niet ontvangen (kwijt geraakt misschien?). Maargoed ik denk ik wacht nog wel even af heb de tests ook niet echt nodig (heb er nog een paar liggen). Maar tot mijn verbazing lagen gister 2 tests op de mat! Afzender ministerie van volksgezondheid.

Tja nu ben ik toch wel heel erg benieuwd. Heeft de overheid besloten iedereen gewoon maar 2 tests te sturen ipv via een brief met code? En hebben ze PostNL gevraagd die brieven tegen te houden? Heeft de postbode voor mij de tests alvast aangevraagd?

Zijn er meer mensen die geen brief ontvangen hebben maar wel testen?

Deze ruimte is te huur!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:10
Of misschien gewoon verkeerd bezorgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Vreemd dat je ze toch hebt gekregen. Ik heb de brief vorige week wel ontvangen, en het was heel simpel om ze aan te vragen: je scant de QR-code en ter controle hoef je alleen je postcode (volgens mij alleen de 4 cijfers zelfs) in te vullen. En dat is alles. Geen naam, geen adres, niks anders was nodig ter bevestiging.

Dus mocht iemand jouw brief hebben gehad, opengemaakt, QR-code hebben gescand, en de postcode hebben ingevuld (wat ook op de brief staat), dan ben je er al.

Gelukkig gaat het om gratis testen, en kon het adres niet gewijzigd worden ofzo, dus het kon niet gestolen worden. Maar vreemd is het wel :P Je hebt geen huisgenoten, of iets dergelijks?

The devil is in the details.

• Mattie112

Mattie112

Topicstarter
Dracula schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:35:
Of misschien gewoon verkeerd bezorgt?
"Aan de bewoners van <mijn adres>" (zowel op de envelop met de code als de testen)

Maar ja, in theorie zou het kunnen dat mijn brief bij de buren is beland en dat die de testen hebben aangevraagd, misschien hebben ze nooit op het adres gelet of iets dergelijks. Als ik ze spreek zal ik het eens vragen :)
Hahn schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:35:
Vreemd dat je ze toch hebt gekregen. Ik heb de brief vorige week wel ontvangen, en het was heel simpel om ze aan te vragen: je scant de QR-code en ter controle hoef je alleen je postcode (volgens mij alleen de 4 cijfers zelfs) in te vullen. En dat is alles. Geen naam, geen adres, niks anders was nodig ter bevestiging.

Dus mocht iemand jouw brief hebben gehad, opengemaakt, QR-code hebben gescand, en de postcode hebben ingevuld (wat ook op de brief staat), dan ben je er al.

Gelukkig gaat het om gratis testen, en kon het adres niet gewijzigd worden ofzo, dus het kon niet gestolen worden. Maar vreemd is het wel :P Je hebt geen huisgenoten, of iets dergelijks?
Nee geen huisgenoten daarom vind ik het ook zo vreemd ja...?

(en inderdaad het gaat me niet om die testen ofzo maar ben toch wel benieuwd hoe of wat ;) )

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klinkt inderdaad aannemelijk dat een ander (niet persé je buren) jouw “bestelbrief” heeft gekregen (verkeerd bezorgd) en gebruikt om de testen te bestellen (die dan wel weer bij jou zijn uitgekomen).

Ik ontvang zelf bijvoorbeeld heel af en toe post voor hetzelfde huisnummer in een andere straat hier om de hoek (en vice-versa). In dit geval zal het meest waarschijnlijk gaan om iemand met in elk geval dezelfde cijfers in de postcode, aangezien je die moet invullen ter controle.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Topicstarter
Ja dat klinkt als een logische oorzaak ja, ik was al druk op zoek naar mn aluhoedje voor alle complottheorieën :)

Mocht ik er ooit achter komen hoe het precies zit zal ik een update plaatsen :D

Deze ruimte is te huur!

Pagina: 1