Hoe leren schieten met een controller?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:40
Ik ben een pc gamer (35 jr oid) en heb consoles. Nu net een xbox series x. Ik vind het jammer dat ik alle games op consoles links laat liggen als ik moet schieten. Het levert alleen maar frustratie op als ik met een pookje moet mikken. Was bv bezig met red dead 2 maar gestopt omdat het schieten echt frustrerend was.

Iemand een tip? Of gewoon maar dat soort games op een pc spelen? Hoewel ik een console op de bank lekker ontspannen vind tov pc gaming

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 11-09-2021 00:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
Oefenen.

En accepteren dat je het niet in een uurtje helemaal beheerst. En ook niet in 5 uur. Even doorbijten.

[ Voor 86% gewijzigd door Hahn op 11-09-2021 00:08 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben absoluut geen meester in FPS games met een controller, maar heb het afgelopen jaar stiekem best veel verbetering gezien toen ik naast muis en toetsenbord iets meer mijn controller ben gaan gebruiken in PC games.

Nu grijp ik nog snel naar mijn muis als ik echt moet schieten (dus in RDR2 bijvoorbeeld de paar missies waar je uit een plek moet ontsnappen en iedereen op je schiet, dat ga ik echt niet met een controller proberen) maar in de iets rustigere momenten gaat het met een controller best.

Wat veel helpt is strafen ipv aimen; omhoog en omlaag heb je meestal niet zo heel veel beweging nodig, links naar rechts wel, en je overschiet je doel snel als je dat met de rechter joystick doet. Doe je dat met links dan verplaats je een rechte lijn die uiteindelijk een keer over je doel heen gaat, dus dan hoef je alleen maar je trigger in te drukken.

• TweakerVincent
Oon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:11:
Ik ben absoluut geen meester in FPS games met een controller, maar heb het afgelopen jaar stiekem best veel verbetering gezien toen ik naast muis en toetsenbord iets meer mijn controller ben gaan gebruiken in PC games.

Nu grijp ik nog snel naar mijn muis als ik echt moet schieten (dus in RDR2 bijvoorbeeld de paar missies waar je uit een plek moet ontsnappen en iedereen op je schiet, dat ga ik echt niet met een controller proberen) maar in de iets rustigere momenten gaat het met een controller best.

Wat veel helpt is strafen ipv aimen; omhoog en omlaag heb je meestal niet zo heel veel beweging nodig, links naar rechts wel, en je overschiet je doel snel als je dat met de rechter joystick doet. Doe je dat met links dan verplaats je een rechte lijn die uiteindelijk een keer over je doel heen gaat, dus dan hoef je alleen maar je trigger in te drukken.
Tnx ga ik poroberen je tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-05 20:43
Dat zou ik juist weer niet doen. Verlaag dan de sensitivity, dat kan je meestal ook horizontaal en verticaal instellen.

Je gaat jezelf verkeerde dingen aanleren, dat is geen goed idee. Dan moet je straks weer leren om daar weer vanaf te stappen.
Gewoon meteen op de goede manier leren, duurt misschien wat langer maar is veel beter op de lange termijn.

Voor de rest is het inderdaad gewoon oefenen, oefenen, oefenen. En wat spelen met de instellingen kan ook veel helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door WEBGAMING op 11-09-2021 14:04 ]

• TweakerVincent
WEBGAMING schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:01:
Dat zou ik juist weer niet doen. Verlaag dan de sensitivity, dat kan je meestal ook horizontaal en verticaal instellen.

Je gaat jezelf verkeerde dingen aanleren, dat is geen goed idee. Dan moet je straks weer leren om daar weer vanaf te stappen.
Gewoon meteen op de goede manier leren, duurt misschien wat langer maar is veel beter op de lange termijn.

Voor de rest is het inderdaad gewoon oefenen, oefenen, oefenen. En wat spelen met de instellingen kan ook veel helpen.
Ga Ark spelen met controller en oefenen. Thanks voor je advies!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

WEBGAMING schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:01:
Wat is voorstel is wat pro's zelfs op PC doen, vooral in drukke shooters zoals Quake en Unreal Tournament. Het zorgt er helemaal niet voor dat je iets verkeerds aanleert, alleen dat je net een beetje extra controle hebt en minder met je muis (of rechter joystick) hoeft te bewegen, en tegelijkertijd wen je jezelf aan om niet stil te staan (wat in veel games ook geen goed idee is).

Als het er dan ook meteen voor zorgt dat je met minder moeite spellen kan spelen en dus meer oefent met aimen, dan komt de rest vanzelf. Het is niet alsof strafen ook muscle memory is, het is puur de eerste stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 19:34

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Mocht het allemaal niet gaan werken, dan kun n je altijd een xim proberen. Dan sluit je gewoon een toetsenbord / muis aan. Echter zoals eerder gezegd zou ik gewoon veel en veel oefenen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Pagina: 1