Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Danfoss AMZ112, parallel aansluiten op combiketel

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48
Situatie:
2 (vvw) verdelers
2 thermostaten
1 combi ketel

Omdat ik beide zones separaat wil bedienen, hebben ze hun eigen thermostaat. (Nest V3)
Aan elke heatlink hangt een Danfsos AMZ112 afsluiter. De regelaar van de klep kan ik dan weer aan de combiketel (Atag) koppelen.

Nest warmtevraag > heatlink *klik* > afsluiter draait open > ketel krijgt signaal via regelaar van de klep > vuur gaat aan.

Nu vraag ik mij alleen af wat er gebeurt wanneer beide regelaars van de afsluiters het signaal sturen naar de ketel, zonder dat ik het ga uitproberen en iets mol.
Ergo: gaat er bijv 24 V DC naar de ketel? En als dat het geval is, en ik zorg dat de polariteit van beide regelaars gelijk is, zou het dan een probleem veroorzaken? (verdubbel ik daarmee de weerstand?)

Volgens een meegeleverd aansluitdiagram van de AMZ112 moet het gewoon gaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CQz2TdP/Schermafbeelding-2021-09-10-om-22-37-44.png
Maar daar worden ze juist in serie aangesloten, wat mij dan weer zeer vreemd lijkt :?

Werkt mijn snappertje niet, of denk ik veel te ingewikkeld?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58
Er loopt geen 24vdc over het maak contact van je ketel. Alleen in sommige situaties waar de thermostaat ook wordt gevoed vanuit die lijn. In dit geval kan je deze probleemloos aansluiten zoals op de tekening is weergegeven. Zolang je maar de aan/uit aansluiting op je CV ketel pakt.

• paQ
Big-Foot schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:07:
Er loopt geen 24vdc over het maak contact van je ketel. Alleen in sommige situaties waar de thermostaat ook wordt gevoed vanuit die lijn. In dit geval kan je deze probleemloos aansluiten zoals op de tekening is weergegeven. Zolang je maar de aan/uit aansluiting op je CV ketel pakt.
kee...

Nou heb er even 1 aangesloten. Klep werkt, ketel springt echter niet aan. }:|
Ook niet als ik de aders kortsluit overigens. Zometeen de ketel nog maar eens openen...

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 11-09-2021 12:45 ]

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58
Dan zit je waarschijnlijk niet goed betreffende de aansluiting. Kan soms zijn dat je in de ketel nog wat moet instellen als je hiervoor een opentherm thermostaat had.

• paQ
Big-Foot schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:34:
Dan zit je waarschijnlijk niet goed betreffende de aansluiting. Kan soms zijn dat je in de ketel nog wat moet instellen als je hiervoor een opentherm thermostaat had.
heb de kap even van de ketel gehaald. Hij zat idd nog op open therm aangesloten ipv aan/uit.
Nu reageert ie :)

Zal de tweede klep komende dagen ook eens aankoppelen, kijken wat er gebeurt.

• paQ
It works :)

Nu maar eens verdiepen in afstellen.

Pagina: 1