Pairing issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Mijn mini M1 heeft pairing issues.

Ik stuurde een Logitech MX Master 2S muis terug omdat mijn nieuwe mini M1 hem niet zag en kocht een trackball, Helaas, nu heb ik hetzelfde probleem met deze nieuwe Logitech trackball. De pairing-knop onderop vergeefs, tot 20 sec ingedrukt. Door het snelle knipperen in beide gevallen weet ik dat er 'paringsbereidheid' is bij de Logitechs maar de mini ziet ze niet. Als ik een nieuw draadloos toetsenbord zou aanschaffen zal ditzelfde gebeuren...Mijn draadloos Apple keybord werd wel ogenblikkelijk herkend, evenals de draadloze Mighty Mouse, die beide voor mijn oude iPad Pro bedoeld waren...Ik leg het hoofd in de schoot. Moet ik de Mini M1 terugsturen? Ik denk dat ik iets verkeerd doe maar zou niet weten wat. Wie weet wat er aan de hand is? Is er een forumsite waar ik hiervoor te rade kan gaan, of moet ik naar een erkende Apple reparateur?
Deze nieuwe Apple novice is voorbaat dankend voor goede suggesties,

Willem

[ Voor 1% gewijzigd door taaiewillem op 10-09-2021 22:22 . Reden: aanvullende info ]

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is een bekend probleem.
Zorg dat je de laatste updates van macOS hebt.
Probeer evt. bluetooth te resetten:
Afbeeldingslocatie: https://www.howtoisolve.com//wp-content/uploads/2018/07/Reset-Bluetooth-Hardware-Module-on-MacOS.jpg
Zie verder bv https://www.howtoisolve.c...mini-m1-bluetooth-issues/

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
Bedankt Jaaap.
Ik heb de laatste macOS update. Ben blij dat het een te verhelpen softwarebug is.
Wat ook raar is:. De scrollrichting is omgekeerd t.o.v. de Windowsrichting, dus 'up' is 'down'.
Ik zal heel wat moeten bestuderen van dit besturingssysteem, voordat ik ook deze fout kan verhelpen.
Misschien vind ik iemand hier in de buurt (Heeze) die mij wil helpen, al of niet tegen een vergoeding.
Met vriendelijke groet,
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 23:55
Wat scroll richting betreft: MacOS is inderdaad van de verkeerde kant. Dat is geen bug, dat is een feature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Scroll-richting is toch gewoon om te keren in instellingen onder 'Systeemvoorkeuren'?
taaiewillem schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:38:

Ik zal heel wat moeten bestuderen van dit besturingssysteem, voordat ik ook deze fout kan verhelpen.
Waarom zou je veel moeten bestuderen?

Heb je de tip van Jaaap al gedaan? Leverde dat wat op?

Beschrijf ook eens de stappen die je doet of de info die je tegenkomt bij verbinden met de trackball. Heb je je Bluetooth-instellingen al geopend via Systeemvoorkeuren? Daar al gekeken wat er allemaal verbonden is? Desnoods even alle andere BT apparaten ontkoppelen en alleen focussen op je 'moeilijke' apparaat?

[ Voor 85% gewijzigd door kaassouffle op 11-09-2021 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over de scrollrichting: bijgevoegde afbeelding is van mijn trackpad maar bij de muis kom je exact dit tegen. Het gaat om de bovenste optie in dit venster.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjVjydQq2C-gzy9mNYC2SM_SqDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Spa2A2P8Zu24YzYgXrG0ZBuw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taaiewillem
Bedankt voor de antwoorden!
Het is me gelukt om deze puntjes te verhelpen.
Bij de muis had ik niet op het vinkje gelet...

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor mij reden om twee muizen te gebruiken ik wissel tussen windows en mac 1 toetsenbord gaat prima maar 1 muis vondt ik niet fijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1