• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:44
Mijn vriendin en ik (niet samenwonend) en ook geen gezamenlijke rekening dus (Ik bij ABN, zij bij ING), gaan regelmatig een weekendje weg met bijbehorende kosten. Om iedere keer het gedoe van wie er wat betaald te ondervangen willen we een rekening openen, daar beide bedragen op storten en vanaf die rekening onze uitgaven betalen.

Welke soort rekening en van wie is dan het beste om te nemen, liefst zo goedkoop mogelijk omdat het niet om al te grote bedragen zal gaan.

Betaling via App of NFC bankpas is een must.

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:14

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Welke bank heb je zelf al bekeken en waar twijfel je aan?

Appeltaart is lekker!

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:23
ramrodwillem schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:36:
Mijn vriendin en ik (niet samenwonend) en ook geen gezamenlijke rekening dus (Ik bij ABN, zij bij ING), gaan regelmatig een weekendje weg met bijbehorende kosten. Om iedere keer het gedoe van wie er wat betaald te ondervangen willen we een rekening openen, daar beide bedragen op storten en vanaf die rekening onze uitgaven betalen.

Welke soort rekening en van wie is dan het beste om te nemen, liefst zo goedkoop mogelijk omdat het niet om al te grote bedragen zal gaan.

Betaling via App of NFC bankpas is een must.
Waarom niet een apart spaardoel aanmaken op de ING rekening van je vriendin en vanuit daar een potje opbouwen?

per aspera ad astra

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:49
Is geen nieuwe rekening misschien ook een optie? Heb je geen extra bankkosten.

Je gaat boekhouden en maakt een reservering aan met weekendje weg op 1 rekeningnummer. Als jouw vriendin 100 euro overmaakt, reserveer jij ook 100 euro in dat potje en heb je 200 euro gereserveerd voor weekendje weg.

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:49

4POX

Everybody is wired

N26 en Revolut zijn gratis Europese internet banken. (Geloof ik . Ik heb de laatste overeenkomsten nog niet gelezen.)

Ik heb een gratis Revolut debetkaart die net als een creditkaart werkt. Ook kan ik virtuele creditkaarten aanmaken. Wil ik een hotel reserveren voor 85 euro. Dan maak ik een virtuele creditkaart aan met mijn telefoon en zet daar 90 euro op. Na een week hef ik die rekening weer op. Ik kan geld overmaken naar mijn Revolut rekening vanaf mijn Nederlandse bankrekening of ik kan geld opzetten vanaf mijn normale ICS creditkaart. Zonder kosten. Ook heb ik Apple Pay. En na gebruik stort ik het geld wat ik over heb weer terug naar mijn normale rekening. Maar je kan het ook parkeren in crypto. Die paar euro van een paar jaar geleden is nu een hotelovernachting waard.

Je doet alles met de App. Ze zijn na de Brexit van de UK naar Litouwen verhuisd. Ze vallen onder het Europese deposito bescherming. Het is een legale bank dus je moet je netjes identificeren.

AKA Rinkel weblog

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:55
gewoon 1 persoon alles betalen het hele weekend (via pin).
Einde ff alle transacties optellen, delen door 2 -> tikkie, klaar.

Lijkt me erg omslachtig om hier een bankrekening voor te openen :?

• memo001
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:39
Gebruik hier zelf Revolut als 'gezamelijke rekening' met m'n vriendin, werkt perfect. Samen geld inleggen en betalen via fysieke maestro, virtuele creditcard of via een van onze telefoons. Helemaal gratis ook

• ramrodwillem
Thx allen , ik zal eens bij Revolut kijken

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Gewoon een en/of rekening openen, daar zijn ze voor. Kost een paar tientjes per jaar, maar dan heb je alles gewoon netjes gescheiden en hebben jullie beide toegang inclusief bijbehorend overzicht. Dat kan ook bij dezelfde bank als waar je nu zit. 'k Weet niet hoe oud je bent, maar daar zul je ook profijt van hebben als jullie eenmaal wel samenwonen (vaste lasten / huishoudbudget kunnen dan gewoon van de en/of rekening).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:20
Of gebruik splitwise of costsplit of een van de anderen om kosten snel kosten in de app te zetten. Aan het eind ziet je direct wie wat verschuldigd is. Werkt goed voor groepen en ook voor 2 man.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ybos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:58:
gewoon 1 persoon alles betalen het hele weekend (via pin).
Einde ff alle transacties optellen, delen door 2 -> tikkie, klaar.

Lijkt me erg omslachtig om hier een bankrekening voor te openen :?
Inderdaad, dit lijkt mij ook het makkelijkst. Zo doe ik dat ook met vrienden. Gewoon zo veel mogelijk door 1 persoon laten betalen, en achteraf door het aantal mensen delen en een tikkie sturen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Je kan hier prima een en/of rekening voor openen. Als het dan toch uit gaat kan je hem weer sluiten.

[Voor 6% gewijzigd door KelvinX op 11-09-2021 07:38]

• m2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:04
Of je kan een app als Splitwise gebruiken Laat maar, was al genoemd 8)7

[Voor 32% gewijzigd door m2011 op 11-09-2021 11:54]

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17:56
Woy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:31:
[...]

Inderdaad, dit lijkt mij ook het makkelijkst. Zo doe ik dat ook met vrienden. Gewoon zo veel mogelijk door 1 persoon laten betalen, en achteraf door het aantal mensen delen en een tikkie sturen.
Ga ik ook in mee. Met vrienden kan het nog wel eens voorkomen dat sommige wat langzaam terugbetalen, maar lijkt me dat in het geval van een vriendin die eventuele zorgen er niet moeten zijn.

Verder is het volkomen gratis en minder omslachtig dan beiden geld te storten naar een separate rekening.

Verder, indien je al gezamenlijk ergens een bedrag wil stallen voor kleine bedragen lijkt mij een spaarpotje bij de ING rekening daarnaast nog altijd praktischer dan een derde rekening. Bij de ING heeft iedere rekening tien van dit soort spaarpotjes ter beschikking.

De derde rekening zie ik in deze als bijzonder omslachtig.

• Tim.k
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Wij gebruiken Wie Betaald Wat. Een iemand betaald, zet het in de app en je kunt zien wie in de min staat en wie in de plus. Diegene die in de min staat betaald het volgende uititje, drankje enz. waardoor de ander op een gegeven moment weer in de min komt en dan betaald die.

Stuk makkelijker dan een aparte rekening openen lijkt mij en deze continu bijvullen.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-09 22:12
Is het niet simpeler als jullie gewoon afspreken dat jij de ene keer betaald en zij de andere keer? Op langere termijn middelt dat waarschijnlijk wel aardig uit.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:55

FreakNL

Well do ya punk?

I-King schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:25:
Of gebruik splitwise of costsplit of een van de anderen om kosten snel kosten in de app te zetten. Aan het eind ziet je direct wie wat verschuldigd is. Werkt goed voor groepen en ook voor 2 man.
Wij gebruiken Wie Betaalt Wat hiervoor :)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:19

Qwerty-273

Meukposter

En cash? Beide pinnen 100 euro (of de helft van wat je verwacht dat weekendje samen uit te geven) en daar betaal je alles van. Heb je te weinig kan je weer beide iets pinnen om bij te vullen, blijft er iets over bewaar je dat voor de volgende keer of deel je het door de helft en krijgen beide dat deel terug.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• overhyped
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:28
Een vaste relatie, waar je waarschijnlijk vaak zulke dingen hebt en ook er wel Ergens een serieuze intentie is dat is toch wat anders dan de incidentele vriendengroep.

Bij de eerste gezamenlijke vakantie hebben m’n vriendin en ik gewoon een extra en/of geopend bij de bank waar 1 van ons al zat. Toen we samen gingen wonen kwam daar een spaar- en een vaste lasten rekening bij. Wel zo makkelijk.

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:46

Lordy79

Fundamentalist

Ik betaal gewoon altijd... Maar ja ben dan ook al jaren getrouwd...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• ramrodwillem
Lordy79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:53:
Ik betaal gewoon altijd... Maar ja ben dan ook al jaren getrouwd...
Tja , dan kan je nog beter een 3e betaalrekening nemen .... :P

• nielsiejjj92
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 21:10
Als je nog geen gezamenlijke rekening wilt openen zou ik de Tricount app aanbevelen (uit België).
Gebruik die al enige tijd en je kan zo makkelijk je uitgaven splitten.

https://www.tricount.com/nl/de-oplossing-voor-groepsuitgaven
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee