Toon posts:

Fuji X-T200 of Canon M50 II

Pagina: 1
Acties:

• Dikke2342
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 14:15
Trenchdog schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:52:
Als handzaam alternatief voor het meeslepen van een Canon 7D heb ik vandaag de Canon M50 mark ii ontvangen, met kitlens en de EF-M 32mm prime met UV-filter. Ook de EOS M adapter is in huis, zodat ik gebruik van de lensen die ik al had, zoals de getoonde 70-200 F4 en de EF-S 17-55mm.

[Afbeelding]

Vanuit het perspectief van gewicht en handzaamheid is het al een zeer geslaagde aankoop, dit weekend eens kijken of ik het gezin enigszins fatsoenlijk op de foto krijg >:)
Wat een mooie set 👍🤩
Ik heb een vraag aan u als dat mag.
Twijfel tussen de Fuji X-T200 of de canon M50 II.
Maak voornamelijk foto's van mijn honden en landschappen verder geen bijzondere dingen.
Ik wil graag een "compacte" camera.
Welke raadt u mij aan?
Ik heb als smartphone de S10+ ik vind het leuk om bijvoorbeeld foto's te maken van de honden in actie als ze naar me toe komen gerend.
Welke camera voldoet dan het beste?
Heb in het verleden al een canon gehad 30D met een 70-200 lens maar verkocht heel wat jaren geleden.
Bedankt voor u antwoord.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:43

Wormaap

Moderator Foto & Video
@Dikke2342: Ik heb je vraag even een eigen topic gegeven :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:00
@Dikke2342 Ik zag uw vraag in het andere topic, ik zal hier later even mijn eerste gedachten geven!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
@Dikke2342 Ik heb een M50 met 18-150mm en losse 22mm (zo’n pancake). Echt superfijn toestel, klein en licht en met de 18-150mm nog redelijk zoombereik. Perfect voor wandelingen en vakanties.

Je zou in een winkel even kunnen kijken hoe je beide toestellen vindt voelen.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Waarom een systeemcamera, persoonlijk zou ik naar de top compact camera's kijken. heb je voor hetzelfde geld echte top of je moet lenzen verwisselen belangrijk vinden en in willen investeren want de kit lenzen zijn het niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Arthur23
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15:35
DPreviewTV heeft een vergelijking op YT met de m50 (mark 1, nagenoeg hetzelfde) de xt200 en de sony a6100. YouTube: Best Entry-level APS-C Mirrorless Camera (Canon EOS M50, Sony a6100,...
Zelf heb ik de m50. Super compact, zeker in vergelijking met een dslr. Autofocus vind ik echt snel en consistent. Fotokwaliteit vind ik heel goed, maar dit is de beste camera die ik ooit gehad heb, dus dat is moeilijk vergelijken. Als beginner kan ik er in ieder geval makkelijk mee overweg. Ik zou eens langs een fotozaak gaan om ze vast te houden en te proberen. En wat hierboven al is gezegd, een high-end compactcamera kan ook nog goed uitpakken(canon gx7, 5 dat soort cameras)

• redslow
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19-10 18:33
Ik lees landschappen en honden. Honden is net als
Landschap best breed. En hiermee bedoel ik. Zijn het kleine/grote honden? Zijn ze beweeglijk of vooral rustig en stil. Fotografeer je ze als ze bewegen of juist niet.

Fuji staat niet bekend om de snelste autofocussysteem. Om even aan te geven dat als je dit belangrijk vind dat dit mee kan spelen.

• Tarquin
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:57
Als die honden op je af komen is dat best een taak voor het AF systeem. Hier moet je goed onderzoek naar doen want niet alle camera's kunnen specifiek dit.
Check vooral reviews hiervoor.

Wat betreft de Canon M serie, kijk even rond voor wat meningen over de houdbaarheid van het systeem.
Check wanneer de laatste camera en lenzen zijn uitgekomen.
Het is mogelijk dat Canon dit systeem langzaam loslaat.
Wat je niet hoeft te checken is of er professionele lenzen voor zijn (o.a. zoomlenzen met een constant diafragma); die zijn er sowieso niet.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee