Hallo medetweakers,
Ik zit met een klein vraagstuk. Ik ben bezig voor een collega een script te maken waarin hij de mogelijkheid heeft om te zien welke gebruiker lid is van welke mailgroepen
Nu heb ik dat script af, maar het verbinden met de mailserver duurt erg lang. Dus het zou fijn zijn als hij eenmalig de verbinding legt met de mailserver, en ik dan via een goto of loop scriptje telkens naar de invulling van de gebruikersnaam kan gaan.
Wat heb ik nu? (sorry voor de opmaak, ben er nog niet zo handig in)
En ik wil dan "goto'en/loopen" tussen de CLS en de PAUSE
Dat scheelt heel veel tijd, want alleen de eerste drie regels, het verbinden met de mailserver duurt al een minuut ongeveer.
Ik heb wel al een en ander uitgezocht, maar als ik dit zie, dan haak ik helaas af:
Geen flauw idee hoe ik dit in mijn script zou moeten implementeren.
Ik zit met een klein vraagstuk. Ik ben bezig voor een collega een script te maken waarin hij de mogelijkheid heeft om te zien welke gebruiker lid is van welke mailgroepen
Nu heb ik dat script af, maar het verbinden met de mailserver duurt erg lang. Dus het zou fijn zijn als hij eenmalig de verbinding legt met de mailserver, en ik dan via een goto of loop scriptje telkens naar de invulling van de gebruikersnaam kan gaan.
Wat heb ik nu? (sorry voor de opmaak, ben er nog niet zo handig in)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $UserCredential = Get-Credential $Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri http://mailserverFQDN/PowerShell/ -Authentication Kerberos -Credential $UserCredential Import-PSSession $Session -DisableNameChecking CLS $Username = Read-Host -Prompt 'Vul hier het mailadres van de gebruiker in' $DistributionGroups= Get-DistributionGroup | where { (Get-DistributionGroupMember $_.Alias | foreach {$_.PrimarySmtpAddress}) -contains "$Username"} $DistributionGroups PAUSE Remove-PSSession $Session |
En ik wil dan "goto'en/loopen" tussen de CLS en de PAUSE
Dat scheelt heel veel tijd, want alleen de eerste drie regels, het verbinden met de mailserver duurt al een minuut ongeveer.
Ik heb wel al een en ander uitgezocht, maar als ik dit zie, dan haak ik helaas af:
code:
1
2
3
| For ($i=0; $i -le 10; $i++) { "10 * $i = " + (10 * $i) } |
Geen flauw idee hoe ik dit in mijn script zou moeten implementeren.